recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye kondensatore på clock radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye kondensatore på clock radio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye kondensatore på clock radio
    Sendt: 14-April-2023 kl. 10:05
Hej Allesammen

Min game klokkeradio var begyndt at brumme så jeg skiftede kondensatorene på den, den er holdt op med at brumme. :D

Men der er kommet et nyt rimlig stort problem, når man har instillet tiden på uret, vil den ikke længere tænde radioen(hverken som manuel tænding eller i alarm funk. den almene buzzer tænder heller ikke..) Så er lidt på bar bund med, hvorfor den godt vil spille radio inden man indstiller tiden.

Jeg tænker at der måske er blevet trukket i en ledning, et brud en kold lodning eller lignende?
Måske er det på komponent niveau jeg har skadet noget, hvis nogen evt. har et bud?
Det eneste komponent jeg føler mig helt sikker på er udskiftning af kondensatore, altså jeg sætter dem efter deres korrekte polarisering så der er intet problem der. Det er mere om der er andre komponenter der kan spille ind på netop dette lidt mærkelige fænomen? Har mest erfaring med kodensatorer og transistorer.

Håber nogen evt. har prøvet noget lignende, det er for mig et meget mærkeligt fænomen netop uret og radio funktionen ikke fungerer med hinanden.



Redigeret af Lasse88 - 14-April-2023 kl. 10:06
Mvh.

Lasse88
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu