recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller via Sonos Port
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller via Sonos Port

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jtn80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtn80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller via Sonos Port
    Sendt: 30-Maj-2023 kl. 13:05
Hej

Jeg er i tvivl om hvordan jeg kan tilslutte min pladespiller til en Sonos Port, for at kunne afspille lyden over andre Sonos højttalere (Beam gen. 2 og en Sub mini).
Der er ingen forstærker i min pladespiller, så ideen var at sætte en RIAA forstærker imellem pladespilleren og Port'en. Men vil det virke til at få lyden ud over Sonos højttalerne?

Mvh Jesper

Sony XR-75X90J * Sonos Play 5 * Sonos Play 1 * Sonos Beam (gen 2) * Sonos SUB Mini
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2023 kl. 13:43
Nej .... 

Køb en RIAA og en Sonos ERA100, ERA300 eller FIVE og tilslut den direkte til den højtaler og så kan du nemt gruppere med din soundbar og øvrige sonos hvis du ønsker. Det er vist den billigste løsning.

Det du beskriver er ment til at forbinde en pladespiller til fx en port og så et sæt Aktive "ikke sonos" højtalere. 
Til top
jtn80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtn80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2023 kl. 13:20
Tak for svar.

Synes dog det ser ud til, på Sonos hjemmeside, at lyden også vil kunne afspilles på Sonos systemet, ved tilslutning til en Port.
De skriver i hvert fald ikke noget om eksterne højttalere i deres beskrivelse:
https://support.sonos.com/da-dk/article/listen-to-your-turntable-on-sonos


Redigeret af jtn80 - 01-Juni-2023 kl. 13:23
Sony XR-75X90J * Sonos Play 5 * Sonos Play 1 * Sonos Beam (gen 2) * Sonos SUB Mini
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2023 kl. 14:01

Jeg er ret sikker på at Sonos Port bruges til at forbinde til et komplet anlæg. altså forstærker og højtalere. og så er Portens funktion at kunne bruge det i andre rum også og sammenkoble rum. 

Dog nævner han du du måske lidt efterspørger ved 2.56 i denne video . uden at gå i detaljer
Til top
Crakker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Viby J
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crakker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2023 kl. 12:22
I følge Sonos, så skal du have en riaa på, hvis du vil have din pladespiller på dit Sonos via Sonos Port.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu