recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google advarer mod 'Android TV'-bokse fra Kina
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google advarer mod 'Android TV'-bokse fra Kina

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 15:35

Og når man så læser resten, så kan de kvikke sikkert også læse sig frem til, at Amazon blander forskellige anmeldelser af forskellige produkter sammen... Jeg tror faktisk ikke, der er én eneste anmeldelse af S3 modellen på Amazon.

De fleste anmeldelser går på S1 modellen, som jeg rent faktisk selv ejer. Jeg har selv oplevet enkelte softwarefejl på S1 modellen, men jeg har ikke oplevet problemer efter opdatering af boksen.

Jeg har dog oplevet at boksen kan taget lidt længere tid om at starte op fra standby end jeg ville ønske, men det er nok fordi jeg forventet "instant on".

Når det er sagt så har S3 modellen Android 11 og som jeg har forstået det, så er det Google der står for opdateringen af det meste af det styresystemet. Det var vidst en af de store forskelle på version 9, 10 og 11 af Android TV.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Og hvor mange Kina bokse har du ikke købt gennem tiden nu? Oven i


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 du overvejer slet ikke ved at købe bare lidt dyrere som googles egen, ville holde bedre og længere langt billigere på sigt?

Hej.

Jeg har gennem tiden købt EN Android Boks. Det er en H96 Max som jeg købte,
fordi den var på et 24 timers tilbud. Og den opfylder vores nuværende behov.

Googles Chromecast med Google TV 4K har desværre ikke AV1 decoding,
som den senere Chromecast med Google TV HD. Jeg håber at en kommende
ny 4K udgave får AV1. Men den kommer nok ikke foreløbig.

Jeg kigger i øjeblikket efter en boks til vores sommerhus.
Jeg håber at der snart kommer en god 4K boks med AV1 decoding.
I mellemtiden søger jeg igen efter en billig boks, bare til brug i de næste 6 til 18 mdr.

Hilsen Carsten.






fair nok. Men hvad skal du selv bruge av1 til? Alt kommercielt streaming på tv har jo ikke behov for det. De fleste har båndbredde nok til h265. Jeg har et tv ja som YouTube kan udnytte av1. Men er noget jeg ville gå langt for? Nej for det giver ingen mening.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2023 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Men hvad skal du selv bruge av1 til?

Hej.

Jeg har et 4K Video kamera, som sammen med en redigering PC, både kan gemme i H265 eller i AV1:
Kameraet gemmer RAW video på enten et memory kort, eller et SSD drev.
Efter video redigering og farve korrigering i DaVinci Resolve, gemmes videoen
til slut i den ønskede bitrate og codec, af grafik kortes indbyggede video encoder.
Man kan sige, at det er en to trins process.

Jeg vil ikke bruge AV1 formatet til at gøre filerne mindre, men til i stedet for,
at bruge en højere bitrate, men med den samme filstørrelse som i dag.


Men ellers har jeg købt en brugt Chromecast med Google TV 4K på tyske eBay.de
Den har ikke AV1 decoding. Så jeg ser det, som en billig mulighed for de næste 6 - 18 mdr.
Indtil der kommer bedre 4K bokse med AV1 decoding.

Jeg håber på en god gensalgs pris, for en brugt Chromecast med Google TV 4K til næste år.

Hilsen Carsten.

 




Redigeret af csell - 15-Juni-2023 kl. 06:17
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu