recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt slagside i nyhederne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt slagside i nyhederne?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2023 kl. 10:28
I stedet for at gætte, kan man også kigge på Statcounter statistik.


Klik på Edit chart data, så kan man vælge andre lande og områder.
Venlig hilsen
KB
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2023 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

I stedet for at gætte, kan man også kigge på Statcounter statistik.


Klik på Edit chart data, så kan man vælge andre lande og områder.

Ærgerligt at der stadig er tale om styresystemer, ikke telefoner. Jeg kender f.eks. rigtigt mange der har Android telefoner og iPads i samme hjem og iPads tæller jo som bekendt med i statistikken over iOS. ...Så det er åbenbart rigtigt svært at blive klog på hvordan det ser ud mht telefoner? ...Det stemmer i hvert fald ikke overens med hvad jeg ser omkring mig i real-life mht telefoner i omgangskredsen og iblandt kollegaer, der er det i hvert fald ikke 2/3 som folk skriver, der er på iPhones, mens det helt sikkert sagtens stemmer, hvis det er aktive styresystemer på tværs af flere typer enheder inkl. pads, der tælles på.     

Jeg forsøgte med noget AI for at finde det tildækkede svar. Holder man den ikke fast i ørerne, så går AI'en også hurtigt efter et par uddybende spørgsmål tilbage til at liste hits der tæller styresystemerne i stedet for telefonerne. Men jeg fandt da i hvert fald ud af følgende:

Tæller man iOS (altså styresystem), så er Apples share 28% globalt, spørger man til telefonenheder, så er Apples share 21%
- Altså en forskel på 33,33% afhængigt af om man tæller styresystem eller telefoner globalt set - og skulle jeg gætte er forskellen i % nok større i DK, da jeg tænker at telefoner er væsentligt mere udbredt globalt set end Ipads er det, når man sammenligner med et rigt land som Danmark.

Jeg skulle i øvrigt ligefrem blæse mig op og skrive: "Mobile device vendor not OS ffs" og "Percenteges ffs!" et par gange før jeg kunne få det hevet ud af AI søgemakkeren LOL ..i det mindste inkl. meget nye tal: Global Smartphone Market Share: Q2 2021 to Q1 2023 (counterpointresearch.com)

Når man spørger specifikt til Danmark, kunne AI'en dog ikke biddrage med noget svar på telefon-enheder, kun på styresystem som du allerede selv har været i stand til at finde det.




Redigeret af TBC1 - 12-Juni-2023 kl. 19:34
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2023 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

I stedet for at gætte, kan man også kigge på Statcounter statistik.


Klik på Edit chart data, så kan man vælge andre lande og områder.


Ærgerligt at der stadig er tale om styresystemer, ikke telefoner. Jeg kender f.eks. rigtigt mange der har Android telefoner og iPads i samme hjem og iPads tæller jo som bekendt med i statistikken over iOS


Tablet og Mobile er separate valgmulighed på siden.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 03:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

I stedet for at gætte, kan man også kigge på Statcounter statistik.


Klik på Edit chart data, så kan man vælge andre lande og områder.


Ærgerligt at der stadig er tale om styresystemer, ikke telefoner. Jeg kender f.eks. rigtigt mange der har Android telefoner og iPads i samme hjem og iPads tæller jo som bekendt med i statistikken over iOS


Tablet og Mobile er separate valgmulighed på siden.

Det er stadig operativsystemer der tælles på og det forklarer jo stadig ikke forskellene i tallene jeg påpegede, når man begynder at tælle selve telefonerne i stedet for.

Jeg har dog fundet ud af hvorfor der er den store forskel i tallene og hvorfor statcounter tallene er så uforståeligt skæve og forvrængende som de er. Det handler om at statcounter er en webanalysetjeneste, der sporer aktiviteten af besøgende på sine medlemswebsteder og Statcounter beregner derfra så sine såkaldte "markedsandelstatistikker" baseret på antallet af sidevisninger til disse websteder, i stedet for at benytte egentlige markedsdata som omvendt er dem counterpointresearch benytter sig af.

Med andre ord er statcounter tallene et udtryk for web-aktivitet, mens counterpointresearch opgivne tal er egentlige markedsdata.

Overskriften med slagside fik lige en ny dimension Wink



Redigeret af TBC1 - 16-Juni-2023 kl. 04:07
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 08:07
Ja, statcounter er reelt brug. Det lægges der ikke skjul på.

Counterpoint er gæt i samme stil som Gartner og IDCs tal, og viser solgte enheder i et givent kvartal. Det siger intet om totale markedsande.

(De forskellige analyser er i øvrigt jævnligt vidt uenige om markedsandele, så det er derfor jeg kalde dem for gæt).

I øvrigt er Recordere nok ligeglade med globale slagstal, for der er næppe mange indiske Android-brugere på sitet.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 09:42
Jeg kan simpelthen ikke komme ind på statcounters side nu. 
Jeg får fejlen 403 Forbidden.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu