recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvordan gendanner jeg win 10 på ny pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvordan gendanner jeg win 10 på ny pc

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2023 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Jeg lavede en Acronis start version på en usb stick, som installerede win 10 pro 64 bit på den nye maskine,


Jeg undrer mig lidt over det du skriver. Hvis det er Acronis True Image du mener, så kan en start version altså ikke installere Windows 10. Så yderligere forklaring kræves.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2023 kl. 12:43
Acronis har en Rescue Media Builder, som bruges til hurtig start / installtion


og efterfølgende denne metode:

https://kb.acronis.com/ati2021/aur




Redigeret af Benny From - 09-Oktober-2023 kl. 12:47
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2023 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Acronis har en Rescue Media Builder, som bruges til hurtig start / installtion


og efterfølgende denne metode:

https://kb.acronis.com/ati2021/aur




Det var blot ikke det du skrev tidligere. Acronis Bootable Media er blot for at computeren kan boote op til programmet. Herefter kan laves en restore af et image man tidligere har lavet. Men hvor stammede dit image fra - fra den gamle computer? I så fald har du lavet en restore af Windows fra din gamle computer, med alle de drivere m.v. der hører til den hardware der er i den gamle computer. Det er bestemt ikke optimalt, og du kunne have opnået nøjagtig det samme ved blot at flytte systemdisken fra den gamle computer over i den nye.
Jeg har selv brugt Acronis True Image i mange år, men er for længst gået over til Macrium Reflect, som er mindst lige så godt og oveni købet gratis.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2023 kl. 14:44
Det har du nok ret i, men var situationen den, at på den nye maskine blev der monteret en m 2 ssd disk, så jeg ville egentligt ikke noget ved at flytte den "gamle" ssd disk over i en ny maskine, eller har jeg midforstået noget ?

Hvad angår drivere osv. så finder  rescue media selv de nye tilhørende drivere på den nye maskine, før der laves en restore. Således forstået at de gamle drivere ikke bliver installeret på den nye maskine
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2023 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

jeg glemte selvfølgelig at skrive jeg taler om en stationær både  den agmle og den nye, det bliver ret besværligt fordi jeg kun har en skræm m.v.


Hvis du ønsker at benytte den gamle computer som filserver/netværks disk/medieserver, kan du fjernstyre den med et VNC program (Virtual Network Computing), så du stadig kun behøver benytte en skærm.

Jeg har benyttet TightVNC i de sidste 20 år, men der er mange nyere VNC med flere avancerede funktioner, som måske mere vil falde i din smag (der er mange der er gratis for privat brug).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu