recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskellen mellem Norlys ”CI” og ”CI+" CA moduler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskellen mellem Norlys ”CI” og ”CI+" CA moduler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr Miyagi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2005
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr Miyagi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskellen mellem Norlys ”CI” og ”CI+" CA moduler?
    Sendt: 23-September-2023 kl. 13:11
Hvad er egentlig forskellen mellem Boxer / Norlys ”CI” og ”CI+” CA moduler?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2023 kl. 13:28
Måden de krypterer kodede signaler (betalingskanaler) på - du skal bruge det, udbyderen anbefaler.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2023 kl. 14:13
Med et CI+ modul kan du opleve begrænsninger i hvad du kan optage samt muligheden for at spole frem i optagelser samt springe over reklamer. Det oplever du ikke med et modul uden +. Var selv ude for det for nogle år siden hos Stofa. De kunne ikke hjælpe mig, hvorfor jeg returnerede CI+ modulet og købte et brugt uden +, som stadig fungerer upåklageligt. Jeg har stadig Stofa, som nu hedder Norlys.

Flemming




Redigeret af fltk - 23-September-2023 kl. 14:13
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2023 kl. 14:21
Boxer krypterede i en periode for omkring 10 år siden ved brug af CI+, men har ikke gjort det siden og heller ikke efter overgangen til Norlys er der brugt CI+. Som Flemming skriver gav CI+ en masse udfordringer, men der er ingen garanti for, at det ikke kommer igen - jeg ville dog vælge CI (uden +) hvis jeg skal bruge det til optagelser.
miri
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2023 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Boxer krypterede i en periode for omkring 10 år siden ved brug af CI+, men har ikke gjort det siden og heller ikke efter overgangen til Norlys er der brugt CI+. Som Flemming skriver gav CI+ en masse udfordringer, men der er ingen garanti for, at det ikke kommer igen - jeg ville dog vælge CI (uden +) hvis jeg skal bruge det til optagelser.

Jeg har lige fået Norlys over antenne, og fik et CA+ modul. Jeg optager ikke, eller spoler i reklamer - har kun TV2, samt lidt naboland.

Et gammelt YouSee-CA-modul kan vel ikke bruges sammen med Norlys?


Redigeret af mnielsen - 23-September-2023 kl. 16:19
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2023 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Et gammelt YouSee-CA-modul kan vel ikke bruges sammen med Norlys?


Det tror jeg ikke. Mener de bruger to forskellige kodningsstandarder, men det kan selvfølgelig oplyses hos udbyderen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2023 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Et gammelt YouSee-CA-modul kan vel ikke bruges sammen med Norlys?


Det tror jeg ikke. Mener de bruger to forskellige kodningsstandarder, men det kan selvfølgelig oplyses hos udbyderen.

Flemming

Nåh, ja - selv om begge er Viaccess, så er der vist noget med, at det kun er den anden vej, det kan gå - Altså, et Norlys-modul kan bruges til YouSee, tror jeg nok. Kom først i tanker om dette da jeg havde smidt indlægget...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Mr Miyagi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2005
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr Miyagi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2023 kl. 22:03
I skal alle have tak for input. Smile


Lars

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu