recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3.0 surround aktive højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3.0 surround aktive højtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3.0 surround aktive højtalere
    Sendt: 08-December-2023 kl. 11:45
undrer mig over hvorfor der ikke udvikles nogle aktive højtalere med indbygget surround.
Jeg gider ikke soundbar pga alt for ringe kanal seperation... så vil gerne have 3 små højtalere R/L/C uden en surround reciever... Findes dette overhovedet?

Redigeret af mbm1 - 08-December-2023 kl. 11:46
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 12:14
Ved ikke?

Men System Audio har jo den lille Hub til formålet
og diverse Silverback højttalere.




Yamaha - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 15:08
Det vil virke med 3 styk SA Silveback ht. 
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1030
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2023 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

undrer mig over hvorfor der ikke udvikles nogle aktive højtalere med indbygget surround.
Jeg gider ikke soundbar pga alt for ringe kanal seperation... så vil gerne have 3 små højtalere R/L/C uden en surround reciever... Findes dette overhovedet?
Ingen receiver og kun aktive højttalere? Det leder mine tanker hen på mit 1.forsøg på surround sound tilbage i 1998, et Jbl system hvor subwooferen havde alle forstærkerne indbygget og så fem bitte små satellitter. Det spillede i øvrigt ganske forfærdeligt...men hvorfor jeg ligesom drager en sammenligning med dine tanker er fordi at det du tænker vil kræve at alt tilsluttes til en master som skal styre det hele. Hvordan ser du film? Blue Ray,  streamer eller kun via tv?
Jeg ville klart vælge en receiver og finde tre højttalere. 

Frank 
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2023 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

undrer mig over hvorfor der ikke udvikles nogle aktive højtalere med indbygget surround.
Jeg gider ikke soundbar pga alt for ringe kanal seperation... så vil gerne have 3 små højtalere R/L/C uden en surround reciever... Findes dette overhovedet?
Ingen receiver og kun aktive højttalere? Det leder mine tanker hen på mit 1.forsøg på surround sound tilbage i 1998, et Jbl system hvor subwooferen havde alle forstærkerne indbygget og så fem bitte små satellitter. Det spillede i øvrigt ganske forfærdeligt...men hvorfor jeg ligesom drager en sammenligning med dine tanker er fordi at det du tænker vil kræve at alt tilsluttes til en master som skal styre det hele. Hvordan ser du film? Blue Ray,  streamer eller kun via tv?
Jeg ville klart vælge en receiver og finde tre højttalere. 

Frank 

  • Features: Wi-Fi / Ethernet, Chromecast, Airplay 2, Spotify Connect, DLNA, Bluetooth 4.2
  • Kabel input: 3 x HDMI 2.0, 1 x HDMI eARC/ARC output, 2 x optisk input (op til 192 kHz), 1 x RCA analog
  • Audio dekoding: PCM 2-kanal, PCM multi-kanal, Dolby Atmos, Dolby True HD, Dolby Digital 7.1/5.1, Dolby Digital Plus
  • Betjening: 2-vejs smart remote, On Screen Display til opsætning, SA Cockpit
  • Output: Trådløs WiSA. Op til 8 kanaler med ukomprimeret audio i 24/96 opløsning


Redigeret af FLarsen - 09-December-2023 kl. 08:25
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu