recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs baghøjtalere (nej tak)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs baghøjtalere (nej tak)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs baghøjtalere (nej tak)
    Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 23:45

HEJ,

Jeg har lige købt et surroundsæt Philips LX8500w med trådløse baghøjtalere, men det kan jeg ikke bruge til en skid, da baghøjtalerne brummer (højfrekvens larm).

Det er jo sygt af Philips har sendt sådan en gang på gaden, det kan da ikke være rigtigt, men spørgsmålet er, om man kan trække en ledning fra sendesstation til baghøjtalere, det kunne jo være men lige kunne finde plus og minus, men så nemt kan det sikker ikke gøres.

Men hvis nogle skulle kunne svare på dette høre jeg gerne snarest.

MVH  

Ps. hvis der findes andre løsninger ja så kom bare men dem  

og ja jeg har prøvet samtlige hele 4 sendekanaler. lige meget hjælper det sus sus sus sus  

 

     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 10:21
Måske står din sendestation op af noget der skaber brum, det kunne være tilfældet hvis sendestationen ikke er tilstrækkelig afskærmet.

Men jeg kender ikke dit anlæg, så måske er det slet ikke det der sker. Men det er da billigt at forsøge med en anden placering, og det koster jo ikke noget.

Kedeligt problem for dig forresten. Håber du får det løst.

Ken

 


Redigeret af Ken_T - 01-November-2006 kl. 10:21
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 10:27
Send det tilbage, få pengene igen og køb et logitech Z-5450 også med trådløse baghøjtalere til 2340 kr.hos pc-netto i Herlev.. Logitechs patenterede teknik sender iøvrigt hvert signal 2 gange, noget som sikrer at signalet altid når frem. Og der er aldrig noget brum. Der er ingen fabrikanter der er gode til det hele. Philips laver verdens bedste TV. Logitechs de bedste PC højtalere, men ved at udnytte den hårde konkurrence på PC-markedet som har sendt prisen ned i 2340 kr. og tage dem ind i stuen, så får man diskrete højttalere til en billig penge, som er THX certificerede og et udmærket kompromis mellem fjernsynets højtalere og et high-end anlæg til 10.000 kr.

Hvad mere er, så kan den 11 kg. tunge subwoofer med indbygget forstærker, gemmes af vejen bag en lænestol, således at bare kontrolcenteret med dets 2,5 meter lange kabel er synligt. Konytrolcenteret har 2 optiske indgange og en coax, samt 5.1 kanals analog indgang og en almindelig stereo-indgang.

Redigeret af sussie - 01-November-2006 kl. 10:47
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 22:33

Ja, Sussie du er jo glad for dit logitech anlæg!

Nu giver jeg lige Philips et pr dage(afventer svar), men vi ved jo at de bare siger, det kan vi ikk forstå, verden ville se ligt bedre ud, hvis de lavede deres ting færdige før de sendte dem på gaden, ligt lige som TDC HD Selector, samt kiss maskiner og andet godt kram.

Men når det ryger retur bliver det nok også til logi eller andet mindre anlæg. hvilket tilslutninger skal baghøjtalerne have ? strøm eller bat-  eller lever de af kærlighed og kildevand.

Jeg er måske  mere på Logitech Z-5500 pt , er jo blevet skræmt for livet at trådløse højtalere. 

Ps.   er det logi nu også helt lydløs( 99,9)  eller snakker vi 98-97-96  for hvis jeg høre et enkelt hyl eller bum bib , bliver jeg sindsyg, virkelig fucked.........¨

MVH 



Redigeret af Datamax - 02-November-2006 kl. 22:53
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 08:22

Sussie - har du tid til et par spørgsmål...

Jeg kiggede lige på sættet på internettet og jeg er til små højtalere, så det er faldt straks i min smag, MEN det er jo til pc'er??

Jeg har en Yamaha forstærker på snart 5 år (stort skrummel).. Kan den erstattes af center-enheden eller skal kobles til center-enheden??

Center-enheden til sættet har jo ikke så mange tilslutningsmuligheder som min forstærker, hvordan løser du det problem??

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 09:06
Sussie har da fået et fornuftigt syn på sit anlæg efterhånden 

Prøv at lægge mærke til at hun siger, at hendes anlæg er et udmærket kompromis mellem tv højtalerne og et bedre anlæg i 10000 kr. klassen (high-end?) . Det lyder meget fornuftigt faktisk.

Ved indkøb af et sådant anlæg (logitech) er det jo meningen at det skal fungere som noget selvstændigt, der skal ikke anvendes andre forstærkere, højtalere eller andet, udover naturligvis afspillere af dvd eller lignende, end det der hører til anlægget.

Om det kan erstatte et stort HiFi  anlæg som allerede er sat op? Nej, det kan det næppe, men det er jo nok heller ikke det sussie siger.

Ken










Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 09:49
Jeg har i øvrigt et sæt Logitech z 5500 så jeg tror godt jeg nogenlunde ved hvordan et sæt fra logitech lyder. Men de står nu ikke i stuen men det kunne de da måske godt.

I øvrigt kan man i mange tilfælde forbedre det output man kan få fra en subwoofer ved at placere den rigtigt. En plads på gulvet vil give en bas forøgelse på 3db, op med en væg  måske samlet 6db og endelig giver anbringelse i et hjørne helt op mod 9db.  3db er en fordobling af lyden. Det kan måske gå ved en  subwoofer , mens en højtaler ikke  nødvendigvis har godt af et basløft, slet ikke en af de større.

ken




Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 13:42
Der er absolut ingen brum eller nogensom helst lyd fra højtalerne. Du kan læse mere om dem i denne tråd:

Fremragende THX-cert. lyd til 2319 kr.

OBS: PRISEN ER NU 2.132,00 KR.

Hver af baghøjtalerne har et stik som skal i stikkontakten. Der er en lille rød diode som lyser rødt når der ikke er signal igennem og blåt når der er signal igennem. Det ser meget elegant ud at de kun er sat til stikkontakten og der er ingen andre ledninger! Jeg så netop Lawrence of Arabia i går for første gang med de her højtalere, og det slår een hvor meget lyden (underlægningsmusikken) betyder hele vejen gennem filmen. Ingen tvivl om at David Lean (regnes som verdens bedste instruktør)( Andre værker: Broen over Floden Kwai, Doktor Ziwago) har tænkt meget nøje over samspillet med musikken, og musikkens betydning for det samlede indtryk. Og når så lige der er nogle bombardementer eller pistolskud eller når toget bliver afsporet, ja så kan man jo grine af at man engang har været tilfreds med TV'ets højttalere.


>Center-enheden til sættet har jo ikke så mange tilslutningsmuligheder som min forstærker, hvordan løser du det problem??<

Med 2 optiske,1 coax og 3 analog-par (front,bag og center/subv som via simple 'jack til 2 phono'-stik korresponderer med DVD-spillerens 5.1 analoge udgang (som bruges til DVD audio) så har kontrolcenteret rigeligt med tilslutningsmuligheder til de flestes brug.
Efter jeg har fået min Maximum tuner som lægger beslag på den ene optiske indgang og leverer fremragende 5.1 lyd fra SVTs program 'Fråga Anders og Måns' m. fl. programmer, så har jeg ikke brug for den stereo-indgang som også findes og som jeg tidligere hentede lyd fra Tv'et fra via et scart-stik.


Redigeret af sussie - 03-November-2006 kl. 14:23
Til top
Magosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 09:54

Oprindeligt skrevet af sussie sussie skrev:

Send det tilbage, få pengene igen og køb et logitech Z-5450 også med trådløse baghøjtalere til 2340 kr.hos pc-netto i Herlev.. Logitechs patenterede teknik sender iøvrigt hvert signal 2 gange, noget som sikrer at signalet altid når frem. Og der er aldrig noget brum. Der er ingen fabrikanter der er gode til det hele. Philips laver verdens bedste TV. Logitechs de bedste PC højtalere, men ved at udnytte den hårde konkurrence på PC-markedet som har sendt prisen ned i 2340 kr. og tage dem ind i stuen, så får man diskrete højttalere til en billig penge, som er THX certificerede og et udmærket kompromis mellem fjernsynets højtalere og et high-end anlæg til 10.000 kr.

Hvad mere er, så kan den 11 kg. tunge subwoofer med indbygget forstærker, gemmes af vejen bag en lænestol, således at bare kontrolcenteret med dets 2,5 meter lange kabel er synligt. Konytrolcenteret har 2 optiske indgange og en coax, samt 5.1 kanals analog indgang og en almindelig stereo-indgang.

Hvor lange kabler er der med? Har hørt at højtalerkablerne sidder fast på højtaleren og kan dermed ikke udskiftes..er i tvivl om de medfølgende kabler er lange nok. Vil de evt. kunne forlænges?

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu