recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Format - component/scart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormat - component/scart

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Emne: Format - component/scart
    Sendt: 03-November-2006 kl. 20:56

Jeg har for nylig anskaffet et 26” LCD og for at opnå bedst muligt billede, skiftede jeg scart ud med componentkabel. Det hjalp på DVD visningen men hermed forsvandt muligheden for at skifte zoom-tilstande bortset fra mellem 4:3 og 16:9 – også når jeg vil se optagelser fra HDD.

Jeg kunne godt tænke mig i denne overgangsfase hvor man har en masse 4:3 optagelser liggende kunne zoome dem lidt op, vel vidende at det går ud over kvaliteten. Derfor kunne jeg ønske mig en midlertidig dobbeltløsning hvor jeg både har scart tilsluttet for flexibilliteten og component til DVD.

I manualen til Sony 710 står ” tilslut ikke mere end en type videokabel mellem optageren og tv samtidig”. Hvorfor det? Er det rigtigt? Hvad kan der ske?



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 07:43
Intet - med mindre recorderen er dårligt konstrueret (hvad jeg tvivler på, at den er).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu