recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen DR netradio til digital modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen DR netradio til digital modtager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen DR netradio til digital modtager
    Sendt: 12-November-2006 kl. 02:23
Har prøvet før at stille dette spørgsmål, men ingen respons. Så nu prøver jeg igen.

Jeg vil meget gerne kunne høre DR Netradio på min DSM-320. Den har ingen indbygget codec til wma, så det skal helt klart transcodes til mp3.

Jeg har Tversity server og bruger den fint til alle mine mp3'er, der ligger på pc'en.

Men hvordan dælen stiller jeg Tversity op til at kunne transcode og transmittere DR Netradio til min DMS-320? Nogen, der kan forklare mig det på ganske almindelig dansk?


Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 08:50

I princippet gælder det vel om at opsætte din DSM-320 til at modtage DR-netradio ved at specificere den URL-adresse som den enkelte netradio-kanal sendes på... ( findes vist på DR-hjemmeside)

Og kan man det i den software, der er i DSM-320?

Altså uden at din server behøver bruges. Serveren må kun være aktuel, hvis ovennævnte ikke kan lade sig gøre og du i stedet ved hjælp af serveren får konvereret dr.netradio til noget, som klienten kan forstå...

Et tilsvarende produkt Hauppauge MVP kan afvikle net-radio...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af <span =bold>avh</span> avh skrev:

I princippet gælder det vel om at opsætte din DSM-320 til at modtage DR-netradio ved at specificere den URL-adresse som den enkelte netradio-kanal sendes på...

Og kan man det i den software, der er i DSM-320?


Nej, det kan man ikke. Serveren skal bruges til både konverteringen OG specificeringen af URL'en.  DSM'en har kun nogle fastsatte stationer og jeg kan ikke selv tilføje nogen. Men jeg har set, at når jeg har serveren kørende, tilføjer den nogle mapper under "MY MEDIA" på DSM'en.

Der er nogle engelske sider, der fortæller hvordan man gør det her med at få transcodet netradio, men forklaringen er alt for teknisk til at jeg kan forstå det. Så jeg skal blot have nogen til at forklare mig - på godt almindelig dansk - hvordan jeg sætter det hele op til at køre netradio.

Jeg har haft DSM'en i et stykke tid nu og har indtil videre måttet nøjes med 2 laaaaaange audiokabler fra pc'en ind til receiveren for at kunne høre netradio, siden jeg ikke har kunnet finde ud af det andet.

Hjælp! Jeg vil gerne af med kabelrodet !

/p-HD


Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2006 kl. 10:33

Efter måneders venten fik Philips SLA5520 endelig ny firmware i går (5. december). Konsekvens: Internetradio med WMA stream fungerer nu perfekt, herunder selvfølgelig samtlige DR's kanaler. SKØNT!

Så hvis nogen savner en velfungerende, billig klient til at streame musik, kan SLA'en varmt anbefales. Den streamer også upåklageligt min NAS-lagrede musik. (Squeezebox kan ikke uden videre spille sammen med NAS - blot til info).

kris



Redigeret af kris - 06-December-2006 kl. 10:36
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
KJBOLOE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 19:00

Hejsa

Betyder det at Philips SLA5520 uden problemer kan afspille DR Country.

Min kone er vild med Country og vil gerne have mulighed for at hente signalet uden at PC'en er tændt, derefter videreføre lyden til vores anlæg.

Vi har ikke brug for at spille musik fra vores PC, kun netradio.

Mvh.

Kenneth

 

 

 

Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 20:01

Hej Kenneth

Jeg tror godt at jeg kan svare på vegne af Kris, at det kan den så godt, hvis man lægger den nye firmware i den.

 

mvh

dreamstream

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 23:06

Yeps, det klarer SLA5520 snildt. Men det er da billigere bare at købe en DAB-radio-dims, som man slutter til anlægget - hvis det altså bare er radio, man er ude efter?

kris



Redigeret af kris - 17-Februar-2007 kl. 23:06
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
KJBOLOE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 23:19

Hej Kris

Til information findes DR Country ikke på DAB.

Mvh.

Kenneth

 

 

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 23:24

Sorry - men her er så den stream-URL, man bare beder sin SLA5520 afspille (uden om PC), hvis man vil høre DR Country:

http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_country_128.asx

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 23:25

 

 Nej, det gør den desværre ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 23:34

DAB er uddøende - glem DAB! Netradio er nutiden og fremtiden! Tjek fx reciva.com's ekstreme radiostation-udvalg.

Hele byer i USA er nu wifi-ficerede - og de første (godt nok små) lande melder om 100% dækning. Så wifi-bilradioer er lige om hjørnet. Nå, bare min mening....

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu