recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS2 + InFocus IN72 + Sony HX820 HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS2 + InFocus IN72 + Sony HX820 HDD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Emne: PS2 + InFocus IN72 + Sony HX820 HDD
    Sendt: 14-November-2006 kl. 20:03

Jeg har problemer med flimmer på en del af mine PS2 spil, nu hvor jeg har købt projektor. Jeg har fundet ud af, at det går i flimmer (så meget så projektoren lukker signalet efter 5 sekunder) når signalet er i PAL-60 men ikke i PAL-50. Det fandt jeg ihvertfald ud af fremprovokerende det i Tomb Raider Legend hvor man kan indstille det. Progressive scan kikser også.

Jeg kører min PS2 (nyeste version) ned i Sony RDR-HX820 optageren med det PS2 medfølgende scart-kabel. Signalet går derfra videre med et kvalitets HDMI-kabel til InFocus IN72 projektoren.

Det ville være dejligt hvis nogen kan gennemskue hvad der går galt - knægten kan ikke spille sine favorit spil, og det er jo ikke godt!  Sony's Hotline er mildest talt ingen ting værd...

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2006 kl. 21:34
Progressive scan kikser selvfølgelig når du bruger composite, for det kræver component!

Det eneste jeg kan anbefale dig at gøre, er at droppe DVD-optageren. Hvad skal den til for? Slut PS2'en direkte til projektoren. Og gør det med RGB eller component, for composite er ærligt talt noget lort, især når det skal smides op på et kæmpe projektor-lærred!
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 00:04

Jeg kører det over DVD-optageren for at undgå at have 2 signal kabler løbende alle 10 meter op til projektoren i loftet, ved siden af hinanden.

Hvordan gør jeg med lyden fra PS2'eren når jeg skal over og køre component? I dag kommer al lyd fra DVD-optageren ned til surround-forstærkeren. Der er naturligvis ingen lyd i projektoren.

Sorry, hvis det er 1. klasses lære - jeg har ikke haft rodet med PS2 og component før.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 07:55
Med component-kablet er der også lyd. Det må du så købe forlængere til og slutte til din DVD-optager.

I øvrigt er det en dårlig idé at prøve at slutte alle enheder til DVD-optageren. Det er den slet ikke bygget til. Hvis du vil have kun den ene ledning op til projektoren, så tag og køb en ekstern scaler til 20k eller noget i den retning

Men for lige at være seriøs; Jeg synes du skal prøve at slutte PS2'en direkte til projektoren, før du evt. begynder at overveje om der er noget der ikke virker. En DVD-optager er ikke rigtig løsningen til at samle signaler til projektoren.


Redigeret af Naiera - 15-November-2006 kl. 08:41
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 20:52

Jeg har nu prøvet at smide PS2'eren direkte i projektoren via composite indgangen, og det virkede fint, også med de spil som ikke kørte før. Så du havde helt ret: HDD-optageren lavede bøvl i signalet.

Det gjorde dog ikke composite signalet bedre...  Dårligt kabel blæst op på en skærmbredde på 2,5 meter er ikke nogen god kombination, så nu har jeg bestilt PS2 component kabel, og 10 meter forlænger af god kvalitet. De første 2 meters halvdårlige kabelkvalitet står vist ikke til at ændre, når der skal være PS2 stik i enden

Tusinde tak for hjælpen!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu