recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVI på Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVI på Plasma

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Emne: DVI på Plasma
    Sendt: 16-November-2006 kl. 08:29

Hej alle

Jeg har fået et Acer AT4202P plasma tv til soveværelset

Jeg har forsøgt mig med at sætte min gamle stationære til denne skærm med DVI kabel. (Med VGA er der ingen problemer, så det er "last resort", hvis DVI ikke kommer at virke). Mit problem består i, at TV'et ikke får noget signal på DVI-indgangen fra PC'en. (DVI-udgangen på PC fejler ikke noget, det virker fint til alm PC flad skærm og et LCD TV i stuen). Når computeren bootes med AT4202P tilsluttet DVI, sker der intet... Men tager jeg DVI-stikket ud og sætter det til PC skærm, kommer billedet på dér. Sætter jeg så efterfølgende DVI-kablet over i AT4202P uden at genstarte PC, så kommer der billede på AT4202P. Mystisk! Dog mener Nvidia-driverne, at den digitale skærm (som driverne kalder den på DVI-tilslutning) er frakoblet. Billedet bliver dog på skærmen, og jeg kan skifte opløsning osv. Men genstarter jeg PC'en, forsvinder billedet fra AT4202P.

Kan ovenstående have noget med HDCP at gøre?

Nogen ideer til, om dette kan løses?

/Martin

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 14:20

Jeg havde et lignende problem på mit Amitech plasma TV, det skulle til rep for at have "enablet" DVI indgangen - noget de tilsyneladende havde glemt...

Ved HDCP input står det bare og blinker skiftevis med signalet og sort skærm, så det kan det tydeligvis ikke forstå...

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 14:32

Ja, jeg tænkte det nok  Det er et plasma, jeg er bekommet fra en fyr hos producenten. Det er112% uden garanti og alt det andet, men jeg fik det også smidt i nakken  Så jeg tror bare, jeg bruger vga udgang/indgang istedet. Gør dog lige et sidste krampagtigt forsøg, og opdaterer driverne.

 

/M

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu