recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - audio problem med  pvr-250
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketaudio problem med pvr-250

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
toolmaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: audio problem med pvr-250
    Sendt: 03-September-2004 kl. 23:56

 Mit problem med hauppauge pvr-250 er at jeg ikke kan høre   lyden, på filen som jeg får når jeg tager video ind fra min camcorder , via composite på pvr 250 kortet og audio ind på mit lyd kort.Jeg kan godt høre lyden medens jeg optager , men når jeg afspiller filen er den væk.

 Hvis jeg optager fra en tv station , altså via den coaxiale indgang har jeg ingen problemer med lyden.

 Jeg optager i mpeg2 kvalitet (12mbit/sec full d1) .Jeg har kontroleret at min højtaler ikke er mutet.

 Jeg er ny på området ,så jeg håber at der er nogle her, der kan hjælpe mig 

 Mvh toolmaker

Til top
Anders Juul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2004 kl. 16:08
Der følger et lille kabel med, som forbinder lydkort og tv-tuner-kort - det er muligvis ikke sat til? Eller sat forkert til?
Anders Juul Nielsen
Til top
toolmaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2004 kl. 19:56

 Først , tak for svaret

 Med mit kort fulgte kun , et kabel med en modtager i enden , til fjernbetjeningen + et kabel til audio fra video kamera til lydkortet. Men der er ikke skyggen af et kabel der skal gå mellem TV kortet og lyd kortet ??? Hvis det er meningen at der skal være et kabel der , må jeg tilbage til forhandleren efter et.

Med venlig hilsen

Toolmaker    

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2004 kl. 20:30

Det kan du se i manualen om der skal være. Det var der til første udgaver, der bare hed PVR, men jeg mener ikke at der skal være det til PVR-250/350.

Men du skal have lyden ind i lydkortet og du skal åbne for lyd indgangen i den mixer der styrer det. Dobbelt klik på højttaleren nederst th ved uret og så skulle mixeren gerne komme frem.

Hvis det er Windows standard mixer skal du under Egenskaber vælge Indspilling og åbne for indgangen.

HIlsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2004 kl. 21:53

Du skal koble lyden direkte på lydindgangen på PVR  kortet og ikke til dit lydkort.

Flemming

Til top
toolmaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2004 kl. 11:03

 Jeg siger mange tak for alle svarene. Flemming har ret , det hjælper at sætte stikket i den rigtige line in !! Det burde jeg selv have set , men jeg var helt forblændet af at det skulle i lyd kortet.

 Men mange tak for tippet , nu virker det .

 Med venlig hilsen

    Tool maker

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu