recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den ultimative NAS & UPnP boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen ultimative NAS & UPnP boks?

 Besvar Besvar Side  <1 151617
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 14:12

Yes, i MM3.0 er podcast-håndtering inkluderet - pt. er udviklerne nået til MM 3.0 alpha 7 (!), så forhåbentlig en 100% stabil FULD 3.0-udgave er klar inden for et par måneder.

jeg har i øvrigt album art tagget på alle mine 15000 numre - jeg må klart anbefale at tagge direkte i nummeret (embedded album art) og IKKE i folderen - så er du sikker på, at kunne se album art i alle andre playere, herunder MP3-spillere og fremtidige dimmere. når det ligger som jpg i album folderen, kan du ikke være sikker på, at art kan ses i andre systemer.

kris



Redigeret af kris - 08-August-2007 kl. 14:16
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Selvfølgelig kan du også masseimportere album art - MM er som sagt unik - den kan alt med musik. (..)

Ja, det kan den vist Hold da op
Der var da et par albums, som den ikke kunne klare, og så var der lige mine podcasts , dér var der et par sjove billeder! Men der var godt nok sparet et par timer med dét script. Tak for det hint

Jeg kan se, at der lige skal bruges lidt tid på tilvænning til den nye gui, men så slemt er det nu ikke, selvom jeg stadig er lidt famlende ift betjeningen. Det er jo faktisk ligesom da man startede med iTunes i sin tid. Det fik man jo &så lært

Jeg kan godt forstå din begejstring for mm - faktisk er det lidt af det samme som med Kiss og andre open source-agtige produkter: Der bliver gjort mageløst meget fra rigtig mange mennesker uden, at det koster en krone.

Sådan arbejder jeg faktisk også. Når jeg udvikler noget til min arbejdsplads, bliver det ofte lagt på nettet med kildekode bagefter. Dermed kan andre også få udbytte af mine anstrengelser for at løse virksomhedens kerneydelse, som jo i sagens natur er forskellig fra min kerneydelse. Jeg har løst min opgave, og der går ikke noget fra mig af, at andre får lov at kigge mig over skulderen.
Det er lidt som dette forum: Nogen ved altid noget om noget, men alle ved ikke alting om alting, men når man forener den samlede viden er vi alle blevet klogere

Venligst
Søren

PS. Juice fungerer fint til podcast. Der er endnu mere enkelt end iTunes.


Redigeret af Breddam - 08-August-2007 kl. 22:13
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 18:45

haha kris, du skulle være sælger eller politikker - du go' til sælge varen.  Har lige fået installeret Twonky 4.4 på min Synology DS-207 som så skal brødføde min Xbox360 med film til vores 2 børn - desværre jo KUN de skide WMV-format, ved godt det også understøtter mpeg4 men kan ikk finde noget program som kan klare opgave så det passer til Xbox360eren.  Så nu må vi se hvad det Twonky kan, måske senere jeg køber en musik-streamer?

MedieMonkey, ved ikk rigtigt, kan se det kan en masse og måske lidt mere flexsibel men stadigvæk - jeg er meget iTunes-fan. synes brugerfladen er SUPER god & logisk. Den kan det den skal, importere, hente covers, stiller det logisk op når man skal browse gennem ens musik-samling og den brænder vel ikk dårligere end andre programmer? måske når der er mange sange i biblioteket kan den måske blive lidt "træt/langsom" når man bladre igennem biblioteket og skal finde en sang, men vores computere bliver jo også hurtigere & hurtigere. Men igen, måske jeg bare ikk har "leget" nok med MM, hvad med brugerfladen i v.3 - bliver den anderledes, synes nemlig lige på det punkt at den ikk lige så nem/logisk og bladre i som iTunes.

Til top
kappel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 19:24

Hej alle der følger denne tråd.

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der er nogle der har nogle svar på.

Findes der ikke en NAS som anvender NTFS filsystemet?

Jeg troede lige jeg havde den NAS jeg skulle have fat i, men QNAP TS-209 anvender EXT3 (Linux filsystem, som ikke fungere så optimalt til windows - sig til hvis jeg tager fejl) og så FAT (Windows) som også er langsom og som vel maks understøtter 36 GB diske.

Kappel

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 19:35

Hvad filsystem din NAS benytter er windows ligeglad med. NAS-serveren har sit eget styresyetem.

m.v.h.



Redigeret af sommelle - 13-August-2007 kl. 19:35
Til top
kappel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Hvad filsystem din NAS benytter er windows ligeglad med. NAS-serveren har sit eget styresyetem.

m.v.h.

Det er jeg klar over, jeg tænker på hastigheden hvormed læser/skriver til NAS'en.

Jeg læste følgende artikel:
http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=7691
Hvor de skriver:

Citér QNAPs TS-201 gør ligesom en stor del af markedet brug af Linux filsystemet "EXT3", som gør at fil overførelser i Windows foregår en del langsommere end hvis man have gjort brug af Windows NTFS-filsystemet. 

Kappel

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 20:04

Min Synology DS207 benytter også EXT3 filsystemet, og det virker fint. Skrivning til den foregår med ca. 7-9000 kbytes/s, læsning med 14-16000 kbytes/s.

m.v.h.

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 15:38

Philips Streamium SLM5500 + Buffalo linkstaion live.

Så har vi da fat i afspiller der kan sende lidt billeder og ekstra lir til TV + at den kan køre Twonky (tror jeg) via buffalo'en.

Kunne det ikke være super løsning til at afspille media filer fra en NAS?

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Mokuer Mokuer skrev:

Kunne det ikke være super løsning til at afspille media filer fra en NAS?



Jo, det er ret fedt. Man behøver ikke have pc'en tændt. Jeg bruger dog ikke Twonky til at servicere min Kiss, da Kiss VR 558 ikke er en uPnP-klient.
Det bruger jeg så Kissdx til. Den kan også afspille ISO-filer.

Edit=Medieafspilleren fra Philips ville også kunne erstatte dén Noxon, som spørger om i en anden tråd. Den skal bare være tilsluttet anlægget.

Venligst
Søren


Redigeret af Breddam - 22-August-2007 kl. 16:40
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af kappel kappel skrev:

Findes der ikke en NAS som anvender NTFS filsystemet?

Jeg troede lige jeg havde den NAS jeg skulle have fat i, men QNAP TS-209 anvender EXT3 (Linux filsystem, som ikke fungere så optimalt til windows - sig til hvis jeg tager fejl) og så FAT (Windows) som også er langsom og som vel maks understøtter 36 GB diske.

Jeg ved ikke med 36Gb grænsen (Wikipedia siger 8 Tib), men der er i hvert fald en absolut grænse for størrelsen af den enkelte fil i FAT32, max 4Gib. Jeg har indtil flere .mkv eller .ts filer som er større.

At filsystemet ext3 skulle være langsommere end ntfs har jeg aldrig hørt (?), og hvis man kører over 100 Mbps LAN vil netværket under alle omstændigheder være flaskehalsen.

Som forbruger synes jeg kun at man skal være glad for at producenten ikke spilder penge på unødige licenser der kun gør Bill Gates rigere, og hvis firmwaren var 100% GPL og man fik leveret source til free hacking (som Dreambox, WRT54GL, etc) ville det være endnu et plus i mine øjne.


Redigeret af JesperLund - 22-August-2007 kl. 18:05
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 151617
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu