recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal fra video til PC-skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignal fra video til PC-skærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zorbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Signal fra video til PC-skærm
    Sendt: 02-December-2006 kl. 14:27

Hej!

Jeg har en gang læst, men glemt det meste, om at man skulle kunne bruge tv-tuneren i en "aflagt" videooptager til at sende tvsignaler til en PC-skærm, der ikke har tv-tuner vha. VGA, så man derved kunne se tv på skærmen, selv om PC`eren er slukket. Jeg har glemt hvordan, men det må vel være et meget specielt kabel, for der må vel være noget med sync. og RGB, evt. via en adapter der skal til for at de kan arbejde sammen. Jeg ved godt, at man kan købe et TV-kort, eksternt eller til indbygning, men når nu mange har en videooptager stående, der bare samler støv, så ----

Er der nogen, der ved noget om dette, for det kunne jo være lækkert, at kunne bruge sin PC-skærm også til TV.

 

Zorbas
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 21:55

Hvis dit grafikkort ikke har video-in tror jeg ikke der nogen vej udenom et TV kort, enten til indbygning eller tilsutning via USB.

Flemming

Til top
Zorbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2006 kl. 00:32

Hej Flemming!

Jeg så en annonce om en ekstern TV-tuner  http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=134-01 til 499 kr., og købte den. Nem at installere, der skal ikke drivere til, kun samle de medfølgende kabler, og så i løbet af en god times tid fik jeg meget fint fjernsyn på min PC-skærm. Fjernbetjening medfølger. Det fine er, at PC´eren ikke behøver at være tændt. Det eneste der kræves er en TV-antenne, og at skærmen har VGA-tilgang. Man behøver ikke en gang, at have en computer, så evt. udskiftet PC-skærm kan hurtigt laves til et flat TV evt. til køkken eller barneværelse.

 



Redigeret af Zorbas - 07-December-2006 kl. 00:37
Zorbas
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu