recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 427XD VGA problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 427XD VGA problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 427XD VGA problemer
    Sendt: 25-December-2006 kl. 22:43
Hej,

Mine forældre købte for nyligt et 427XD til brug sammen med deres HTPC(kører MediaPortal, open source udgave af MCE). HTPC'en bruges til at se TV/DVD samt at optage og timeshifte og den er det eneste tilsluttede apparat.

Jeg forsøgte mig først med VGA indgangen, hvilket efter kalibrering for PC/video levels((0-255 VS 16-235) gav et 1:1 billede med 'korrekt' sort. Desværre er der 'tearing' når der er bevægelse i billedet, dvs. billedet bliver revet/flænset. Dette optræder ved både 60Hz og 75Hz og lader ikke til at være et opsætning problem da jeg også har prøvet at tilslutte en bærbar og klonet billedet mellem laptop skærmen og TV'et(ved 60Hz). Den  bærbare viste ingen 'tearing' i modsætning til på TVet. Der er derudover ingen tearing problemer når jeg bruger DVI->HDMI (tilgengæld overscanner TV'et ganske forfærdeligt på dette input og tror at jeg 1024x768 er interlaced).

Jeg vil helst ikke over at bruge DVI-HDMI pga. af overscan kombineret med at jeg vil blive tvunget til at outputte 720p eller 1080p som TV'et så vil nedskalere til 1024x768, hvilket muligvis ikke er så slemt mht. til videon, men ser ganske forfærdeligt ud i mediacenterets GUI.

Foreløbig er jeg faldet tilbage på at sætte desktop'en til 720x576p således at TV'et ordner al skalering på alt 576i video, men det er ikke optimalt pga. af overscan samt at GUI/tekst ikke ser helt optimal ud i så lav en opløsning(men stadig meget pænere end 720p).

Jeg vil derfor gerne vide hvad andres erfaring er med VGA inputtet på 427XD(eller XA)?





Redigeret af ziphnor - 25-December-2006 kl. 22:43
Til top
cmglobal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 23:30
mit står perfekt sammen med mit medie center og har ingen problemer haft med mediecenteret tilsluttet via vga til mit pdp 427xd!

så hvad dit problem er kan jeg desværre ikke hjælpe med, kan blot sige det virker uden problemer her!


Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 00:04

Jeg forstår på indlæg, at billedet fra en bærbar ser korrekt ud på 427'eren. Er det kun når HTPC'en er tilsluttet via VGA at denne 'tearing' ses i 1024x768? Hvordan ser billedet fra HTPC'en evt. ud på en pcmonitor?

Jeg havde selv nogle problemer med at billedet fra min HTPC (m/Nvidia 7600 GS grafikkort) & MediaPortal mistede frames ved panoreringer og hurtige bevægelser i 1024x768. Det løste sig da jeg skiftede til Nvidia Video Codec i stedet for Cyberlink's som jeg havde brugt ind til da.



Redigeret af Joho - 26-December-2006 kl. 00:07
Med god hilsen

John
Til top
Markum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 00:22
Jeg har et 427XA og oplever præcis de problemer med 'tearing' som du beskriver. Jeg har også prøvet alt der lige var at prøve, men det er stadig et problem for mig. Ødelægger lidt fornemmelsen når man vil se HD-trailere fra PC over VGA til 427...Please er der nogle der kan hjælpe med dette problem? Er det codec, mit grafikkort er et ATI 1600. Tak.
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af cmglobal cmglobal skrev:

mit står perfekt sammen med mit medie center og har ingen problemer haft med mediecenteret tilsluttet via vga til mit pdp 427xd!


Okay, kan du fortælle mig lidt om dine indstillinger på TV/computer? Som sagt har jeg prøvet to forskellige computere uden held. Derudover har jeg prøvet både 60Hz og 75Hz.

Derudover vil jeg bemærke at problemet ikke er noget man ligger mærke til lige med det samme, men det kan feks. ses på DVD'er når Universal logo'et kommer flyvende ind fra venstre (altså animationen med kloden etc).

Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Jeg forstår på indlæg, at billedet fra en bærbar ser korrekt ud på 427'eren. Er det kun når HTPC'en er tilsluttet via VGA at denne 'tearing' ses i 1024x768?


Så fik jeg ikke formuleret mig klart nok. Problemet optræder også når den bærbare er forbundet til TV'et. Det der ser korrekt ud er billedet på den bærbares EGEN interne skærm.

Oprindeligt skrevet af Markum Markum skrev:

Jeg har et 427XA og oplever præcis de problemer med 'tearing' som du beskriver.


Det lyder sgu' ikke så godt. Jeg tror ikke umiddelbart at problemet skyldes PC'en (men tjek alligevel at lodret synkronisering /vertical Sync/VSYNC er slået TIL i grafikkortets indstillinger). Jeg har som sagt forsøgt mig med to computere uden held. Meld lige tilbage, så jeg ved om jeg er alene med problemet eller ej.

Er der nogen der ved hvilken frekvens TV'et kører 'internt' fordi den tearing jeg ser ligner fuldstændig den der kommer i computer spil etc. hvis VSYNC ikke slået til. Der skyldes problemet at skærmen opdateres imens billedet er ved at ændre sig.

Jeg spekulerer på om problemet skyldes at TV'et ikke synkroniserer med VGA controlleren. Dvs. VGA controlleren kører i sync med grafikkortet, men TV'et opdaterer ude af sync med VGA controlleren. Jeg tænkte over dette da jeg bemærkede at problemet er mere udbredt ved 75Hz end 60Hz.



Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 19:26
Lader til at andre har stødt ind i dette problem: (tysk så jeg fatter det ikke rigtig :)
http://www.hifi-forum.de/viewthread-139-1081.html


Redigeret af ziphnor - 26-December-2006 kl. 19:28
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu