recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KEF Reference 2 og Denon 2807/3806
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKEF Reference 2 og Denon 2807/3806

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Emne: KEF Reference 2 og Denon 2807/3806
    Sendt: 28-December-2006 kl. 00:17

Hej

Jeg har i snart mange år levet lykkeligt (uvidende?) med min 15-16 år gamle Sony TA-AV670 AV-forstærker og mine dejlige KEF Reference2 + KEF Center 100, som jeg købte for snart 10 år siden. Nu skranter Sony'en imidlertid og jeg har kigget lidt rundt efter en ny AV-reciever. Jeg er blevet interesseret i en Denon AVR-2807, men er blevet advaret om, at den ikke er kraftig nok til mine højttalere. I stedet skulle jeg købe en Denon AVR-3806. Begge forstærkere er sikkert klart bedre end min gamle Sony, men vil jeg fortryde, hvis jeg sparer de 2000 kr og køber en 2807.

Er der nogen, der har nogle gode råd?

Med venlig hilsen

Klaus Jensen

Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
taunus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 15:50
Så vidt jeg husker, så er de to KEF'er en dyr dreng i driftseffekt. Du skal derfor sørge for at have så stort overskud som overhovedet muligt. Men 2000 kroner for 10 watt er mange penge. Du kan vælge at benytte de to kanaler fra 7.1 til 5.1 til at bi-ampe KEF'erne. Det ville de nok have godt af.
Man skal altid opveje om man vil bruge ekstra penge på flere watt og mere kram.
Nu er jeg NAD mand og mener, at NAD'en vil klæde dine KEF'er bedre end Denon'en. NAD'en er også mere stereo end surround og Denon'en mere surround end stereo. Derfor vil jeg anbefale en NAD reciever T744 og en effektforstærker C272. Så er du efter min mening meget bedre kørende end med Denon'en.
Husk nu dette er råd efter mit øre.
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 16:33

Hej!

Hvorfor ikke overveje noget H/K-de plejer at kunne levere noget STRØM!!

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 16:02

Hej igen

Så har jeg fået min Denon 2807 og sat det hele op - med biamping til KEF fronthøjttalerne. Og jeg føler absolut ikke, at jeg mangler kræfter - den kan ubesværet spille højere, end jeg føler, jeg kan genere mine naboer med (rækkehus).

Men når man får sådan en ny sag i huset, så kommer der jo nogle nye spørgsmål. Jeg har hidtil koblet videoenheder (harddiskrecordere og DVD-afspiller) til AV-forstærkeren med S-video. På både afspillerne og AV-forstærkeren har jeg nu component-tilslutninger. På forstærkeren er der også component out, mens fjernsynet (ældre Sony) har en RGB-indgang via scart. Kan jeg bruge det til noget, eller er jeg nødt til at fortsætte med S-video? Har jeg nogen fordel af at koble afspillerne til forstærkeren via component, selv om jeg ikke kan sende det videre til fjernsynet? Kan man konvertere forstærkerens component til fjernsynets RGB?

Jeg ved godt, at jeg kunne tilslutte f.eks. DVD-afspilleren direkte til fjernsynet via scart og så udnytte RGB, men jeg har jo kun et ledigt scartstik på fjernsynet, når det også er sluttet til AV-forstærkeren.

Nogle gode forslag og kommentarer?

Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 18:25

Hvordan har du bi-amp'et Denon'en?

Jeg har en ældre model Denon 3805 og vil have den biampet.

Tak

Hilsen Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 23:11

Hej Ole

Jeg kender ikke 3805'eren, men på 2807'eren kan man i opsætningen vælge, om de to forstærkerkanaler til surround-back skal bruges til surround-back, zone 2 eller som bi-amping til fronthøjttalerne.

Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu