recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min første projektor.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin første projektor.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Xanchez Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2005
Sted: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Emne: Min første projektor.
    Sendt: 07-Januar-2007 kl. 19:30
Hej forum.
Jeg går kraftigt at overveje at få min første projektor.
Dertil skal jeg desværre bruge hjælp, da jeg ikke selv har nogen erfaring på området.

Den skal primært bruges til film og muligvis en htpc.
Jeg regner med at ville give omkring 5.000 for den.
Jeg kunne godt tænke mig at det var muligt at se alm. tv på den ved større events såsom fodblod ;)
Men det kan vel kun lade sig gøre på et ordentligt niveau med en extra boks!?

I alt skal jeg nok op på 2-3 input devices.
Opløsningen ved jeg ikke helt, men skal vel minimum være 1280*1024.
Støj niveau'et er jeg lidt blank på, det er meningen den skal være lofts-monteret umiddelbart over sidde pladserne.

Jeg har prøvet at kigge på denne hurtige liste over enheder til <5.000 men kan desværre ikke se mig klog på det.
Link til Hifi Priser

Håber i kan give mig nogle guldkorn. ;)

Og det ville ikke genere mig at køre over den sydlige grænse og hente/bestille den derfra. :)

På forhånd tak. :)



Redigeret af Xanchez - 07-Januar-2007 kl. 19:53
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 10:49

Prøv at tage et nærkig på InFocus' IN72 projektor. Den kan du få i en netbutik for omkring 5500,-. Det er en god begynder projektor.

Du kan formentlig se den 'in action' i din nærmeste hifi-klub eller lignende steder.

Husk iøvrigt også at lægge penge til side til loftophæng - sidenhen kan du altid tilkøbe lærred hvis du føler for det.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Thyge Thyge skrev:

Husk iøvrigt også at lægge penge til side til loftophæng - sidenhen kan du altid tilkøbe lærred hvis du føler for det.



Medmindre man har hvide vægge er lærrede (af en eller anden slags) da en nødvendighed fra starten af.

Om det så er en hvid/lysegrå malet træplade, et mørklægningsgardin eller noget helt tredie er måske mindre vigtigt i starten, men noget skal man da have og projektere billedet op på.
Jeg bruger selv et mørklægningsgardin fra Ikea til 250kr, og det er glimrende at starte på.
(det bølger en smule, men jeg har endnu ikke et behov for at smide et par tusinde for at få et rigtigt lærrede)

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu