recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Z 5500 Digital + dvd afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Z 5500 Digital + dvd afspiller?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2006
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Z 5500 Digital + dvd afspiller?
    Sendt: 09-Januar-2007 kl. 19:55

Hej alle sammen

Jeg overvejer at købe en meget billig men OK surround løsning. Budgettet er på 2700 kr og jeg har fundet frem til denne løsning.

- Billig DVD afspiller med 5.1 udgang ca. 300 kr

- Logitech Z 5500 Digital surrounds sæt. ca. 2400

Link til system:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=101822

Har også været inde på logitech egen hjemmeside men ved intet om surroundsystem specifikationer og vil derfor gerne være helt sikker.

Hvis jeg køber denne løsning kan jeg så udnytte surround udgangene fra dvd afspilleren ? dvs så jeg får ægte surround.

når jeg nu gerne vil bruge dette PC system inde i min stue vil jeg også gerne høre om der er noget jeg skal være opmærksom på? (mangler/fejl ved dette valg)

Er der andre bedre forslag til et surroundsystem i den meget lave prisklasse?

 

Til top
rasmusklump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2005
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 22:33

 

 Hej.

Jeg har haft z-5500 i snart 3 uger og det fungere upåklageligt. Vi har det i Stuen, som afløser for et philips " alt i et sæt". Vores stue er på ca. 32 m2. og anlægget kan sagtens spille det op.

Med hensyn til dvd og " ægte surrond", så er det sådan at ægte surround kræver en digital forbindelse mellem dvd og anlæg - en coax eller optisk - og det har alle dvd afspillere. z-5500 har både en coax-indgang og en optisk indgang, så man får dolby Digital lyd eller DTS.

 

 

Til top
rasmusklump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2005
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 22:37

 Hej igen.

Jeg må jo straks rette mig selv.

du kan selvfølgelig også få surround med en 5.1udgang på dvd'en tilsluttet tilsvarene indgange på eksempelvis en surroundforstærker.

Til top
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2006
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 14:06

Hej Rasmus

Mange tak for svar :) Så vil jeg skrive det på ønskelisten :)

Er der noget som jeg skal være særlig opmærksom på udfra din erfaring?

Er der nogen negative sider på det anlæg?

Vil stadig gerne høre hvis der er nogen der har bedre forslag til et billigt surround anlæg?

 

Til top
rasmusklump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2005
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 12:42

 

 Hej.

 Nej, jeg synes ikke der er noget, at komme efter med dette anlæg. Det spiller rigtig godt og har som sagt de indgange man har brug for.

 Du kan købe dit eget højtalerkabel og montere, hvis det medfølgende ikke er langt nok- de er ca. 2x7 meter- 3x4meter - det eneste du skal være opmærksom på inden du køber, er at det kabel, der forbinder kontrolenheden med subben/forstærkeren er på 2 meter - og det kan IKKE forlænges.

Køb en så god dvd afspiller , som du kan få inden for dit budget og tilslut den med et coax- digital kabel til kontrolboksen, så har du dolby digital eller dts lyd.

Tilslut et alm. phono kabel mellem konrolenheden og lydudgangen på dit tv, så har du altid god lyd på dit tv-kiggeri - dolby prologic II virker rigtig godt.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu