recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 Eksperter 3 løsninger....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3 Eksperter 3 løsninger....

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skoven Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: 3 Eksperter 3 løsninger....
    Sendt: 10-Januar-2007 kl. 19:38

Jeg er helt rundforvirret med hensyn til digital tv.

Fik en lang forklaring på digital tv i Tape Connection i dag, hvor ekspedienten rådede mig til at købe Stofas Samsung digital boks til ca. 3000 kroner.

Så jeg ringede til Stofa, og hun sagde at det var noget pjat, da jeg kun ønsker de almindelige kanaler som antenneforeningen tilbyder. Hun sagde, at jeg i stedet skulle henvende mig i en tvforretning og købe en almindelig digitalboks til en lavere pris.

Så jeg kontaktede min lokale Expert forhandler, han kendte til vores antenneforening, og sagde at jeg burde bare beholde analog signalet, da der kun var tre digital kanaler i vores pakke. Han ville hellere vente indtil, at flere kanaler var med på bølgen.

Når man ikke lige er splif med teknikken, så er det vel forståeligt, at jeg ikke er blevet meget klogere af dagens begivenheder men tværtimod mere forvirret ???

Hvad ville i gøre ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 19:43

 

 Du kan, hvis du vil se DR og TV2 Digitalt, anskaffe en DTT modtager og en indendørs antenne. Derved kan du se de kanaler, indtil at der er flere Digitale kanaler fra din udbyder, hvorefter at du kan anskaffe en  modtager til kabelnettet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 20:16
Hehe, nu er vi oppe på fire løsninger :-) Men kan kun give Radiomanden ret, hvis du vil se de tre nævnte kanaler.

Hvis vi skal vide lidt mere, hvilket fjernsyn har du så?
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 12:52

Stofa HD boksen fra Samsung, har TapeConnection helt ret i er genial.

Men hvis du ikke har noget at bruge den til, er 3000kr mange penge.

Er det kun det digitale spejl du er ude efter, kan du bare bruge den billigere non-HD decoder stofa også har. Men igen, mange steder kan du kun få de DR1+2 og TV2 digitalt.

Så alle 3 har faktisk ret. Det afhænger af hvad dit behov er, og hvilken antenneforening du er i.

Personligt har jeg købt Samsungs HD-decoder, da jeg ser en hel del på Canal+HD. De sender mange nyere film i HD hver aften. Der følger også en række andre film og sportskanaler med i Canal+total pakken.
Med denne boks har du også mulighed for at se fodbold, MGP og andre ting som sendes i HD fra tid til anden. Den kan også modtage kanalerne digitalt (digitalt spejl) såfremt din antenneforening kan sende det ud digitalt.

Men igen, hvis det ikke er hvad du ønsker, er 3000kr mange penge.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu