recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt surround anlæg ! Nogle anbefalinger ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt surround anlæg ! Nogle anbefalinger ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Koalas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt surround anlæg ! Nogle anbefalinger ?
    Sendt: 16-Januar-2007 kl. 12:25

Hej Alle

Håber der er nogen der kan hjælpe med lidt input.

Det gamle anlæg er stået af og skal have et nyt men er i tvivl om hvilket ?

Har i dag en DVD hardisk optager (jvc dr-mh30). Kan man koble et surround på dette anlæg eller skal man virkelig købe surround med en ny DVD harddisk optager ?

Pris max 5000.

Mvh

Anders

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 12:51

Du kan sagtens anvende din mh30.

Nu skriver du ikke så meget om hvad du havde, men ta' evt et kig her på en surround forstærker og her på højttalere.

 

Til top
Koalas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 13:13

Havde et jvc thv70 ikke nogen speciel god lyd synes jeg. Nu kan jeg se du har en del JVC. Då både TV og DVD optager er jvc havde jeg forestillet mig at surround også skulle være det ! Ved dog ikke om det de laver er blevet væsentlig bedre siden THv70.

PS fedt anlæg du har fået banket op i vældig nydelig havestue !

 

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 16:56

Jeg kan kun sige at RX-D701 og KEF højttalerne giver en kanon lyd - men det koster lidt mere end de 5.000 du har afsat.

De mindre udgaver af RX-D701 er dog bygget på samme teknik så de burde lyde lige så godt. MEN højttalerne er en meget væsentlig faktor.

Til top
Koalas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 20:00
Kan godt se fordelene ved RX-D701 og hvis man bare skal være lidt forudseende kunne dette helt sikkert være en mulighed. Problemet er bare at budgettet bliver vældig overopheddet !!! Kunne man måske starte med RX-D701 og så bruge de gamle højtalere fra thv70´seren. Ved godt det ikke vil give nogen superlyd men det er vel en start. Skal højtalerne tilsluttes direkte i receiveren ? På Thv70 skulle de kobles til subrooferen men da der er røget 2 udgange fungere det ikke rigtigt. Kan de gamle højtalere i det hele taget bruges ????
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 23:25

Det du kan koble på 701eren (og andre surround forstærkere) er passive højttalere (5-7 stk) og evt. en aktiv subwoofer.
Højttalerne fra thv70 ser ud til at være passive, drevet via en 5x30 Watt forstærker, samt en aktiv subwoofer på 140 Watt.

Så i en mellemliggende priode kan du (vel) godt benytte dine eksisterende højttalere, bortset fra at du ikke må skrue for højt op, da 701eren har 7x130 Watt! Subwooferen skal kunne kobles til 701'eren via et phono stik. Kan den det ?

Grunden til at jeg valgte 701eren var at den er et video+lyd switch og at den kan opkonvertere til hdmi. Fx. scart til hdmi.

Der findes nu en "mindre" model (RX-D411S) der kan det samme samme, men uden den trådløse USB lyd. Den er ca 1.500 kr billigere en 701eren.
Hvis du er ligegelad med hdmi kan 201 og 301eren også gøre det - og spare endnu mere.

Se lidt mere her og her

KEF højttalerne blev købt i Fona til 3.999 kr - på udsalg.

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu