recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD / BD afspiller i Bilka
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD / BD afspiller i Bilka

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: HD / BD afspiller i Bilka
    Sendt: 09-Februar-2007 kl. 07:38

Hej igen mufcdk1974 - selvom jeg normalt aldrig anbefaler Elmutanten kan jeg da oplyse, at de flere steder har opstillet både Blu Ray og HD. Her afspiller de "normale" High Def film. Så dér har du mulighed for at se formaterne.

Men husk - at high Def ikke er bedre end indspilningerne. Nogle er aldeles fremragende og super imponerende. Andre spørger man sig selv, "what was all that foss about?"

God fornøjelse

 



Redigeret af Hother - 09-Februar-2007 kl. 08:04
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 00:30

Jeg er nu også kommet til den konklusion at Sony bevist har gjort DVD udgaven af samme scene som Blu Ray ringere end den burde være.

Jeg ville dog gerne have set demoen på en Plasma, så jeg rigtig kunne se forskellen og ikke mindst den gode High Def kvalitet

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 22:08

Hej mufcdk1974, jah.... altså, jeg vil sige det sådan, at ved en normal godt optaget SD DVD, får du som oftest et flot billede. Nu kan jeg kun tale om HD DVD´er. Forskellen fra en SD til en HD DVD er markant, men ikke sådan, at når man ser en SD DVD er her et forholdsvis dårligt billede - slet ikke. Billedet her er jo lige som det plejer.

Men HD DVD er adskiller sig ved mere klare farver, flere detaljer og ind i mellem lidt 3D-agtigt, og en "fornemmelse" af, at du kan række ud og tage det vidste. Afhænger helt af HD kvaliteten.

Men det du beskriver kan jeg ikke tror andet, end at det er en noget ringe reklame for Blu Ray. 

Jeg vil endda gå så langt, at hvis en SD DVD er digitalt filmet, og opskaleret til 720p - eller mere, er der ikke en meget stor forskel. Bare mine iagttagelser.

Håber at dette har hjulpet dig lidt 



Redigeret af Hother - 08-Februar-2007 kl. 22:14
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 21:42

Nu har jeg været i Bilka Næstved idag og set Blu-Ray demoen.

Den jeg så mest på var en JVC (kan ikke huske modellen) hvor der kørte en scene fra en riddersal. Demoen var lavet sådan at man løbende kunne se forskel på BR og så DVD. BR var selvfølgelig knivskarpt mens DVD var utrolig uskarpt nærmest helt uden detaljer. Det så helt vildt overdrevet ud og jeg syntes bestemt ikke DVD er SÅ dårlig på mit TV.

Er det virkelig bevist lavet af Sony? 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 13:17
Hej Otto - skal jeg forstå det sådan, at denToshiba HD E1 som jeg købte hos Jer (TC) ikke er parallelimporteret?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det var pudsigt, for da jeg på et tidspunkt sendte en mail til Toshiba danske (IT) importør blev jeg henvist til Toshiba Sverige - som skam også svarede på min forespørgsel omkring HD E1.

 

Jeg gætter på at Toshiba Danmark (IT) bare gør som de er vant til "i gamle dage". Den officielle danske distributør af Toshiba i Danmark er D.E.E.X. Det er et distributionsfirma som traditionelt satser på at holde prisen lavt, og lade forhandlerne stå for markedsføringen. Mit gæt er at vi ikke foreløbigt vil se nogen større markedsføringskampagner for Toshiba AV, det ligger ganske enkelt ikke til dem og deres distributionsform. Det er blandt andet denne prispolitik der gør at Toshiba er en magtfuld spiller i lavpris-markedet, UDEN parallel-import - det betyder så bare at de ikke er så synlige i markedet, de skal holde sig oppe på at levere et grundlæggende godt produkt til prisen, ikke på markedsføringen. Det er traditionelt meget vanskeligt, da de fleste forbrugere har en idé om at dem der bruger flest penge på markedsføring nødvendigvis må være de mest seriøse.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:38

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det var pudsigt, for da jeg på et tidspunkt sendte en mail til Toshiba danske (IT) importør blev jeg henvist til Toshiba Sverige - som skam også svarede på min forespørgsel omkring HD E1.

Hvilket formentlig bunder i at den danske Toshiba importør for AV er en grosist der ikke har med slutkunder at gøre (og dermed heller ikke de private spørgsmål)

  /Lars



Redigeret af Lars - 23-Januar-2007 kl. 12:40
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:08

Jamen det var pudsigt, for da jeg på et tidspunkt sendte en mail til Toshiba danske (IT) importør blev jeg henvist til Toshiba Sverige - som skam også svarede på min forespørgsel omkring HD E1.

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 11:51
Hvilket jo så nok betyder, at Toshiba ikke ligefrem har mandskab og penge
til at lave større fremstød i Danmark pt.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 11:42

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Lunddal - næh jeg tror at du har ret på den måde at forstå, at Toshiba´s danske hjemmeside ikke omhandler AV - udstyr. Jeg tror at det er svenskerne der tager sig af det område - også for Danmark 

Det er rigtigt nok at Toshiba.dk er en IT leverandør.

Men der er en officiel dansk importør af Toshibas AV udstyr nu. Det var dem der leverede til flere Fælleskøb her (igennem TapeCommection).

Der er stadig ingen dansk hjemmeside for Toshibas AV udstyr. Men det kan være det kommer en dag.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 11:16

Jo der er en dansk Toshiba importør, men derud over er der jo flere der sælger Toshiba, fx Tape Connection, Xave og El Giganten (pt ingen HD).

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 11:14
Hej Lunddal - næh jeg tror at du har ret på den måde at forstå, at Toshiba´s danske hjemmeside ikke omhandler AV - udstyr. Jeg tror at det er svenskerne der tager sig af det område - også for Danmark 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu