recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Surround Reciver vil I anbefale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Surround Reciver vil I anbefale?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 13:05

Hej Bechman

Jeg har netop købt en Onkyo TX-SR674E - http://www.eu.onkyo.com/indices/index_com_en_53388.html
Den koster i øjeblikket ca. 3500,- i Tyskland.
Jeg er meget tilfreds med den, og den har alle nødvendige tilslutninger.
En lækker detalje er Zone 2 systemet, som gør at du kan tilslutte et par ekstra højttalere - f. eks. trådløst til køkken eller bade værelse og høre radio her, mens ungerne ser tegnefilm i stuen.
En anden ting du måske skal være opmærksom er, mange lidt billigere Av receivere vil sende både lyd og billede direkte videre til fjernsynet når du tilslutter eksempelvis en DVD med HDMI, det kan jo også være smart i nogle tilfælde, men hvis du vil have lyden ud til dine højttalere, så skal du så samtidig tilslutte et digital lydkabel.  På lidt dyrere modeller kan du i opsætningen bestemme om lyden skal "passes through" eller ej.
Læs eventuelt reviews på cnet.com, de har rigtige mange reviews i alle prisklasser

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 13:49

hej Ridderdk

Tusind tak for det fyldestgørende svar.

Har du mulighed for at uddybe, hvad du mener omkring at de lidt dyrere modeller kan "passe through" og kan din Onkyo det?

 

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 14:09

jeg mener alle kan "passe through", d.v.s sende lyden via HDMI direkte videre til dit fjernsyn, hvis du vel at mærke har koblet fjernsynet op med HDMI til receiveren.
Du kan ikke på alle receivere definere at lyden fra HDMI tilslutningen skal ud til højttalerne, det kan du på Onkyo 674E, det kan du vist også på Denon 2307, er ikke sikker på 1907 kan.
/Henrik

 

Til top
HMAC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 14:11

Jeg har også en Onkyo TX-SR674E - og er ovenud godt tilfreds med den.

Den har fået særdeles gode anmeldelser I Tyskland - se eks. www.areadvd.de.

Når du kører HDMI kan du vælge om lyden (også) skal ud til højttalerne i fjernsynet eller blot ud som surround.

 

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 22:56

Onkoyen er bare stor som et ondt år. Jeg hælder umiddelbart mest til JVC rx-d701, da den er noget mindre og har trådløst overførsel af musik fra Pc.

Tak for alle de gode råd, det har været en fantastisk hjælp. Nu må jeg lige samle alle trådene og så træffe en beslutning

Til top
tom81 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 22:54

 

Hvad med NAD ??? Det er da vist også kvalitet.

Jeg spurgte også til en Denon AVR 1907 da jeg skulle have mig en forstærker da jeg synes de 7x85 watt lød som en god ide. Men jeg blev fortalt i HIFI klubben at det er 85 watt med kun to kanal i drift samtidig.

Så jeg blev anbefalet af købe en NAD T744. Den er kun på 5x50 men det er til gengæld på alle kanaler samtidig. Denne købte jeg og den spiller bare super godt, og det enkle design tiltaler mig meget ;-)

Så denne vil jeg anbefale dig, til en pris på 4000,-

 

Tom

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 21:02

Jeg har også kigget på nad, men de havde ikke lige den rigtige for mig synes jeg.

Valget faldt på Rx-d701 fra Jvc. Jeg havde ikke troet, at det skulle ende med den, men størrelsen, ydelsen, roserne fra diverse brugere og anmeldere, samt muligheden for trådløs overførsel af musik fra pc blev afgørende. "Dyret" er bestilt og nu venter jeg spændt på at sætte det hele op i min stue

 

Til top
Jeppe Holm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Hej Bechman

Jeg har netop købt en Onkyo TX-SR674E - http://www.eu.onkyo.com/indices/index_com_en_53388.html
Den koster i øjeblikket ca. 3500,- i Tyskland.
Jeg er meget tilfreds med den, og den har alle nødvendige tilslutninger.
En lækker detalje er Zone 2 systemet, som gør at du kan tilslutte et par ekstra højttalere - f. eks. trådløst til køkken eller bade værelse og høre radio her, mens ungerne ser tegnefilm i stuen.
En anden ting du måske skal være opmærksom er, mange lidt billigere Av receivere vil sende både lyd og billede direkte videre til fjernsynet når du tilslutter eksempelvis en DVD med HDMI, det kan jo også være smart i nogle tilfælde, men hvis du vil have lyden ud til dine højttalere, så skal du så samtidig tilslutte et digital lydkabel.  På lidt dyrere modeller kan du i opsætningen bestemme om lyden skal "passes through" eller ej.
Læs eventuelt reviews på cnet.com, de har rigtige mange reviews i alle prisklasser

Jeg syntes egentligt også at spec. se ret godt ud på denne model - får man meget mere hvis man går et par modeller op?

Panasonic TH 42-PV600
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu