recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround anlæg med trådløse højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround anlæg med trådløse højtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround anlæg med trådløse højtalere
    Sendt: 22-Januar-2007 kl. 13:54

Hej

For en alm. bruger som skal bruge et surround DVD anlæg som anlæg i stuen. Er de anlæg med trådløse baghøjtalere noget der dur, eller er lyden derefter?

Det tiltaler mig hvis jeg kan slippe for ledningstrækkeri etc.

 

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 12:42

Hej Steen

Jeg har ikke selv hørt de anlæg der leverer trådløse baghøjttalere, men i følge indtil flere butikker, kan anlægget ikke helt levere samme kvalitet som ledningsførte anlæg

Der er efter sigende en smule forsinkelse på. Det skal dog siges, at det er et par år siden jeg undersøgte det, så der kan være sket noget på markedet. Dog har de "seriøse" anlæg stadig ledninger, hvilket nok er en indikation på, at kvaliteten ikke er god nok med trådløse højttalere....desværre.

Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 14:40
Jeg kan, som du ved, anbefale et logitech Z-5450 surroundsæt til 2132 kr. F.ex George Martin og Søns nye mixning af Beatles melodier og den medfølgende DVD audio disk, giver interessante lydeffekter rundt i de forskellige højtalere, og selve lydens kvalitet er jo, skønt ikke acceptabel for Feinsmækkere, langt bedre end den var i 60'erne, hvor den kun blev optaget på 4 spor.

Dette højtalersæt som er beregnet til Pc markedet, men sagtens kan tages ind i stuen ,hvor de er et godt og økonomisk sundt kompromis mellem fjernsynets højtalere og et sæt til 10.000 kr, har trådløse baghøjtalere. Du kan alligevel ikke få det til at lyde som om du havde et symfoniorkester i stuen eller en strygekvartet. Netop med Beatles tidlige optagelser vil det være over-kill at spille dem på avancerede HIFI anlæg.
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 16:37

Ta' et kig på Philips HTS9800W, eller evt. Sony DAV DZ810W: 
Jeg har hørt Philips'en hos Fona - og den er helt bestemt værd at lytte til! :o)
Sony'en får også ok reviews - men får lidt kritik for center højtaleren.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211428
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=238259

Og husk, trådløs er ikke trådløs! Højtalerne skal stadig ha' strøm, så der skal trækkes et strøm kabel!!!
Der kan forekomme signal udfald, hvis noget komme i vejen for signalet - så du skal nok ikke danse rundt i stuen, mens du ser film.  ;o)  Men hvor tit gør man også det!
Det er min oplevelse, at du med trådløse baghøjtalere sagtens kan få et hæderligt resultat til film brug!

Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 16:44
Logitechs patenterede teknologi sender hvert signal 2 gange, derved eleiminerende risikoen for udfald, noget som aldrig er konstateret her
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu