recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic DVD

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af zaboom zaboom skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg ville altså bare snuppe en Pioneer 696 og så lade PV60'eren stå for de-interlacing og opskalering. Det giver klart et bedre resultat, end f.eks. en eller anden 'fancy' afspiller med Faroudja-halløj i.

Har lige bestilt denne fine afspiller og har selv et PV60. Med HDMI kabel som forbindelse, hvilken opløsning er så den bedste?

Sandsynligvis 576i eller 576p 

Som Naira skriver sidder der allerede en scaler i TV'et der selv skalerer. Der er stort set aldrig nogen grund til at først lave en skalering i afspilleren af SD materiale. Du skal stadig efterfølgende lave en skalering i TV'et til skærmens opløsning da du ikke kan lave en skalering i afspilleren der passer til skærmens opløsning. Derved får du 2 skaleringer.

Det er næsten udelukkende ved brug af en skærm med samme opløsning som der skaleres til at der måske kan være en fordel ved at lade afspilleren skalere, forudsat at skaleren i afspilleren er bedre end skaleren i TV'et.

Men det er jo dig der skal beslutte hvad du syntes giver bedst resultat, ikke os, så prøv dig frem og vælg det du syntes er bedst.

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af zaboom zaboom skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg ville altså bare snuppe en Pioneer 696 og så lade PV60'eren stå for de-interlacing og opskalering. Det giver klart et bedre resultat, end f.eks. en eller anden 'fancy' afspiller med Faroudja-halløj i.

Har lige bestilt denne fine afspiller og har selv et PV60. Med HDMI kabel som forbindelse, hvilken opløsning er så den bedste?

Det er der kun dig selv der kan afgøre, idet en sådan vurdering helt afhænger af de øjne, der kigger på skærmen. Jeg tror ikke at der findes nogen facitliste for det.

Naiera foretrækker at sende signalet fra DVD-afspilleren i "grundopløsningen" (576 interlaced) og så lade fjernsynet selv ordne resten. Selv foretrækker jeg at sende et 720p eller 1080i-signal til fjernsynet, da det i mine øjne (og ikke mindst på min Philips DVP-9000S) ser langt bedre ud på skærmen, end den løsning Naiera anbefaler. Men der er sikkert ikke to par øjne, der ser fuldstændig ens på det; En nærsynet og en langsynet person vil f.eks. sikkert have vidt forskellige oplevelser af, hvad de synes ser bedst ud.

Så mit råd er: Afprøv selv de forskellige indstillinger i afspilleren, og træf så en afgørelse, baseret på dine egne øjnes vurdering.



Redigeret af musicus - 06-Februar-2007 kl. 13:47
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 11:27

@spawn og musicus

Mange tak for hjælpen. Det skal blive fedt at få maskinen hjem. Så må konen sendes ud af huset mens "DER TESTES" skiltet sættes på døren igen. Kan slet ikke vente med at komme i gang. Skal bare lige have fat i et HDMI kabel også (1,5 - 2 meter).

De "billige" Argon kabler fra HFK - duer de?

Eller skal jeg gå efter noget andet/bedre?

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 11:31

HFK plejer at være dyre med kabler. Jeg ville smutte over til www.av-connection.dk.

 

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 11:44

Mange tak - HFK er heller ikke lige min foretrukne partner, men ligger på vejen hjem fra arbejdet. Har dog før bestilt fra AV-C - ser lige på deres udvalg igen.

@MartinJohansen - undskyld jeg trampede lidt rundt i din tråd



Redigeret af zaboom - 06-Februar-2007 kl. 11:45
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 16:29
Helt iorden Zaboom :D

Ang. den Pioneer så ligger prisen for høj. Vi skal ned omkring 1000 og derunder.

Måske jeg er lige så godt tjent med min nuværende i så fald?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af zaboom zaboom skrev:

Med HDMI kabel som forbindelse, hvilken opløsning er så den bedste?


Med HDMI mener jeg, som nævnt i tråden af andre, at 576i helt sikkert er det bedste. Det kan godt være, at 576p virker skarpere, men skarphed er ikke alt, og den skarphed jeg får ud af at skifte til progressiv, synes jeg bare virker falsk, og den fremhæver egentlig kun film-fnidderen, som er tydelig nok med 576i alligevel.

576i med 696'eren er i øvrigt valgt over 576p fra Oppo 971'eren, som er en temmelig 'kraftfuld' de-interlacer. Teknisk set er det en god og 'stærk' maskine, men 576i er bare bedre sammen med PV60'eren.
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 09:53

så kommer en uviden person som mig og spørger - hvad pokker er det for nogle tal i snakker om ??

Jeg gætter på det er vandrette streger - men er 576i noget man sætter i menuen på afspilleren ?

Har selv en 37"PV60 - og en ældre sony afspiller fra el-mutanten.

Forstår jeg rigtigt at mit tv selv "VÆLGER" BEDSTE OPLØSNING ?

-Morten

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu