recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Beach Boys, ZDF Theater 2/3-2-2007.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Beach Boys, ZDF Theater 2/3-2-2007.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: The Beach Boys, ZDF Theater 2/3-2-2007.
    Sendt: 26-Januar-2007 kl. 23:32
Hej alle musikelskere.

Så er der igen musik på ZDF Theater. Der er en af de gratis digitale sattv kanaler på 19 gr øst (findes den også som analog?).

God fornøjelse
//Jørgen.            

           
Freitag, den 02.02.2007 23.00 - 00.00      

Samstag, den 03.02.2007 13.00 - 14.00

The Beach Boys: Live at Knebworth      
Konzert, Großbritannien, 1980      
          
     Bereits 1961 erscheint die erste Beach Boys Single "Surfin'", die gleich zum Charterfolg wird. Die Band besteht aus den Brüdern Carl, Dennis und Brian Wilson sowie deren Vetter Mike Love und deren Schulfreund Larry Marks, der wenig später durch Al Jardine abgelöst wird. Es folgt Hit auf Hit, bis Brian Wilson wegen mehrerer Nervenzusammenbrüche 1964 aus der Band aussteigt, aber trotzdem im Hintergrund die Fäden in der Hand behält. Das 1966 erscheinende Album "Pet Sounds" dient bis heute unzähligen Bands als Inspirationsquelle und zählt für viele mit zu den besten Platten, die je veröffentlicht wurden. Auch die nächste Veröffentlichung "Good Vibrations" wird ein Millionenerfolg.

Das Konzert wurde beim Knebworth Festival im Jahr 1980 aufgezeichnet.

Länge: 60 min
Regie: Alan Boyd Keef
Til top
Tyros Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 23:42

Hej Jørgen

Tak for de gode tips jeg er klar med recordere ihvertfal....

og ja min gamle gratis analog triax modtager fint zdf og en masse andre kanaler.

Gade vide hvorfor de ikke lukker for analog ligesom TV3 gjorde (de kan åbentbart overleve uden at plukke folk som vise andre kanaler)

Larsen
PHIlIPS 3731d styrer for vildt
PANA 65 recoder
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 00:05
 Der er skam områder i Tyskland, hvor der ikke længere er analog TV. Her i landet lukkes der jo også helt om et par år. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 22:41
Hej "Tyros".

Jeg har søgt lidt på nettet, og tilsyneladende sendes ZDF-Theater kanalen kun digitalt. Der er vistnok i alt 4 ZDF-kanaler, og som jeg læste kanaloversigten, er det kun selve ZFD der sendes analogt. Så du må hen til naboen med optageren, så du kan få optaget The Beach Boys.

Venlig hilsen
Jørgen.
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 02:44
Selvom en kanal sender analogt, kan der sagtens forekomme makroblokke fra mpeg komprimering idet kildematerialet som regel er digitalt arkiveret (desværre!). I det her tilfælde kommer udsendelsen formentlig direkte fra DVD'en: The Beach Boys - Good Timin' (Live at Knebworth, England 1980) (2003).

Tak for tippet! ZDF og SVT sender heldigvis regelmæssigt fede koncerter modsat vores egne licens kanaler. Ja, DR kan ikke engang sende en komplet sang fra Roskilde festivalen længere, hvor de i gamle dage sendte hele forestillinger.  Og det er ikke fordi de ikke bliver indspillet eller får lov af kunstnerne......man kan godt undre sig hvorfor!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu