recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til pcinput/ billed fra pc til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til pcinput/ billed fra pc til tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Conda Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til pcinput/ billed fra pc til tv
    Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:16
Jeg har lige fået købt et Jvc LT 30E45SU tv. Er der nogen der kan forklare mig hvad pc input betyder når man har sådan et stik på fjernsynet. Jeg er interresseret i at får mit pc billed på min Jvc LT 30E45SU. Hvad kabel skal man købe og kan man bruge det der pcinput til noget. Er det muligt at får min computer skærm og Jvc LT 30E45SU tvet til at vise det samme billed fra min computer. Sådan at jeg ikke skal til at skifte kabel hver gang jeg vil se billedet på mit fjernsyn (Jvc LT 30E45SU) i stedet for min computer skærm. Mange tak på forhånd, hvis jeg får nogle svar derude :).
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 14:50
Der er ikke mange indgange på dit TV, kan du ikke fortælle hvordan stikket ser ud som kaldes for PCinput, sådan et stik findes jo ikke, så det dækker måske over et composite stik, et vga stik, eller eventuelt en s-video indgang?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 15:30

En PC indgang vil så godt som altid være en VGA indgang.

Dermed ikke sagt at en PC ikke kan tilsluttes andre indgange (DVI/HDMI hvis det er muligt, eller S-video med TV-out fra grafikkortet), men VGA er den eneste forbindelsestype, som stort set kun findes på PCere (der er meget få DVD afspillere med VGA output).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 15:33

På fladskærms TV betyder pc-input altid VGA stik - andre input kan også benyttes som Jesper skriver men disse betragtes ikke som pc input, men som A/V inputs. Derfor vil en pc heller ikke opfattes som en pc når den tilsluttes via DVI/HDMI men af skærmen opfattes som en A/V enhed der sender et 720p eller 1080i signal (eller på FULL HD skærme som 1080p)

Du kan tilslutte din pc med en VGA ledning og vælge opløsningen 1024x768, eller 1280x768 - se mere om dette på side 52 i manualen

http://www.jvc.dk/files/instruction_manual/50059496-da.pdf

Panelet i din skærm er som jeg læser manualen 1024x768, så denne opløsning vil give det skarpeste billede når du tilslutter din PC (men forkert aspect ratio da opløsningen er 4:3 men skærmen er 16:9). Du kan istedet vælge 1280x768 hvorefter skærmen vil skalere billedet så det passer til skærmen ( i denne opløsning vil du få korrekt aspect ratio)



Redigeret af spawn - 28-Januar-2007 kl. 15:42
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu