recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plac. af fronthøjtalere - kan vi gå op ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlac. af fronthøjtalere - kan vi gå op ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pioneer2007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Plac. af fronthøjtalere - kan vi gå op ??
    Sendt: 05-Februar-2007 kl. 01:00

Jeg agter at indkøbe 4 minipodspeakers og en cinepod center til et 42" Pioneer.

Der er 2,70 m fra bagvæg med sofa til frontvæg med tv. Med en anbefalet vinkel på de 45-60 grader fra lyttepositionen, kommer fronthøjtalerne - pga. afstand mellem lyttepos. og tv - ret langt væk fra tv'et. Faktisk 3,16 meter for højre front (der tilgengæld passer præcist med 45 gradersvinkelen), men kan kun placere med 30 cm afstand for venstre front.

Detalje: Venstre kan ikke komme længere væk, pga en væg. Højre kan maks komme indtil 2 m fra tv, pga dobbeltdør imellem. Eneste alternativ er placering af begge højtalere klods op af tv'et. Det ser åndsvagt ud, og er vel heller ikke at foretrække ? 

1) Der må jo ikke være så stor forskel på de to, hvis man ser på alle de lækre grafiske visninger, men er det en katastrofe ?

2) Pænest og mest harmonisk (med oventående placering) vil afgjort være at montere fronthøjtalerne på vægbeslag helt oppe ved loft (passer med, at det er to hjørner). I de ideelle opstillinger siger de i ørehøjde, men igen: er det en katastrofe ? Podspeakers kan reguleres i retning både vertikalt og horisontalt på beslaget.

Detalje: Baghøjtalerne er placeret ligesådan og højt, som der anbefales de fleste steder. Der 2,55 højt i stuen. Baghøjtalere vil blive placeret korrekt på bagvæg med ligelangt imellem. Jeg hører nok mere alm musik ift. tv-sourr.

3) Hvis 1 og/eller 2 er en katastrofe, vil det gøre nogen forskel på konklusionen, at jeg vil købe en Denon AVR-2807 receiver, der har auto-setup - kan den med andre ord trylle og kompensere for en lidt "skæv" opsætning af højtalerne ?



Redigeret af Pioneer2007 - 05-Februar-2007 kl. 01:02
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu