recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan 360 afspille xvid via en ekstern HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan 360 afspille xvid via en ekstern HD

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 19:26
men dvs sige at hdmi kun vil komme til gode HVIS ms beslutter at lave koderne, hvilket er rimelig usandsynligt som du siger? så i øjeblikket er der ingen forskel på vga, komponent og hdmi?
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

men dvs sige at hdmi kun vil komme til gode HVIS ms beslutter at lave koderne, hvilket er rimelig usandsynligt som du siger? så i øjeblikket er der ingen forskel på vga, komponent og hdmi?

1) Ja.

2) Ikke større forskelle på de forskellige kabeltyper i forhold til Xbox 360. (Officielt i hvert fald).

Komponent har meget klare farver og VGA er noget lysere, men skulle til gengæld være den eneste måde at få xboxen til at opscalere DVD film hvilket er lige meget da dit TV vil kunne det samme.
Nogle kan bedst lide farverne fra VGA og siger billedet står klarere end komponent (jeg kan kun se det er lysere), men jeg tror det i bund og grund er på grund af deres TV ikke behandler alle indgange lige godt.

HDMI er jeg af gode grunde ikke set, og er stadig usikker på at det kommer. Hvad fordelen ved HDMI er i forhold til komponent og VGA, ved jeg ikke bortset fra, at mit kommende TV (LC37XD1E) KUN modtager 1080p via HDMI så jeg håber selvfølgelig på at de udgiver en udgave med HDMI.

Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 12:53
okay. det der med dit kommende tv som kun modtager 1080p via HDMI er det sådan på mange tv? eller er det sådan på de nye "fremtids" tv? jeg har tænkt mig at købe pana nye px70 når det kommer og modtager det også kun 1080p via HDMI?
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

okay. det der med dit kommende tv som kun modtager 1080p via HDMI er det sådan på mange tv? eller er det sådan på de nye "fremtids" tv? jeg har tænkt mig at købe pana nye px70 når det kommer og modtager det også kun 1080p via HDMI?

Jeg ved ikke om "de nye" TV kun understøtter 1080p via HDMI, men Samsungs F serie understøtter 1080p på både VGA, komponent og HDMI indgangen ifølge en bruger på xboxlife.dk.
Dog er det meget begrænset om du kan se forskel på xboxen afhængig af om du smider xboxen i en 720p eller en 1080p indgang da langt, langt hovedparten af de nyværende og det kommende materiale vil være i 720p.

Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 13:23
har ingen planer om at købe samsung tv ;)
er det det samme med ps3? er deres materiale også i 720p?
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

har ingen planer om at købe samsung tv ;)
er det det samme med ps3? er deres materiale også i 720p?

Ja. (Der er enkelte spil i 1080p, men det er meget få, ligesom der kun kommer få 1080p spil til Xbox.)

Der er en vis mængde regnekræft for begge (alle) maskiner. De skal fordeles på en mængde ting som bl.a. grafik, AI, fysik, effekter mv.
D.v.s. at man bliver nødt til at gå på kompromis et eller flere steder og hvis udviklerne vælger 1080p vil dette gå direkte ud af meget vigtige ting som AI og special effekter, så spillet i sidste ende vil blive dårligere. Derfor der er meget få udviklingere der vælger dette og i stedet vælger 720p (som stadig er meget flot!) og derved har meget regnekræft tilbage til selve spillet. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu