recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-E1 opdatering af firmware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-E1 opdatering af firmware

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: HD-E1 opdatering af firmware
    Sendt: 09-Februar-2007 kl. 08:27
Så kom der endelig en officiel mail fra Toshiba UK omkring ny firmware.

Er der nogen af jer, der allerede har opgraderet til 1.205, som har haft problemer med at afspille HD-DVD fra USA (region 1)?

/Anders

Nedenfor er mailen gengivet:

"Thank you for registering your interest in receiving the latest news and firmware updates from Toshiba. Please see below firmware update for the HD-E1 HD DVD player.

Firmware Update Version: 1.205
Applicable Models: HD-E1

Overview:
This firmware update addresses certain disc playback and HDMI/DVI related problems identified by Toshiba.

How to obtain and install the update:
If you have a broadband internet connection you can obtain the update on-line using the Ethernet port in the back of your HD DVD Player. There are instructions for configuring the Ethernet port on page 44-45 of your user manual. Page 58 of the user manual describes how to download the firmware update. Here is an overview of how to proceed:

• To configure the Ethernet port you may need to turn on the DHCP setting. Page 45 of the user manual explains how to do this.

• After you have configured the Ethernet port, follow the directions on page 58 to check for a firmware update.

• If an update is available for your player, it will take about 30 minutes to download and install.

• PLEASE DO NOT TURN OFF THE POWER TO YOUR PLAYER during the update process – doing so could cause the player to malfunction.

• If no update is available, the player will quickly exit the update process.

• Please refer to your owners manual for full details.

If you do not have an Ethernet-based broadband connection or prefer not to use one, you may contact Toshiba Customer Support and request that a firmware update disc be sent by mail.

• You can update the firmware using this update disc by following the instructions provided with the disc.

• PLEASE DO NOT TURN OFF THE POWER TO YOUR PLAYER during the update process - doing so could cause the player to malfunction.

Please note: If you sent Toshiba the Firmware Update Request card included with your player, you will receive an update disc by mail from Toshiba as soon as it becomes available.

Frequently Asked Questions:
Q1. The HDMI output doesn’t work or works intermittently with the HDMI or DVI input on my HDTV or monitor. Does the new firmware address this problem?

A1. Yes. The firmware update will fix any problems with HDMI and DVI connectivity. Should you continue to experience problems, please contact Toshiba Customer Service.

Q2. During HD DVD playback I sometimes experience pixelization or ‘block noise’. Sometimes playback stops. Sometimes, playback is not smooth. Does the new firmware address these issues?

A2. Yes. The firmware update addresses a number of playability issues. You should also check that the disc is clean. If the disc does not operate at all, check that you have inserted the disc the right way up. If you continue to experience problems, please contact Toshiba Customer Service."

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 09:07
Hej apros - nej jeg opdaterede firmware i onsdags, og jeg har ikke haft problemer med afspilning af region 1 HD DVD.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej apros - nej jeg opdaterede firmware i onsdags, og jeg har ikke haft problemer med afspilning af region 1 HD DVD.

Det lyder godt. Har du oplevet nogle af de andre problemer, som firmwaren skulle løse?

Det har jeg nemlig ikke.

/Anders
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 12:46
Hej igen apros - næh jeg kan faktisk slet ikke mærke nogle ændringer overhovedet. Jeg har nu heller ikke observeret nogle af de problemer som "Release Note" nævner.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jesper Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2004
Sted: Danmark
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 15:14

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

HD DVD er ikke regions kodet som dvd og de fleste blu ray film er..

Jesper Nielsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 15:32
Hej Jesper - jamen jeg er da fuldstændig klar over er HD DVD er regionsfri - men spørgsmålet gik på afspilning af DVD region 1, så det var det jeg svarede på. Problemet har nemlig været, at Tosh´en havde problemer, med ikke nærmere specificerede DVD´er. Derfor spørgsmålet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu