recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 42PF9731D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 42PF9731D

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 42PF9731D
    Sendt: 10-Februar-2007 kl. 17:12

Havde egentligt bestemt mig for at investere i Philips´ 37PF9731D men den seneste snak om de mange fejl på panelet m.m. har jo nok afstummet interessen en smule

Synes Ambilight og Ethernet-delen er forrygende -  lækre features i det hele taget. 42PF9731D er jo ikke forfærdeligt meget dyrere men har ikke Clear LCD - for mig at se den eneste forskel? Hvad er den store forskel uden Clear LCD og Med - Jeg kan ikke finde en forhandler i Århus området med en 42" model som jeg kan se i levende live. Hvis nogen vil dele ud af deres erfaringer med ovenstående så ville det være lækkert - er der flere forskelle som jeg har overset så hører jeg også gerne.

 

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Havde egentligt bestemt mig for at investere i Philips
´ 37PF9731D men den seneste snak om de mange fejl på panelet m.m.
har jo nok afstummet interessen en smule


Synes Ambilight og Ethernet-delen er forrygende -  lækre features i det
hele taget. 42PF9731D er jo ikke forfærdeligt meget dyrere men har ikke
Clear LCD - for mig at se den eneste forskel? Hvad er den store forskel
uden Clear LCD og Med - Jeg kan ikke finde en forhandler i Århus
området med en 42" model som jeg kan se i levende live. Hvis nogen vil
dele ud af deres erfaringer med ovenstående så ville det være lækkert -
er der flere forskelle som jeg har overset så hører jeg også gerne.


 



Har merlin på gågaden ikke en hængende? mener da de har 32 37 og 42"
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 18:32
Jeg mangler en 42PF9731D i Aalborg-området
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Tortex Tortex skrev:

Jeg mangler en 42PF9731D i Aalborg-området
Ingen i Aalborg? Jeg var ude i Aalborg storcenter den anden dag og tjekkede Fonas udvalg. Der hang et 37PF9731 - umiddelbart så det ikke ud til at være defekt Men for DÆLEN da hvor har Fona et dårligt antennesignal. Det håber jeg ihvertfald de har - for det så ud ad helvede til. Der var en eller anden håndboldkamp på en af de danske kanaler. Frygteligt at se på.


Redigeret af Tortex - 11-Februar-2007 kl. 23:45
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 07:25

Oprindeligt skrevet af Tortex Tortex skrev:

Oprindeligt skrevet af Tortex Tortex skrev:

Jeg mangler en 42PF9731D i Aalborg-området
Ingen i Aalborg? Jeg var ude i Aalborg storcenter den anden dag og tjekkede Fonas udvalg. Der hang et 37PF9731 - umiddelbart så det ikke ud til at være defekt Men for DÆLEN da hvor har Fona et dårligt antennesignal. Det håber jeg ihvertfald de har - for det så ud ad helvede til. Der var en eller anden håndboldkamp på en af de danske kanaler. Frygteligt at se på.

Helt fint - men nu er det jo 42" modellen vi leder efter

Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 07:32
Clear LCD betyder intet hvis du kører med kabeltv=digitalt spejl eller over hdmi, for der virker det ikke, jeg går også og lurer på denne, da jeg har 37" til rep, men den kan faktisk krediteres og da jeg har original søjlebordet til tv.et og sat det hele op, er min kone ikke helt vild med og skifte, men som Post rigtig siger i den store debat, så har philips ikke helt fortjent at man handler med dem
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

- Jeg kan ikke finde en forhandler i Århus området med en 42" model som jeg kan se i levende live.

Expert Radio i Viby Centeret, det er vist en sådan ting...



Redigeret af cnn3 - 12-Februar-2007 kl. 09:17
mvh Christian
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 10:07

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Clear LCD betyder intet hvis du kører med kabeltv=digitalt spejl eller over hdmi, for der virker det ikke, jeg går også og lurer på denne, da jeg har 37" til rep, men den kan faktisk krediteres og da jeg har original søjlebordet til tv.et og sat det hele op, er min kone ikke helt vild med og skifte, men som Post rigtig siger i den store debat, så har philips ikke helt fortjent at man handler med dem

Nej det har de ikke - Har fulgt meget med i tråden, da jeg sådan set på det nærmeste havde bestilt min 37", da jeg til min skræk (ved et tilfælde) fandt et link på Flatpanels.dk til tråden. Philips har helt sikkert ikke handlet overbevisende men jeg tror nu ikke, andre af de større fabrikanter havde handlet meget anderledes når det kommer til stykket. Der er uheldigvis blandet en del personfnidder ind i det også og jeg forstår så udmærket folks frustrationer - man kan også have sine tvivl om hvorvidt problemet rent faktisk er løst - Jeg synes nu at modellen er fantastisk lækker så jeg tror jeg køber 42" eren - ville blot se den først og vurdere om jeg kan komme langt nok væk i sidde-afstand, men det er rart at vide at Clear-LCD ikke betyder det store.

Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Helt fint - men nu er det jo 42" modellen vi leder efter

Det var nu alle tv der havde elendige billeder - ej kun Philiips 37"  Dem der kørte tegnefilm så til gengæld RIGTIG flotte ud
Til top
AlexKBH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 10:35

Jeg har haft 37PF9731D med ClearLCD, som blev udskiftet med en 42PF9731D, som jeg er MEGET glad for.

High End philips modellerne har et rimeligt godt slørfrit billede, at det i princippet er ligemeget med ClearLCD. I 37" kunne man næsten ikke se forskel på funktionen. Desuden virker ClearLCD ikke over HDMI. Jeg har ikke kunne mærke noget slør på 42PF9731D overhovedet, og tro mig jeg har kigget godt efter.

Derudover er en 42" en dejlig størrelse . Jeg har kun 3,8 meter til væggen fra fjernsynet, men med DVD over HDMI er det kniv skarpt. Almindelig TV er næsten det samme, dog kan man lettere spotte fnidder fnadder fra dårlige signaler, da billedet jo er større.

Derudover er viewangle MEGET bedre end på 37". Farverner beholder den rigtige farve, selvom du ser tv fra siden. I 37" blev farverne meget dårlige, såsnart man bevægede sig lidt væk fra midten. Nu kan jeg endelig se på et godt billede når jeg sidder på safaen, som ligger ud på siden.

Og nu til det bedste af alt. Indtil videre har jeg ikke kunnet spotte noget makroblocking eller dithering. Jeg er meget sikker på, at den ikke har disse fejl. Men alligevel for at være hel sikker, har jeg bestil GodFather 2, som jeg tydelig kan huske, havde lidt dithiring på nogen af scenerne. Glæder mig til at se resultatet på den nye skærm.

Da jeg fik skærmen testede jeg også ambilight ved 1080 og den halve grønne linie på venstre side. De var der desværre også. Men den nye software opdatering har løst begge disse problemer

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu