recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-stik eller HDMI-kabel brændt af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI-stik eller HDMI-kabel brændt af?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI-stik eller HDMI-kabel brændt af?
    Sendt: 11-Februar-2007 kl. 15:55

Hmm, ja der er noget jeg tror jeg har brændt af...

Skulle have PC og mit Panasonic til at snakke sammen. Ville gøre det med et HDMI/DVI kabel fra tapeconnection. Det funkede fint først, men da jeg havde boret hul i væggen og skulle sætte stikket i igen, skete det der ikke måtte ske. Havde åbenbart glemt at tage strømstikket ud af Panasonic'en i stuen - og derfor gik strømmen da jeg pluggede DVI-enden i PC'en!

Både TV og PC virker fint (pyha). Men min PC (ati x1900xt) kan ikke længere se mit Pana-tv automatisk (eller forced) = intet billede.

Begge DVI-porte på mit grafikkort virker - har testet. 

Ved så ikke om det er selve kablet eller måske HDMI-1-porten på Pana-tv'et der er gået i stykker.

Hvad tror i? Hjælp.

Hilsen klodsmajor!



Redigeret af steger - 11-Februar-2007 kl. 15:57
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 16:29

Hej steger

puha - det var ikke så heldigt - jeg er bange for det er HDMI-1 porten på panaen der er stået af  Jeg har set dette ske før hvis man tilslutter uden strømmen er taget fra på både skærm og pc. 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 16:33
Du kan hurtigt få det afgjort ved at tilslutte et eller andet til fjernsynets HDMI port f.ex et computer VGA udgang via en DVI-VGA adaptor, bare et eller andet for at få det bekræftet - om nød skal være køb noget i AlDI du kan slutte til og levere tilbage. Eller få spawn til at komme ud med sin ALDI WIFI, som han kan slutte til.

Redigeret af sussie - 11-Februar-2007 kl. 16:35
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 17:43

Ok, ja jeg må lige tjekke den HDMI-1 port på tv.

Men ellers vil jeg først prøve HDMI-2 porten - selv om der i pana-manualen står KUN til digital brug - og mit stik er DVI-I (hvilket jo ikke er digitalt). Er det en god idé?

Er der nogen med pana - der har prøvet at køre PC over HDMI-2porten?

BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu