recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er en PSP "universel" her i Europa?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr en PSP "universel" her i Europa?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Emne: Er en PSP "universel" her i Europa?
    Sendt: 15-Februar-2007 kl. 23:44
Jeg går og leger med tanken om at købe en PSP.

Men ikke give alverden for den.

Så da jeg så en Value Pack til omkring 1000kr i Merlin under udsalget, tænkte jeg om den skulle være til at købe til en rigtig fin pris i udlandet.

Er menusystem (sprogvalg mm) det samme i hele europa?
Så jeg altså kun skal bekymre mig om strømstikket på opladeren (= købe fx i Tyskland).

Hvordan med spil hvis sådan nogle følger med.
Vil de, selv i Tyskland, have engelsk sprog?

Hvis nogle har gode bud på hvor jeg skal kigge, er det også meget velkomment her i tråden.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 00:32

Ja du kan frit vælge sprog i menuen på alle psp´er, dog er dansk ikke muligt. Køb een med så lav firmware som muligt, hvis du har planer om at downgrade den til homebrewafvikling eller andet.

Et godt sted at læse om flere muligheder med en psp er på http://pspupdates.qj.net/ eller det danske psp-forum men det er ret ungt publikum der skriver derinde (men det er vel også målgruppen) så nogen gange skal sms jargonen oversættes til dansk skrifttegn.

V.H. Psudo

PSP med custom fw 3.02 OE-A

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Psudo Psudo skrev:

Ja du kan frit vælge sprog i menuen på alle psp´er, dog er dansk ikke muligt. Køb een med så lav firmware som muligt, hvis du har planer om at downgrade den til homebrewafvikling eller andet.



Kunne du lokkes til at uddybe dette lidt?

Hvilken FW er "lav", og hvilken er "høj"?
Og hvad er homebrew overhovedet?

Synes flere af dem til salg på ebay.de er med FW 1.5.
Det er noget lavere en din.
Men min fornuft siger mig, at nyere firmware normalt er at foretrække.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 01:17

Lavere FW giver mulighed for at "modde" med speciel FW så der kan spilles kopispil, og homebrew=hjemmelavede programmer (emulatorer af andre spilkonsoller o.a.), nyere FW's fra Sony lukker for nogle af disse muligheder. Så kan man måske downgrade til en ældre firmware, og defter lægge en moddet firmware på.

Noget i den stil



Redigeret af spawn - 16-Februar-2007 kl. 01:19
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 01:24
Ja jeg er tydeligvis på vej ud i noget jeg slet ikke forstår mig på. 

Kopispil?
Æhm er de ikke på UMD skiver?
Er det noget med at "rippe" dem, og putte på store memory sticks?

FW 3.02 OE-A, er det så toppen af poppen af modded FW, og giver man afkald på noget funktionalitet med modded FW?
(så man bør gå efter en lav "original FW", og så selv foretaget valget at modde senere)

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 01:33

Ja - det er vist noget med at rippe dem (eller downloade dem fra internettet efter andre har rippet dem) og spille dem fra memorysticks - selvfølgelig er dette ikke lovligt, men muligt.

Jeg har ikke selv en PSP så jeg er ikke lige inde i detaljerne lige i PSP universet - men du giver ikke afkald på funktionalitet med en moddet FW, tværtimod får du ekstra funktionalitet. Tanken er vist at det er lettere at modde hvis man har en lav original FW og sværere hvis man har nyeste FW

At bruge moddet FW behøver ikke betyde ulovlige kopispil, man kan også vælge at modde blot for at få åbnet op for anden ekstra funktionalitet der er fuldt lovlig.



Redigeret af spawn - 16-Februar-2007 kl. 01:35
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Chubbi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 08:00

Det er rigtigt at man kan "pille lidt ved det", men det er noget man skal være MEGET forsigtig med, hvis man skal downgrade den, så er det meget vigtigt at man ikke laver nogen fejl overhovedet, ellers kan man risikere at den "bricker" og det vil sige at maskinen er ubrugelig.

Jeg har selv gjort det på min(for at kunne bruge homebrews selvfølgelig) og det virker rigtigt godt.

Hvis du er interesseret er min til salg, prisen snakker vi om. Skriv tilbage hvis du skulle være interreseret.

LG 42PC1RR
Bose Lifestyle 28
PS3
PSP
Pace satbox
Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 05:10
Der er downgradere derude til den nyeste version, så en ny kan godt bruges. Det er dog nemmere at købe en brugt, sefølig.

Det en fed maskine, film er så flotte på UMD, og HD fra pinden, go mp3-afpiller, gode features såsom diverse emulatorer til de gamle konsoller, backup af ens originale, så man ikke skalslæbe rundt på alle spillene og ligne en nørd endnu mere end i forvejen.
Den er dog lidt tung at ha i jakkelommen, men på en måde også lækkert at den er tung, det føles som gods, læs: føles.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 11:19
Tak for info (til alle).

Film er flotte på UMD, siger du Riot?
Det er de måske, men det er med sikkerhed ikke her jeg kommer til at lægge mine penge, hvis jeg køber en PSP.

Jeg synes UMD som filmformat er dødfødt fra starten.
At skulle betale hvad der svarer til en DVD for en film, man kun kan se på sin PSP synes jeg virker helt i skoven.
Hvis jeg skal købe en film, forventer jeg 5.1 lyd og lidt mere kompabilitet.
Hvis UMD skulle være berettiget som filmformat burde det efter min overbevisning være noget med, at man efter at have købt en DVD film, kunne registrere købet et eller andet sted, og få tilsendt UMD udgaven gratis eller for et symbolsk beløb.

Noget helt andet: HD fra pinden???
Er det slang for High Definition fra Memory Stick'en??
Me not sure me follow.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 11:45

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Tak for info (til alle).

Film er flotte på UMD, siger du Riot?
Det er de måske, men det er med sikkerhed ikke her jeg kommer til at lægge mine penge, hvis jeg køber en PSP.

Jeg synes UMD som filmformat er dødfødt fra starten.
At skulle betale hvad der svarer til en DVD for en film, man kun kan se på sin PSP synes jeg virker helt i skoven.
Hvis jeg skal købe en film, forventer jeg 5.1 lyd og lidt mere kompabilitet.
Hvis UMD skulle være berettiget som filmformat burde det efter min overbevisning være noget med, at man efter at have købt en DVD film, kunne registrere købet et eller andet sted, og få tilsendt UMD udgaven gratis eller for et symbolsk beløb.

Noget helt andet: HD fra pinden???
Er det slang for High Definition fra Memory Stick'en??
Me not sure me follow.

Mvh Michael

Tror han mener HardDrive fra memorysticken, dvs iso afvikling af spil og film via emuleringshomebrew software og/eller direkte via custom firmwares. 

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Psudo Psudo skrev:

Tror han mener HardDrive fra memorysticken, dvs iso afvikling af spil og film via emuleringshomebrew software og/eller direkte via custom firmwares. 



Det gør han muligvis.
Jeg taler ikke PSP'sk... endnu.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 21:02
Mente nu high-def video. Men det er også sejt nok med alt det andet, kalender, skriveprogrammer, diverse medieafspillere osv.

Ja, UMD er dødfødt, men det betyder så at de flm som er ude nu, koster en hund eller deromkring. Ihvertfald sidst jeg så på UMD'er.. Muligt de nye er dyrere. Så også kun film i bilen.. Der er den perfekt, man kan købe en universel holder i diverse auto forretninger eller discount kæder som T-Hansen og Harald Nyborg, som er som lavet til den..


Redigeret af Riot - 17-Februar-2007 kl. 21:04
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu