recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedr. overførsel af lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål vedr. overførsel af lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål vedr. overførsel af lyd
    Sendt: 20-Februar-2007 kl. 13:49

Er indehaver af Denon 1705 reciever samt Denon 1920 DVD afspiller samt 5.1 højttalere. Lyden, mellem enhederne, overfører jeg p.t. med et optisk kabel.

Jeg har netop bestilt et LCD-TV (Philips 42PF9731D) og har tænkt at overføre signalet med et HDMI-Kabel (Er det ikke det bedste?). Da 1705´eren ikke har HDMI er jeg nødt til forsat at overføre lyddelen fra DVD-Afspilleren til Recieveren via det optiske kabel men kan man gøre det? Altså lade HDMI-forbindelsen fra DVD-Afspilleren klare video-delen og afspille lyden via den optiske forbindelse imellem DVD afspilleren og recieveren?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 18:54

 

 Skal du afspille 5.1 eller DTS så er det den rigtige måde, dog kan du også ved optagelser fra HDD/DVD få lyd til TV via HDMI.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 08:51

Er det ikke muligt at få surround over HDMI på et Philips 9731 hvis denne er forbundet med coaxialt kabel til en surround receiver? (PC<--HDMI-->9731<--coaxial-->surround receiver).

 

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 18:24

 

 Du skal sende lyden fra Recorder direkte til Reciveren. (Coax/Toslink).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 15:19

Jo men det er jo tosset når jeg i mit setup har coaxialt kabel mellem pc og TV for at få PC-lyd (surround såvel som stereo) overført til coaxialt kablet mellem TV og receiver. For så at få surround lyden overført hvis man vil bruge HDMI, mellem PC og TV, Så skal jeg pludselig have et ekstra coaxialt kabel mellem PC og receiver!!! Det er jo latterligt! Hvad er baggrunden for at et surroundsignal, som virker fint ved brug af DVI- og Coaxialkabel, ikke virker ved brug af HDMI alene? I så fald hvad var den oprindelige grund til at udvikle HDMI hvis ikke det var for at slippe af med lydkablet?

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHH!

Ønske setup: PC<--HDMI-->9731<--coaxial-->surround receiver

Virkelighed: PC--HDMI-->9731--coaxial-->receiver + PC-->coaxial-->Receiver.

Det betyder at at man skal have 2 coaxial indgange på sin receiver samt at man er tvunget til at skifte kanal på receiveren alt afhængig hva man skal lytte til. Spildt arbejde! Det er en OM'er!

 



Redigeret af mikkelp - 29-Marts-2007 kl. 15:25
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 10:59

Yderligere skal man jo så også have lydkabel mellem receiveren og  XBOX360Elite/PS3... Det er jo fuldstændigt gabende vanvid! Man kunne have nøjes med et kabel til receiveren, men nu skal man til at have 4-5 for at producenternes kopi-paranoia bliver tilfredsstillet.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu