recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blanding af signaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlanding af signaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
clausjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: Blanding af signaler
    Sendt: 24-Februar-2007 kl. 16:22

Hej,

Jeg har en antenne med forstærker, som kun modtager digitale signaler og TDC kabel TV.

Har så en fladskærm, som kan modtage både digitale og analoge signaler via et antennestik.

Jeg har prøvet at sætte de to ledninger fra hhv. antennen og kabel-Tv sammen til en og så ind i TV. Men når forstærkeren er på, så er signalerne fra kabel-TV dårlige og signalerne fra antennen ikke er god nok

Er der en måde at blande signalerne fra de to kilder sammen til en via en filter eller lign?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 16:29

 

 Er det DTT signaler du vil modtage sammen med signalet fra KabelTV.? Hvis det er tilfældet, så er det ikke så lige til, der skal et filter på som fjerner den kanal i kabelanlæget som der modtages på Digitalt, men selv med filtert er det ikke optimalt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
clausjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2007 kl. 15:34

Jeg har nu købt Lunex 7500-51, da jeg modtager kanal 51 med det digitale antenne.

Men det har slet ikke hjulpet. Resultatet er det samme: De digitale kanaler virker, hvis analog er slået fra eller omvendt.

I det stik, som hedder CH 51 har jeg sat den digitale stik i. Og så kabel tv i UHF/VHF REST. Og så ledningen til TV fra OUT. Men når det hele er sat i, så "overrider" kabel-tv de digitale signaler fra kanal 51. Og der kommer lidt støj på fx 3+ pga. den aktive antenne. Kanal 51 på kabel-tv har dårlig modtagelse, fordi det er jo den kanal som bliver filtret væk for at give plads til den digitale tv.

For mig ser det ud som om at den Luned 7500-51 dims ikke har hjulpet en skid. Jeg ved ikke om jeg har gjort noget forkert.

Jeg er sikker på at jeg modtager kanal 51, da jeg bor i Nordsjælland, hvor hjælpesenderen og hovedsenderen sender på kanal 51.

Hvad kan der være galt? Skulle filtret ikke have en stopdiode, således at der ikke kommer støj fra strøm som aktiverer den digitale antenne?

Til top
clausjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2007 kl. 17:51

Ja, det var jeg klar over. Men en anden fik da den til at virke i følge foraet på sattv.dk ... Så det forekommer mig mysitisk - men jeg undersøger det med antennebutikken på mandag, så det kan være de kan hjælpe mig.

Til top
clausjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 19:23

Hm.. Jeg mener selv at kablerne er skruet ordentligt, da når jeg tager den ene af, så virker den anden og omvendt.

Er din digitale antenne aktiv, dvs. med strøm, så den kan modtage bedre?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu