recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI vs component
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI vs component

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alpinestar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI vs component
    Sendt: 28-Februar-2007 kl. 08:49
Hej

I går fik jeg en ret skuffende oplevelse med HDMI! Jeg har købt en Sony HX 820 og et Samsung LE32 N71, begge med HDMI

I ca 2 uger har jeg kørt med komponent ud, og så til Scart stikket på tv´s og har syntes DVD så ret god ud. I går fik jeg så mit HDMI kabel, og forventede en stor forbedering, men syntes ikke det var bedere, på nogle punkter syntes jeg egentlig komponent så bedere ud! HDMI kablet er et 07-374: High-Grade HDMI Kabel, 7 mm. (19 pol. HDMI), guldbelagt fra av connections. Ikke det dyreste, men heller ikke det billigste.

Andre der har haft samme oplevelse?

Morten

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 09:04

Hej.

Hvad har du prøvet at afspille? Ved optagelser skal du nok ikke forvente forbedringer, men ved afspilning af DVD bør der være det.

m.v.h.



Redigeret af sommelle - 28-Februar-2007 kl. 09:04
Til top
alpinestar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 09:45
Det var DVD film, ikke optagelse!
Til top
AlexKBH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 10:18

Hej Alpinestar,

Dit HDMI kabel fejler ikke noget. Det er ligemeget om det er guldbelagt eller ikke. Et HDMI kabel sender jo digitalt hele vejen. Det er kun ved analoge kabler, det er godt med et guldbelagt kabel.

Du skal huske at fortælle din DVD afspiller, at du vil køre med 720p eller 1080i. Hvis du bare har sat kabel til, og ikke ændret indstillingerne i DVD menuen, er det klart du ikke kan se forskel.

Derudover kan jeg set at det er en 32" samsung du har. Så jeg tror ikke der vil være meget mærkbar forskel. Effekten er størst på store skærme og på projekter. Men alligevel burde det blive bedre.

 

Til top
alpinestar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 08:31
Hej

Jeg var nu inde og ændre det til både 720p og 1080i som generelt ser bedere ud en komponent, så det er jo fint. MEN jeg har nogle irreterende hvide streger over skærmen ca ½ cm tykke, ca hvar 2-3 sekund kommer der lige sådan en lille hvid streg over skærmen det er virkelig irreterende.

Ville være ked af at skulle gå tilbage til komponent, når nu jeg har HDMI på begge apperater


Redigeret af alpinestar - 01-Marts-2007 kl. 08:32
Til top
alpinestar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 15:15
Er der ingen der ved hvad dette kan skyldes??
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 15:57

I stedet for skrive om noget jeg ingenting ved om, foelger jeg i stedet med spaending hvad som sker.

For spaendende



Redigeret af moho - 07-Marts-2007 kl. 15:58
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 16:27

Måske er dit problem at der ikke er HDCP på Sony maskine, det kan give problemer.

Det er ikke påtvunget et produkt med HDMI også at implementere HDCP på stikket, men det kan afhjælpe nogle kompatibilitets problemer, med skærme som har HDCP, og som er sat op til at tjekke for dette i afspilleren.

HDCP bliver vigtig når du vil koble en receiver/forstærker indimellem med HDMI, så skal der være HDCP på før det virker.



Redigeret af BrianJVC - 07-Marts-2007 kl. 16:28
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
alpinestar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 15:03
Må lige se om der er en indstilling på TV´t hvor dette kan slåes fra, eller må jeg igang med at hive recoredern ned i TC hvor jeg har købt den for at se om problemet er med den, kablet eller tv´t.
Til top
alpinestar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 19:35
havde recorderne med i TC i dag og sørme om ikke det var kablet den var gal med, lyder ret underligt, men med et andet hdmi kabel forsvandt problemet nede ved TC. Så det kabel skal retur til AV connections.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu