recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DENON AVR-3806 el. Yamaha RXV2700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDENON AVR-3806 el. Yamaha RXV2700

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baron von Wulff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: DENON AVR-3806 el. Yamaha RXV2700
    Sendt: 05-Marts-2007 kl. 18:16

DENON AVR-3807, AVR- 2807 surround receiver eller Yamaha RXV 2700 hvilken skal man vælge???

 Den skal tilsluttes et Philips 37PF9731D og helst et par B&O Beolab 8000 og en BeoLab 2 Subwoffer og så købe et par nye baghøjtalere.

Er der forskel på dem eller skal man bare vælge den billigere Denon?



Redigeret af Baron von Wulff - 05-Marts-2007 kl. 23:50
Mvh.
Wulff
Til top
Baron von Wulff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2007 kl. 00:06

Ja der kom jo desværre ikke mange bud på et svar her

Så nu er de begge fravalgt, da BeoLab 2 sub. ikke kunne tilsluttes andet end B&O (sikken noget l...)

Det blev så i stedet en pakkeløsning i form af et Philips HTS 9800W - og det lyder bare framragende!! (men har dog  underlige klikke lyde fra baghøjtalerne, hvergang det tændes - så det må genstartes)



Redigeret af Baron von Wulff - 16-Marts-2007 kl. 00:06
Mvh.
Wulff
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2007 kl. 07:34

Hej!

Det var noget af et "spring"!!

Mon ikke du kunne have fundet noget imellem disse 2 yderpunkter?

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Baron von Wulff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2007 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Det var noget af et "spring"!!

Mon ikke du kunne have fundet noget imellem disse 2 yderpunkter?

lrev

hej Irev

Nej desværre ikke.

Jeg skrev til B&O og fik følgende svar:

 Det glæder os at se, at du er ejer af BeoLab 8000 og BeoLab 2. Jeg må meddele dig, at det ikke er muligt at anvende BeoLab 2 med din Denon surround receiver. BeoLab 2 kan kun anvendes sammen med Bang & Olufsen produkter.

Og da jeg ikke lige ville ud og investere flere penge i både receiver, sub + højtalere på nuværende tidspunkt - ja så blev det dette interim-anlæg.  Stereoanlægget er så mit B&O lidt endnu. Men det har gjort at jeg er helt færdig med B&O - magen til arrogant holdning skal man vist lede længe efter! Det var ellers planen over tid at udbygge B&O delen pga designet – men det er slut med dem. Og det er måske også lidt trist for B&O, i det jeg har meget besøg af det diplomatiske korps herhjemme – der har set disse produkter som en form for udstilling, hvor jeg har anbefalet det og flere har også købt efterfølgende. Men det er desværre så slut nu, jeg vil ikke råde nogen som helst til at købe disse produkter mere - tværtimod.

 

Mvh.
Wulff
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2007 kl. 19:10

Hej!

Jeg var ikke klar over at du allerede havde disse B&O komponenter.

Er der andet end BEOLAB 2`s manglende muligheder du er utilfreds med ved mærket?

Står nemlg selv og overvejer noget B&O "radio-anlæg" til spisestuen(Beolab3,Beosound4-samt evt. sub)

Ville for få år siden have forsværget at jeg nogendsinde skulle eje et B&O anlæg.....men jeg må jo være blevet "gammel"

Har dog allerede bestemt mig for at det IKKE bliver en B&O sub. jeg køber,da jeg mener at B&W pv1 er både pænere,spiller bedre-samt en del billigere(11k)

Men jeg hører MEGET gerne fra dig,hvis du har yderligere kritik af mærket.....inden jeg bruger en mindre formue

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Baron von Wulff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2007 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Jeg var ikke klar over at du allerede havde disse B&O komponenter.

Er der andet end BEOLAB 2`s manglende muligheder du er utilfreds med ved mærket?

Står nemlg selv og overvejer noget B&O "radio-anlæg" til spisestuen(Beolab3,Beosound4-samt evt. sub)

Ville for få år siden have forsværget at jeg nogendsinde skulle eje et B&O anlæg.....men jeg må jo være blevet "gammel"

Har dog allerede bestemt mig for at det IKKE bliver en B&O sub. jeg køber,da jeg mener at B&W pv1 er både pænere,spiller bedre-samt en del billigere(11k)

Men jeg hører MEGET gerne fra dig,hvis du har yderligere kritik af mærket.....inden jeg bruger en mindre formue

lrev

Nej - jeg har et anlæg fra 1989, der hedder BeoSystem 5500 (der har virket/virker upåklageligt) samt 2 stk. BeoLab 8000 og så SUb'en BeoLab 2 (+et par ekstra B&O passive høtalere BeoVox 120)

Det er et rigtig flot og lydmæssigt hammer godt anlæg. Men at SUB'en kun virker med B&O produter vidste jeg ikke, da jeg købte den - så havde jeg også valgt en B&W PV1   eller Yamaha's firkantede klods.

Det er simpelt hen for ringe af B&O at lave en sådan begrænsning i et så dyrt produkt (næsten 20kilo)

Så som sagen stå vil jeg sige - hold dig fra B&O og vælg et alternativ der kan sammensættes efter behov.

 



Redigeret af Baron von Wulff - 16-Marts-2007 kl. 23:23
Mvh.
Wulff
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu