recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BILLIGT ’begynder’ surround.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBILLIGT ’begynder’ surround.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
aosis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 21:10
Kunne naturligtvis godt tænke mig at købe en helt ny pioneer VSX-416, til den bette sum af 1700kr. MEN holdaop hvor er der bare en verden til forskel på bagsiden i forhold til f.eks Marantz  den billigste til ca. 3000kr. http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2& ;emne=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=4050461

-Den pioneer ser jo ikke mere avanceret ud end min nuværende maskine, udover den naturligtvis har coaxial in. Er de helt billige maskiner overhoved noget værd? For designet og ikke mindst prisen er jo lækker!


Redigeret af aosis - 13-Marts-2007 kl. 21:12
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 22:02

Sony HT-DDW880?

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208679

Til en pris af små 2700 kr!

Indeholder dog ikke DVD! Har selv kigget lidt på det da jeg også synes det bliver lige pebbert alt det her surround!

 

kbn 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2007 kl. 22:27
Hej aosis - jeg kan såmænd også anbefale et lille Philips anlæg. Selv har jeg som du kan se et 5000w, og det kan vist heller ikke fås mere. Og om du kan få et tilsvarende med HDMI til den pris tvivler jeg på. Tilgengæld har det komponettilslutning så okay med mig. Også når jeg bruger min HD DVD afspiller er lyden bare flot
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 07:50

Nu kan det godt ske at jeg lyder morgensur, men så STOP dog med at anbefale de bambi-anlæg, når Aosis tydeligvis har højttalerne i forvejen, og har brug for noget der er en del bedre end 3000,-s kombi-systemer. Det er dog et ualmindeligt dårligt råd at give manden, uanset hvor glad man så selv måtte være for det.

Aosis: Såvidt jeg lige kan surfe mig til, så har din receiver ganske vist ikke digital-indgange, men den har 5.1 indgang, ikke? Tjek lige bagpladen om der ikke er analog-indgange for L+R, Center, baghøjttalere og sub. Hvis jeg har ret i dette, så kan du beholde din receiver som du jo synes lyder godt, ved at købe en DVD-afspiller med indbygget Dolby Digital/DTS dekoder. Det fås fra rimeligt overkommelige priser, men skal det være i en fornuftig kvalitet, så kig f.eks. på Marantz DV 6600, fås hos min gamle arbejdsplads Tape Connection for 3000,-. Det kunne også være en Pioneer DV 696, f.eks. , hvis du gerne vil stramme budgettet (og f.eks. spare op til en ny receiver i 3-4000,-s klassen). På dén måde får du ægte Dolby Digital og DTS lyd, uden at gå på kompromis med lydkvaliteten i forhold til hvad du har nu, og så har du i det mindste udskudt behovet for en ny surroundreceiver, så du kan spare sammen til én der i det mindste matcher den lyd du har nu. En Pioneer VSX 416 eller andet tilsvarende i 2000,-s klassen vil være et tilbageskridt rent kvalitetsmæssigt.

Til top
aosis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 15:28
AV precision: Super gode råd du kommer med. Min forstærker har nemlig 5.1 analoge indgange, og som du selv er inde på;-klasser bedre end en ny forstærker til 2000kr. Har åbenbart ikke set mig ordentligt for på DVD-afspiller markedet, troede faktisk ikke det var så nemt at opdrive en ny afspiller med 5.1 udgange.

Min Technics SA-AX720;


Og et billede af Pioneer DV696-K afspilleren jeg vil gå efter;


Så kobler jeg DVD og forstærker sammen i 5.1 med helt almindelige stereokabler? altså på hhv. front, bag, center/sub?'

Så for jeg HDMI til min lcd-skærm og sparer penge på forstærker + bedre lyd, Dét er iorden:)

Men så håndterer dvd'en lyden? og forstærkeren formidler den bare videre til højttalerne-uden at lave noget ballade?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 21:46

Oprindeligt skrevet af aosis aosis skrev:



Så kobler jeg DVD og forstærker sammen i 5.1 med helt almindelige stereokabler? altså på hhv. front, bag, center/sub?'

Ganz genau.

EDIT: Lige en detalje: Sørg for at bruge skærmede signalkabler, specielt på subwooferen. Mange signalkabler i den lidt bedre ende er uskærmede, og det giver risiko for brum hvis det bruges på subben. Og, igen især på subben, sørg for at bruge noget der er bedre end "lakrids-kabel"...

Oprindeligt skrevet af aosis aosis skrev:

Så for jeg HDMI til min lcd-skærm og sparer penge på forstærker + bedre lyd, Dét er iorden:)

Næmli' ja.

Oprindeligt skrevet af aosis aosis skrev:

Men så håndterer dvd'en lyden? og forstærkeren formidler den bare videre til højttalerne-uden at lave noget ballade?

Mnjaaej, det ville være lige at strække den lidt, en forstærker vil nu engang påvirke lyden, men det er jo en nødvendig del af kæden. Men hvis jeg skal lægge hifi-snobberiet lidt på hylden, så ja - DVD'en afkoder lyden, dvs. small/large, afstand til højttalere osv. justeres i afspilleren, lyden føres derefter til forstærkeren som ikke laver andet end at forstærke hver enkelt kanal.

Jeg har en fornemmelse af at det også var dét du mente, men jeg har lidt en aversion imod letforståelige men ikke helt korrekte svar, derfor bryder jeg mig ikke om bare at svare "ja"...



Redigeret af AV Precision - 14-Marts-2007 kl. 21:49
Til top
aosis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2007 kl. 21:47
Hehe... ''Hifi-snobberiet'' -Er glad for du skriver det som du gør, for der er en snobbe tendens, specielt overfor uerfarne som mig.

Men kan da lige opdate ved at nævne at jeg onsdag kl 4 bestilte den nævnte pioneer 696 dvd til 1300kr, og modtog den torsdag hvorefter jeg med UDEMÆRKEDE profigold (5stjerners WHAT hifi) signalkabler koblede det hele til, og efter et lille kvarters tid med indstillingerne, ja, så spillede det hele bedre end nogensinde før. er meget glad for mit setup:) Både på lyd og billedsiden.

Faktisk så glad at jeg pt ikke føler lyst til at skifte forstærker, derimod højttalere-da jeg tror det lige er blevet svageste led;)

Så tak for hjælpen endnu engang, er glad for resultatet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu