recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stuebiografen med stil og power i ét
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStuebiografen med stil og power i ét

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 08:31

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Hehe...alene den opgivne kontrast i reklamen for det der LG/Philips får mig til at grine:

1,000,000:1

som om...

Det er jo en helt naturlig udvikling, Sharp har jo for længe siden annonceret at de vil levere et LCD-tv med 1.000.000:1 i kontrast, så må konkurrenterne jo bare følge efter. At der så formentligt ikke er nogen af producenterne der er i besiddelse af udstyr der kan måle en så høj kontrast med nogenlunde troværdig præcision, det er så bare en detalje... Problemet med disse tv er, at ligesom udbredelsen af 1080P har fået folk til at tro at 720P er en lav opløsning, så vil folk på et tidspunkt begynde at synes at 10.000:1 i kontrast er noget sløjt...

Smiletime: Det kalder jeg en seriøs opgradering!  Og lækkert at du har opdaget at kvalitet er vigtigere end mængde: God stereo-lyd er bedre end dårlig surround-lyd... Så kan du jo bare glæde dig til at du får god surround-lyd! Pladen bag tv'et er en rigtigt god idé, det gør utroligt meget for design-oplevelsen. Fra et teknisk synspunkt havde jeg dog foretrukket at se en lys farve frem for den sorte.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Hehe...alene den opgivne kontrast i reklamen for det der LG/Philips får mig til at grine:

1,000,000:1

som om...

Det er jo en helt naturlig udvikling, Sharp har jo for længe siden annonceret at de vil levere et LCD-tv med 1.000.000:1 i kontrast, så må konkurrenterne jo bare følge efter. At der så formentligt ikke er nogen af producenterne der er i besiddelse af udstyr der kan måle en så høj kontrast med nogenlunde troværdig præcision, det er så bare en detalje... Problemet med disse tv er, at ligesom udbredelsen af 1080P har fået folk til at tro at 720P er en lav opløsning, så vil folk på et tidspunkt begynde at synes at 10.000:1 i kontrast er noget sløjt...

Smiletime: Det kalder jeg en seriøs opgradering!  Og lækkert at du har opdaget at kvalitet er vigtigere end mængde: God stereo-lyd er bedre end dårlig surround-lyd... Så kan du jo bare glæde dig til at du får god surround-lyd! Pladen bag tv'et er en rigtigt god idé, det gør utroligt meget for design-oplevelsen. Fra et teknisk synspunkt havde jeg dog foretrukket at se en lys farve frem for den sorte.


Er det Sharp Mega Contrast skærmen i tænker på med 1.000.000:1 i kontrast ?

Hvorfor ville en lys farve i baggrunden være at fortrække ?

Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 16:46
Ja, det er Sharp Mega Contrast de snakker om. Jeg er næsten sikker på, at jeg enten hopper på LG/Philips 47" med LED Backlight eller Sharp HD1. Samsung 81 kommende model med 1080p, 120Hz, LED BLU, Kontrast 100.000:1 med 3 hdmi 1.3 porte lyder også lovende. 1080p/24 for de 3 skærme ville være lækker for den fulde biograf oplevelse.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=788306

AV Precision: Hvidt møbel havde nok ikke gjort nogen skader. Er mest til sort og hvidt, og så en fræk farve, der lige bryder designet. Men sort er mest behagelig for øjnene for mig, når der skal en fladskærm op og hænge. Også derfor jeg valgte den mørke røde farve til baggrunden. Den er dog flottere at se i virkeligheden end på billederne.

Det næste træk bliver en LCD fladskærm og et mediecenter. Hvis jeg begynder at opgradere resten af højttalerne har jeg nok ikke råd til fladskærmen, når den kommer, da det har været en dyr omgang allerede.

Redigeret af smiletime - 24-Marts-2007 kl. 16:52
Til top
patfigs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 11:04

Jeg er helt vild med du fladskærm, meget flot design

 

Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 11:39

Det ser godt ud det du har. Ønsker mig også selv Thule udstyr. Lever det op til forventningerne hvad angår brugervenlig, driftssikerhed og kvalitet...?

 

Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 00:11

exlærer

Indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds. Jeg kommer trods alt fra et Logitech Z-5500 Digital skal du lige tænke på. Synes selv at Thule oser af kvalitet og de er nemme at betjene. Jeg havde jo gjort op med mig selv, at det skulle være et minimalsk hifi design og valget blev derfor Thule uden nogen eftertanke. Jeg havde selvfølgelig læst mange positive indlæg om Thule og at de var meget musikalsk fangede mig. De lyder dog også utrolig godt til film. 

Jeg kan godt klart anbefale dem herfra.



Redigeret af smiletime - 13-April-2007 kl. 00:11
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 00:37

Tak for dit svar. Jeg kigger lidt på Thule sphere 100av. Så dine erfaringer er vigtige. Så endnu engang tak for dit svar.

 

Til top
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 12:31

Jeg bukker mig i respekt, over et kickass anlæg. Karaktér 8 på 10 skalaen. 

Men stil er jo et smagsspørgsmål og der får du altså en 2'er 

Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 16:42
Rigtigt flot setup, lækkert og stilrent......det er dog ekstremt 80´er agtigt efter min smag, men gennemført er det. Du må næsten tørre støv af 2 gange om dagen.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 12:22
Kanon stilet stue, sort og rød har altid stået godt sammen 
Dit valg af udstyr er i en klasse for sig, så hvis man nu bare havde råd

Men jeg er nysgerrig efter den hylde over sofaen, hjemmebikset eller hvor har du skaffet den??
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 20:25

Den har jeg købt hos www.boconcept.dk

direkte link



Redigeret af smiletime - 19-Juni-2007 kl. 20:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu