recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal jeg dog vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal jeg dog vælge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChiefHansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal jeg dog vælge?
    Sendt: 19-Marts-2007 kl. 00:40

Jeg skal til at flytte i hus, og har derfor valgt at få skiftet mit surround sæt ud. Dog aner jeg ikke hvad det skal være. Jeg har et par forslag, som i gerne må kommentere. I er også velkommen til at komme med andre forslag.

1. Pioneer S-V410 + en receiver

http://www.cinemagic.dk/pioneer_s_v410-p-70.html?osCsid=6620 4fb02e4fbaf04301224ec83defd4

2. Samsung HT-P1200R

http://www.samsung.com/dk/products/hometheatre/hometheatre/h t_p1200.asp

3. Polk Audio SurroundBar, med en subwoofer og eventuelt baghøjtaler + en receiver

http://www.geco.dk/product.asp?product=397&sub=41&pa ge=1

4. JVC DD-8

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/DD-8_(JVC).html

Jeg aner ikke hvilke af dem det skal være. Jeg synes Samsung systemet er rigtig flot, og vil matche min nye 1080p samsung skærm godt. Dog har jeg hørt, at ledningerne ikke skulle være alt for lange og ikke kan skiftes!? Jeg er også rimelig vild med de nye enkelte surround sound løsninger, så som surroundbaren og det nye fra JVC - jeg ved bare ikke om surround fornemmelsen bliver god nok? Pioneers ser jeg som det 'sikre valg'.

Hvilket et af disse systemer, eller måske et andet ville i vælge? Hvilket et får jeg mest for pengene ved at købe? 

Til top
ChiefHansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 13:17
Anyone??
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 13:36

Hej ChiefHansen

Søg i forummet her på Recorder der er flere her der har Samsung's anlæg, jeg har hørt det og må sige at til den pris der spiller det sku rigtigt godt. Ang JVC's tjae rigtig surround, det får man når man har det antal højtaler der kræves for det, det andet bliver kun noget "stereo Wide"

 

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
ChiefHansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 18:05

Jeg er godt klar over, at det er et udmærket system det fra Samsung, og jeg har også læst en masse reviews/meninger bæandt andet her på forummet.

Dog har jeg endnu ikke kunne finde svar på længden af de forskellige højtalerkabler, som eftersigende ikke kan skiftes ud - og det ser jo ikke lige frem godt ud, hvis de skal ligge tværs over gulvet, i stedet for at sømme dem fast langs panelerne! :o)



Redigeret af ChiefHansen - 19-Marts-2007 kl. 18:05
Til top
Baron von Wulff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af ChiefHansen ChiefHansen skrev:

Jeg skal til at flytte i hus, og har derfor valgt at få skiftet mit surround sæt ud. Dog aner jeg ikke hvad det skal være. Jeg har et par forslag, som i gerne må kommentere. I er også velkommen til at komme med andre forslag.

 

Den bedste lyd (og billede) samt design fra et surround anlæg til under 10.000, synes jeg er Philips HTS 9800W, der koster knap 8000,-

Med HDMI samt delvist trådløse baghøjtalere (så INGEN ledninger henover gulvet ) er det bare et kanon anlæg - som jeg nyder dagligt.

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/ consumer/home_entertainment_gr_dk_consumer/dvd_home_theater_ ca_dk_consumer/ce/_productId_HTS9800W_12_DK_CONSUMER/DVD_SAC D_Home_Theater_System+HTS9800W_12?proxybuster=ZKSRZ3K0MDYWHJ 0RMRESHP3HKFSEKI5P

 



Redigeret af Baron von Wulff - 19-Marts-2007 kl. 19:02
Mvh.
Wulff
Til top
ChiefHansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 19:19

Det er også frækt nok, eneste minus er bare de lidt begrænsede tilslutningsmuligheder.

Skal bruge to optiske eller en optisk og en coax.! :o)

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af ChiefHansen ChiefHansen skrev:

Jeg er godt klar over, at det er et udmærket system det fra Samsung, og jeg har også læst en masse reviews/meninger bæandt andet her på forummet.

Dog har jeg endnu ikke kunne finde svar på længden af de forskellige højtalerkabler, som eftersigende ikke kan skiftes ud - og det ser jo ikke lige frem godt ud, hvis de skal ligge tværs over gulvet, i stedet for at sømme dem fast langs panelerne! :o)

 

Hej

Hvad med at ringe til Samsung tlf: 70 70 19 70, men ellers kan man da klippe ledningerne over og forlænge dem med en samme type ledning.

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Jeppe H Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 14:48

Chief <-- "Det er også frækt nok, eneste minus er bare de lidt begrænsede tilslutningsmuligheder.Skal bruge to optiske eller en optisk og en coax.!"

Hvad betyder dette i "dansk tale"? For jeg overvejer at købe dette anlæg, men  er ikke så meget inde i tingene, så vil du venligst uddybe? - Med sprog jeg også kan forstå

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu