recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiering af vhs bånd til dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopiering af vhs bånd til dvd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
0542 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiering af vhs bånd til dvd
    Sendt: 19-Marts-2007 kl. 11:47

Hejsa - har brug for noget hjælp.

Min hustru vil gerne have kopieret et par vhs bånd over på dvd. Tidligere undersøgte jeg dette ved fotoforhandlere osv, og dem der kunne klare sådan noget skulle have omkring 500,- pr bånd. Det var simpelthen for mange penge, så det blev skrinlagt.

Nu er ideen så kommet til overfladen igen - og siden jeg undersøgte sidst (omkring 1 år siden), har vi købt Pio 427 på fælleskøbet; og hvad der her er vigtigt: Pio 645 H-S. Nu er spørgsmålet så bare: Kan jeg sætte en gammel video til tv'et (måske via dvd optageren?), afspille video båndet og så sætte dvd optageren til at optaget det?

Er ikke for go' til al det tekniske der, men håber der er nogen, der kan forstå hvad det er jeg prøver at spørge om??

Anders

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 12:52

Du gør følgende

1) SCART kabel mellem video og SCART/AV indgang på Pioneer recorder
2) Konfigurer SCART indgangen til video/composite (se manual)
3) Evt. indstil billedkvalitet for SCART indgangen til VHS (se manual). Det giver lidt mere støjkorrektion end default.
4) Vælg SCART indgangen på recorder under 'input select'
5) Start afspilning på videobåndoptager
6) Start optagelse på recorder i passende kvalitet, så båndlængden passer til en DVD skive (eller hvad du nu ønsker).

Du kan også bruge indgangene på fronten (det gør jeg selv på min Pio recorder), men så skal du have et specielt kabel.

Der er ingen grund til at betale 500 kr for dette.

Hvis der er tale om købefilm på VHS kan der være kopibeskyttelse på båndet, og så vil ovenstående ikke virke. Med når du har overvejet 500 kr., regner jeg med at der er tale om egne optagelser...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
0542 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du gør følgende

1) SCART kabel mellem video og SCART/AV indgang på Pioneer recorder
2) Konfigurer SCART indgangen til video/composite (se manual)
3) Evt. indstil billedkvalitet for SCART indgangen til VHS (se manual). Det giver lidt mere støjkorrektion end default.
4) Vælg SCART indgangen på recorder under 'input select'
5) Start afspilning på videobåndoptager
6) Start optagelse på recorder i passende kvalitet, så båndlængden passer til en DVD skive (eller hvad du nu ønsker).

Du kan også bruge indgangene på fronten (det gør jeg selv på min Pio recorder), men så skal du have et specielt kabel.

Der er ingen grund til at betale 500 kr for dette.

Hvis der er tale om købefilm på VHS kan der være kopibeskyttelse på båndet, og så vil ovenstående ikke virke. Med når du har overvejet 500 kr., regner jeg med at der er tale om egne optagelser...

SÅDAN, Jesper!

Tusind tak for det - vil gå i gang med det med det samme (og det er ikke købefilm; det er smalfilm fra min hustrus barndom som er blevet kopieret over på et video bånd får en del år siden).

Mvh

Anders

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu