recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360 Elite
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360 Elite

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox 360 Elite
    Sendt: 21-Marts-2007 kl. 10:59
Så er der lidt spændende nyt igen

http://www.engadget.com/2007/03/20/xbox-360-elite-new-black- limited-edition-xbox-with-hdmi-and-120gb-drive/

(beklager, kan ikke få lov at sætte link ind med firefox, så I må copy-paste )



Mvh.
Kristian

Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 15:06
jeg tror jeg ville føle mig en smule røv rendt hvis jeg havde købt en 360'er(især hvis ikke så lang tid siden) og denne så kom ud.. det handler jo ikke om et "facelift" ligesom playstation1->Psone og playstation2->Slim PS2 (eller hvad de hedder).. her er der tale om hardware ændringer som man sikkert gerne så 360'eren havde haft fra starten af eller er jeg helt på afveje? :)


Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 15:41
Iflg. www.gamereactor.dk bliver prisen 2.799 ,-



... og så fandt jeg ud af at sætte link ind rigtigt

Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Kristian1204 Kristian1204 skrev:

Iflg. www.gamereactor.dk bliver prisen 2.799 ,-



... og så fandt jeg ud af at sætte link ind rigtigt



dit link fører til http://recordere.dk/forum/www.gamereactor.dk så det virker desværre ikke :)
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

jeg tror jeg ville føle mig en smule røv rendt hvis jeg havde købt en 360'er(især hvis ikke så lang tid siden) og denne så kom ud.. det handler jo ikke om et "facelift" ligesom playstation1->Psone og playstation2->Slim PS2 (eller hvad de hedder).. her er der tale om hardware ændringer som man sikkert gerne så 360'eren havde haft fra starten af eller er jeg helt på afveje? :)

Jeg mener du er helt på afveje

Jeg mener forskellen er betydelig mindre end da PS2 blev 75 % mindre.
Eneste forskel er farven, mulighed for HDMI og større HDD. Altså er den eneste forskel som ikke kan ændres på den nuværende model, muligheden for HDMI. Og da HDMI ikke åbner nogen som helst muligheder (til dato offentliggjorte) kan jeg se ikke nogen fordel ved at skifte sin box ud. -Det skulle da lige være at man, som jeg, kun kan udnytte 1080p via HDMI

Alt bliver mindre og bedre med tiden, så jeg kan ikke se det mindste problem i MS laver deres konsol bedre. Nøjagtig som alle andre produkter.
Tv-komponenter bliver ændret på månedsbasis, biler for mere udstyr på samme model, DVD-afspillere for bedre software mv.

I øvrigt kan jeg ikke få linket til at virke så her kommer lige nogle flere:
kotaku.com
joystiq.com
engadget.com
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:



Jeg mener forskellen er betydelig mindre end da PS2 blev 75 % mindre.
Eneste forskel er farven, mulighed for HDMI og større HDD.


Ja, fra X360 til X360 Elite er der rent faktisk forskel i funktionaliteten. Det var der ikke da Sony udgav PSTwo; sidstnævnte var faktisk 'dårligere', da muligheden for tilslutning af harddisk forsvandt. Med en Elite 360er får man lige pludselig digitalt video output og større harddisk. Sidstnævnte mener jeg i øvrigt ikke man umiddelbart kan gøre større på en normal X360?

Det er da åbenlyst at forskellen er større end da PS2 blev til PSTwo. Om man kan føle sig direkte røvrendt, her halvandet år efter den første X360 udkom, er et andet spørgsmål, men det er da åbenlyst at den nye er en væsentlig forbedring for kunden, mens PSTwo sådan set bare var billigere for Sony at lave, og mindre larmende for brugeren.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 16:20
hvis jeg havde købt 360 for 2800 kr for en måned siden, så vill jeg da ikke have det specielt fedt med at hører denne nyhed nu (at denne udgave vil koste det samme om nogle måneder) :)

og der er jo nok nogle folk som gerne vil have den hdmi port til 1080p, og umiddelbart har jeg ikke hørt om en anden løsning end at skulle købe denne nye 360'er? harddisken skulle kunne købes ved siden af i det mindste..

men med den nuværende 20gb til løssalg for ca. 700 kr billigst på spilpriser.dk så tør jeg da slet ikke tænke på hvad man skal betale for en 120gb :S


generelt så synes jeg da også det er fedt, elsker teknologi, men derfor står jeg stadig fast omkring at jeg nok ville have knap så meget nedern på over at lige have købt en ps2 også hører om slim ps2 vs at lige have købt en 360 også have hørt om 360 elite ^^
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 16:57
hvad med støjen? er det det samme?
synes den er grim i sort:(
Til top
llr dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 17:12
Jeg synes den ser mega lækker ud. Kan godt blive fristet til at smide en sjat penge efter sådan en (venter lige til ps3 reaktionerne kommer ind - det kan jo være der skal spares sammen til sådan en istedet)
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:



Ja, fra X360 til X360 Elite er der rent faktisk forskel i funktionaliteten. Det var der ikke da Sony udgav PSTwo; sidstnævnte var faktisk 'dårligere', da muligheden for tilslutning af harddisk forsvandt. Med en Elite 360er får man lige pludselig digitalt video output og større harddisk. Sidstnævnte mener jeg i øvrigt ikke man umiddelbart kan gøre større på en normal X360?

Man kan sagtens skifte sin HDD ud, som andre også skriver. Og den store model kommer også som tilbehør. Men du har ret i man kan fixe lidt og tilslutte en normal HDD som rigtig nok kun kan registreres som max 20 GB.

Som jeg selv skrev, er eneste fordel til dem som har en HDMI indgang med visbar højere opløsing end ved VGA/Component. Intet andet.
Ikke engang til overførsel af HDCP fra da MS har en aftale med DVD-forum (dem bag HD-DVD) om at undgå kodningen.

Men endnu er rygtet stadig, at der er i Australien der kommer en ny udgave og altså hverken i USA eller EU. Men, mon ikke det kommer.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 17:23
HDMI er en fordel i sig selv over de analoge forbindelser.

En PSTwo tilbød INGEN forbedringer over PS2 i den retning.


Redigeret af Naiera - 21-Marts-2007 kl. 17:24
Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 22:50

Hvis den også har den nye processor installeret, som skulle udvinde mindre varme og dermed mindre støj fra blæserne....så er jeg på, uanset farve.

Xbox360 er jo stadig (også efter PS3) den eneste af konsollerne, der også kan bruges som medie extender.

bv

BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu