recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tilfredse sony 40w2000 ejere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettilfredse sony 40w2000 ejere ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
/morten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: tilfredse sony 40w2000 ejere ?
    Sendt: 22-Marts-2007 kl. 00:30

Jeg står for snart at skulle have mit første flade tv.

Efter at have læst en del anmeldelser og set på fjernsynet i det lokale sony center var jeg næsten sikker på at det skulle være det men jeg faldt for nylig over nogle tråde på et andet forum om udbredte problemer med clouding på denne model.

Er det jeres indtryk at et w2000 vil være en dårlig investering ?Jeg synes det er svært at vurdere hvor udbredt fænomenet reelt er og om det i virkeligheden er noget man risikerer på alle mulige andre modeller og fabrikater ?

Når vi nu er i gang er jeg også lydhør over for forslag om alternative tv i nogenlunde samme prisklasse som er i omegnen 15-18.000 kroner.

Det skal være et lcd-fjernsyn da jeg vil bruge det til en del xbox 360 spilleri og som monitor til en mac mini. Jeg formoder, at full-hd vil være en stor fordel i form af højere desktop-opløsning når jeg bruger windows xp og mac-os fra computeren.

Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 10:47

Jeg vil mene at hvis du vil gå udenom Philips 9731 som der har været mange problemer med, så er Sony w2000 den bedste i din prisklasse. Jeg har selv x2000 og er MEGET tilfreds med mit valg.

Mht. backlight bleeding (eller clouding som du kalder det), så er der nogle der har haft det på w2000 modellen. Men du kan jo fx ligesom jeg gjorde aftale med SonyCenteret at du kan ombytte dit TV hvis du opdager clouding indenfor en uge eller lign. Så er det jo bare at gå hjem og teste. Mit x2000 har ingen backlight bleeding, og panelet og backlight er jo det samme som i w2000.

Så du mangler bare at trykke på aftrækkeren

Til top
PeteTheFeet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 00:04
Je er også brændt varm på en w2000 40" efter at ha' set det i et Sony center. Har du set at Merlin har det til 15.999 i denne uge?
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 08:25

Hej

Er selv på udkig efter evt. en Sony model efter at have haft et af de famøse Philips fjernsyn (og pt. påtænker jeg ikke et Philips igen), så hvad er backlight bleeding eller clouding ?

Til top
Tito Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 12:09

Jeg købte W2000 i 40" i mandags. Jeg slog til på Merlins super gode tilbud.

Jeg er meget tilfreds med skærmen. Efter jeg havde fået fint indstillet kontrast med videre, så er der flotte og naturlige farver.

Når jeg ser de digtale kanaler DR1, DR2 og TV2  (jeg har kabel tv), så er der ikke noget at komme efter der. Billedet er knivskarpt. Jeg troede ikke der kunne komme så godt billede fra et tv signal. Så det bliver lækkert når andre kanaler også bliver digitale.

De analoge kanaler er jo ikke verdens bedste, men billedet er OK.

Koblede min Xbox360 til i går, og der var der også et super skarpt billede. Fedt endelig at få den fulde fornøjelse af min Xbox. Og den bliver jo kun federe når jeg kører den over min surround sound

Vedr. clouding, så har jeg ikke bemærket noget på min skærm. Er der noget særligt man skal kigge efter?

Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2007
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 12:21

Er der en der lige snapt kan forklare mig hvorfor LCD er bedre til XBOX end plasma? er det opløsningen?

Jeg spørger fordi jeg er begyndt at helde mod plasma efter at have læst lidt her på siden, men XBOX er i høj grad en af de tinng jeg skal bruge skærmen til.

Til top
Tito Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 16:24

Der er mulighed for, at billedet kan brænde fast på et plasma TV.

Hvis du spiller et skydespil, hvor der er et sigtekorn i midten fx, så kan det brænde fast på plasmaet. Det var grunden til at jeg fravalgte plasma. Jeg vil gerne kunne spille min spil, uden at være nervøs for at det kan brænde fast.

Sony KDL40W2000
Harman Kardon AVR 130
Harman Kardon DVD22
Xbox 360
Til top
KasperM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Tito Tito skrev:

Der er mulighed for, at billedet kan brænde fast på et plasma TV.

Hvis du spiller et skydespil, hvor der er et sigtekorn i midten fx, så kan det brænde fast på plasmaet. Det var grunden til at jeg fravalgte plasma. Jeg vil gerne kunne spille min spil, uden at være nervøs for at det kan brænde fast.

Er det ikke noget som folk bare bliver ved med at sige, fordi det var tilfældet for ældre generationer af plasma? Jeg har selv LCD, men mener at have læst hist og her, at der efterhånden er kommet styr på burn-in problemer hos producenterne?

Har det ikke været sådan, at man på selv ældre plasma tv har kunne fjerne burn-in ved at blænde helt op for et kridt hvidt billede?

For så lige at vende tilbage til emnet, så er KDL40W2000 et fedt tv. Har selv lige fået et hjem. Hurtig tuner og leverer et godt billede på selv et ikke helt optimalt antennesignal. Bruger det dog primært til HTPC og her er det dejligt den måde det automatisk registrerer 1080P signalet. Nu skal der leges med noget HD guf i påskeferien for at teste det godt igennem

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu