recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH-42PX70 minianmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH-42PX70 minianmeldelse

 Besvar Besvar Side  <1 181920
Forfatter
Besked
MasterK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Februar-2006
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 00:01
Har ingen klikke-/brumme-/summelyde fra min 50" skærm, andet end relæklik ved tænd sluk... ingen summen ved mute.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Jacob,

Oprindeligt skrevet af jacobbh jacobbh skrev:

Angående klik lyde fra tv'et så kommer der ca et klik fra mit hver 15-20 min så men det er ikke noget der irritere mig, og der er vel 2 års garanti hvis det bliver værre. Hvordan er det med jeres?

Kunne det tænkes at du har automatisk opdatering af software over DVB-T nettet aktiveret (selvom TV'et i det tilfælde kun burde aktivere sig selv kl. 03.00 og 05.00)?

Se evt. manualen side 23 og 39.

/Lars

jeg sad faktisk lige med samme tanke her til morgen, da jeg havde bemærket her i weekenden at alle klik kom præcist kl 4:58 hver dag..... så jeg havde tænkt mig at jeg ville prøve og slå den automatiske opdatering fra og se om det klikken om natten så stoppede.

edit glemte lige det klikken som Jacob oplever nok er kabinettet der giver sig... det arbejder nemlig meget på min skærm.. og man kan tydeligt høre forskel om det er relæklik eller om det er kabinetstøj.

Jeg har prøvet at slukke for søgningen af automatiske opdateringer, men desværre klikker skærmen stadig kl 3 og kl 5... jeg syntes ikke lige jeg kan se andre steder der er noget automatisk opdatering slået til.. andre der måske har nogle bud?... for ellers syntes jeg det er en ret træls feature den skærm har....

måske der er nogle som har mailadressen til panasonic teknisk support?



Redigeret af rhsin - 15-Maj-2007 kl. 08:19
Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 09:28

hmmm - min klikker som nævnt slet ikke udover det ene klik 1 minut efter jeg slukker, men jeg bruger heller ikke DVB-T, kun analog, og selector. Kan der være et sammentræf ?

Jeg har heller ingen knirke/knagelyde fra kabinettet, men min står også på foden med masser af luft omkring sig. Rhsin, du har jo din hængt op lidt skråt i et hjørne under loftet. Varme stiger jo opad, kan man forestille sig at den bliver varmere end min grundet mindre luft omkring, samt at vægten når den hænger lidt skråt i kombination kan medvirke til den kabinetstøj du oplever ??

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

hmmm - min klikker som nævnt slet ikke udover det ene klik 1 minut efter jeg slukker, men jeg bruger heller ikke DVB-T, kun analog, og selector. Kan der være et sammentræf ?

Jeg har heller ingen knirke/knagelyde fra kabinettet, men min står også på foden med masser af luft omkring sig. Rhsin, du har jo din hængt op lidt skråt i et hjørne under loftet. Varme stiger jo opad, kan man forestille sig at den bliver varmere end min grundet mindre luft omkring, samt at vægten når den hænger lidt skråt i kombination kan medvirke til den kabinetstøj du oplever ??

Den er vinklet lidt skrå... men det er jo ikke ret meget.. skulle alligevel syntes det var lidt dårligt hvis det skulle være nok til at den giver lyde fra sig.... omvendt kan man jo sige at luftcirkulationen er helt perfekt omkring skærmen da det jo også kommer nedefra hvor jeres fod og skænk står i vejen..  og med det vejr vi har i øjeblikket er det begrænset hvor meget varme vi har på radiatoren.. (har selv tænkt tanken så er obs på det)

Jeg oplevede en dag hvor jeg havde kørt med breakin dvden i næsten 6 timer, så lagde jeg mig i sengen og begyndte at se tv hvor skærmen så begyndte at give sig.. det syntes jeg alligevel var pudsigt fordi den jo havde været tændt så længe... men det kan jo have været lydbølgerne der får skærmen til at arbejde

Det er meget muligt at det skyldes at jeg bruger dvb-t tuneren og du ikke gør at den står og søger efter updateringer.. men jeg har jo netop lige slået dem fra.. og præcis kl 3 og kl 5 kom der et relæklik og det passer meget godt med det man kan læse i manualen med opdateringer... men det er lidt træls den så ikke holder op med det når man har slået automatiske opdateringer fra

 



Redigeret af rhsin - 15-Maj-2007 kl. 10:39
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 11:38

Nå snakkede med Panasonic support, og de kunne heller ikke lige forstå at den fortsat gav klik kl 3 & 5 når den automatiske opdatering var slået fra, men de sagde at jeg kunne ændre tidspunktet for opdateringerne i tidszone (s 23 i manualen) og det vil jeg prøve at ændre iaften og se om det hjælper.

Han fortalte iøvrigt at jeg kunne slukke på skærmen så klikkede den ihvertfald ikke... jeg fortalte ham så jeg brugte timeren for at slukke for tvet når jeg var faldet i søvn og min karma derfor ikke lige kunne slukke manuelt, og det kunne han godt se

Iøvrigt fortalte han at de generelt anbefalede at man slukkede for tvet på væg kontakten når man ikke brugte det, da enhver skærm kunne bryde spontant i brand.. og dette ville jo også løse mit problem om kliklyde... tak nu er jeg sikkert mere rolig.. godt jeg har en røgalarm 2 meter fra min skærm

Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Han fortalte iøvrigt at jeg kunne slukke på skærmen så klikkede den ihvertfald ikke... jeg fortalte ham så jeg brugte timeren for at slukke for tvet når jeg var faldet i søvn og min karma derfor ikke lige kunne slukke manuelt, og det kunne han godt se

 Nå det var da altid noget at de forstod det

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Iøvrigt fortalte han at de generelt anbefalede at man slukkede for tvet på væg kontakten når man ikke brugte det, da enhver skærm kunne bryde spontant i brand.. og dette ville jo også løse mit problem om kliklyde... tak nu er jeg sikkert mere rolig.. godt jeg har en røgalarm 2 meter fra min skærm

ej - skræmmende - det har jeg egentlig aldrig tænkt over

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 11:48
Hej rhsin,

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Nå snakkede med Panasonic support, og de kunne heller ikke lige forstå at den fortsat gav klik kl 3 & 5 når den automatiske opdatering var slået fra, men de sagde at jeg kunne ændre tidspunktet for opdateringerne i tidszone (s 23 i manualen) og det vil jeg prøve at ændre iaften og se om det hjælper.

Jeg har efterfølgende tænkt på om TV'et altid tænder kl. 3 og kl. 5 - uanset at det skal opdatere eller ej (først når det er tændt konstateres at der ikke skal søges efter opdateringer - og slukker derfor lige så hurtigt igen)?! Jeg er ikke selv vågen på disse tidspunkter og har derfor ikke checket - mon andre har holdt sig vågne og hørt efter om TV'et 'tænder' (klikker) eller ej på nævnte tidspunkter?!

Hvis du ændrer på tidszonen, som foreslået, vil du vel ikke længere få korrekt nu-og-næste programinformation på DVB-T?!

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 12:22

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej rhsin,

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Nå snakkede med Panasonic support, og de kunne heller ikke lige forstå at den fortsat gav klik kl 3 & 5 når den automatiske opdatering var slået fra, men de sagde at jeg kunne ændre tidspunktet for opdateringerne i tidszone (s 23 i manualen) og det vil jeg prøve at ændre iaften og se om det hjælper.

Jeg har efterfølgende tænkt på om TV'et altid tænder kl. 3 og kl. 5 - uanset at det skal opdatere eller ej (først når det er tændt konstateres at der ikke skal søges efter opdateringer - og slukker derfor lige så hurtigt igen)?! Jeg er ikke selv vågen på disse tidspunkter og har derfor ikke checket - mon andre har holdt sig vågne og hørt efter om TV'et 'tænder' (klikker) eller ej på nævnte tidspunkter?!

Hvis du ændrer på tidszonen, som foreslået, vil du vel ikke længere få korrekt nu-og-næste programinformation på DVB-T?!

/Lars

jeg kan bekræfte at selvom at man har slået automatiske opdateringer fra så klikker skærmen stadig kl 3 og 5  og de sagde ved panasonic at de ikke rigtigt kendte så meget til den funktion endnu da den var ny for dem osse, skærmen tænder som sådan ikke.. og er vel i en status som kan ligne den som når du trykker på sluk knappen og skærmen bliver sort til du hører relæklikket ca. 1 minut efter

Det med tidszonen mener jeg skal forståes sådan (uden jeg har prøvet det endnu) at der kan du manuelt gå ind et sted og fortælle skærmen at den skal vælge et andet tidspunkt for opdateringer feks kl 12 om dagen istedet... funktionen skulle bare ligge under tidszone.. så den skulle ikke have noget med epg visningen på DVB-T at gøre

edit. nu har jeg lige prøvet og se om jeg kunne mere under menuen som anbefalet af supporteren.. uden held.... så da jeg ikke bruger klokken på epg anyway har jeg prøvet at ændre tidszone for så at se om det betyder at tidspunktet for opdateringen får skærmen til at klikke... ellers må jeg jo have fat i panasonic igen... så sikke et råd 



Redigeret af rhsin - 15-Maj-2007 kl. 18:00
Mvh

René
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 20:31
Vi har vænnet os til en fast procedure ved nedlukning af skærmen, først sluk på skærmen, da sluk på væggen. Vi slukker altid på væggen.

Det er måske lidt parnoidt - men hvis man tar strømmen momentant kunne det tage skade - at der er et relæ der styrer on/off kunne være fordi man skal sørge for at slukke "rigtigt".




Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
HarBrug for 32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Vi har vænnet os til en fast procedure ved nedlukning af skærmen, først sluk på skærmen, da sluk på væggen. Vi slukker altid på væggen.

Det er måske lidt parnoidt - men hvis man tar strømmen momentant kunne det tage skade - at der er et relæ der styrer on/off kunne være fordi man skal sørge for at slukke "rigtigt".



Først sluk med fjernbetjening, så på fjernsyn også på kontakt.

Men ja, der er bare tale om en vanesag. Jeg går altid sidst i seng og går lige rundt og slukker på diverse kontakter. Kabelmodem & bærbar og tv.
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 21:14
Lige et stort plus til MMvision for god service indtil videre.

Jeg fejlmeldte mit tv i dag p.g.a. kraftig summe lyd. De kommer og afhenter det imorgen.

Da jeg forklarede dem om problemet, sagde de også med det samme at det var en fejl ved tv'et.

God service


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 181920
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu