recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32PF9731D & Xbox 360 - VGA el. component?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32PF9731D & Xbox 360 - VGA el. component?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
strandz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: 32PF9731D & Xbox 360 - VGA el. component?
    Sendt: 26-Marts-2007 kl. 22:07

Mit 32PF9731D har en USB indgang, som jeg kan koble en ekstern harddisk på og således se f.eks. billeder på TV'et. Ser jeg de samme billeder streamet via min Xbox 360 (forbundet til TV'et med det component kabel) virker det som om billederne er mere uskarpe ligesom farverne også er anderledes. Jeg synes de tager sig helt klart bedst ud når de hentes fra den eksterne harddisk men jeg vil gerne kunne opnå denne skarphed ved streame via Xbox'en.

Er der nogen der har en forklaring og en løsning...er VGA-kabel en løsning..."eksperten" i Fona 2000 påstår det vil give samme billede som component kablet.

På forhånd tak for hjælpen. 

Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 22:16
VGA giver et helt andet billede på Xbox 360 i forhold til component kablet. VGA er væsentlig fattigere på gengivelsen af farver, og er generelt mere mat i billedet. -Ligesom en playstation (1, 2 eller 3, vælg selv;)
Dog mener nogle at VGA står skarpere end component og nogle mener de synes den fattigere farvegengivelse er bedre. Så jeg kan kun anbefale at prøve det.

Køb det originale VGA kabel fra MS og sælg det så igen hvis du ikke vil bruge det alligevel.
Til top
Rasmoose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2008
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 23:23
Flere der har prøvet både component og VGA? Står nemlig og skal købe et PZ85, der ligesom de fleste andre kun har én component indgang, hvilket er surt når man gerne både vil have sin DVD-afspiller og Xbox 360 forbundet på den måde der giver optimal billedkvalitet 
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 23:29

Der er mange der har prøve både component og VGA på http://www.xboxlife.dk og som du vil læse er meningerne delte.

Jeg går ud fra du ikke har HDMI udgang i hverken Xbox eller DVD-afspiller, så mit råd er stadigvæk et købe et VGA kabel og se hvad du synes. Køb det evt. brugt på siden.

Til top
Rasmoose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2008
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Der er mange der har prøve både component og VGA på http://www.xboxlife.dk og som du vil læse er meningerne delte.

Har været derinde :) Blev ikke SÅ meget klogere, fandt dog et indlæg om at nogen mente at VGA gav lidt svagere farver, men i nogle tilfælde til gengæld var lidt skarpere.

Citér

Jeg går ud fra du ikke har HDMI udgang i hverken Xbox eller DVD-afspiller, så mit råd er stadigvæk et købe et VGA kabel og se hvad du synes. Køb det evt. brugt på siden.



Korrekt at jeg ikke har HDMI på hverken DVD eller Xbox Jeg har den "gamle" Xbox 360 Premium uden HDMI port, og min DVD afspiller er fra før HDMI blev opfundet. Den er fra dengang hvor Progressive Scan var hipt :D

Det ender nok også med at jeg prøver VGA kablet - jeg synes bare der er et eller andet forfærdeligt gammeldags og tørt over VGA Bliver dog nok nødt til det, specielt eftersom jeg mistænker RGB-delen af scartstikket på min DVD afspiller for at være f*cked (den har det med at lave skærmen grøn-monochrom, medmindre stikket nørkles i på en sneaky måde)...


Redigeret af Rasmoose - 26-Marts-2008 kl. 23:54
Til top
Rasmoose Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2008
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 11:46
Hmm, fandt det org. nyt M$ kabel på Ebay for $27.24 ($8,49 uden porto). Det er 100 kr billigere end Coolshop. Så må vi se om jeg skal betale told :) Kan dog ikke være så meget hvis det endelig er.

Redigeret af Rasmoose - 27-Marts-2008 kl. 11:47
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu