recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med PVR-250
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med PVR-250

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med PVR-250
    Sendt: 16-Oktober-2004 kl. 01:27

efter ellers succesfuld installation af PVR-250 får jeg følgende fejl besked når jeg starter WinTV programmet.

"WinTV Initialization Error.hTV=10"

og WinTV kommer aldrig igang. Er der nogle der har en ide til hvordan jeg løser problemet.

Lidt om mit system: Duron 800MHz, ca. 400Mbyte RAM, bundkort MSI K7T pro

 

 

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2004 kl. 20:04

Er der virkeligt ikke andre der har set dette problem? efter lidt søgning fandt jeg rigtigt mange hits på denne fejl meddelelse. Dog har jeg stadigt ikke fundet noget der kan hjælpe mig.

Jeg er meget tæt på at returnere det igen.

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2004 kl. 22:06

Nope - sorry - har selv kortet, men har ikke haft problemet...

Fandt dog lige en beskrivelse af og løsning på fejlen på Hauppauge's hjemmeside:

http://www.hauppauge.com/html/pvr250faq.htm#hTV=10

Håber det hjælper....

"WinTV Initialization Error.hTV=10" when trying to open the WinTV program.

This error will only come up if the VFW drivers have been installed on the system. For example, if you had a different model WinTV installed that requires VFW drivers and installed the PVR 250/350 software over it, you may get this error. You may also get this error if you have downloaded and installed the PVR PCI updated drivers mistakenly. 

The WinTV PVR 250/350 DOES NOT USE VFW drivers. To correct this error, run the PVR48xxx.exe file from the PVR folder on the WinTV-PVR-250/350 installation CD. The latest versions are available here.

Also, if this error is seen during the driver installation procedure, try reseating or moving the WinTV board into another PCI slot(s), making sure that it is firmly in place.

 

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 16:51

Jeg havde allerede kikket på den beskrivelse på hauppage. Den hjælper mig bare ikke. Jeg har prøvet at skift til et andet PCI slot. Jeg har downloaded de seneste drivere. Jeg har endda reinstalleret W2000 for at forsøge at starte på en frisk, men det virker stadigt ikke.

Virkede dit "out of the box" eller skulle du også tweake lidt.

Jg mistænker at Hauppage ikke har testet tilstrækkeligt på forskellige HW platforme til at sikre sig at deres kort/drivere virker alle steder.

 

Til top
Morse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 18:32

Du har husket at følge installations beskrivelsen? Køre hwclear.exe først osv.

Jeg har selv et PVR250 og det virkede uden at gøre andet end at installerer det. Ingen problemer.

Jeg synes ikke du skal opgive kortet. Det er efter min mening et virkeligt godt kort med et godt billed i forhold til det jeg ellers har set. Jeg regner faktisk med at købe et mere for at kunne optage mere end en udsendelse af gangen.

 

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 18:48

Oprindeligt skrevet af thoma2 thoma2 skrev:

Virkede dit "out of the box" eller skulle du også tweake lidt.

Jeps, det virkede i første hug!

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2004 kl. 20:30

Jeg har nu prøvet kortet i en anden PC og det virkede fint. Men jeg har givet op mht. at få det til at virke i min egen. Da keg nu efter hånden har prøvet alt. fra at genistallere Windows til at fjerne alle andre PCI kort for at sikre at der ikke var konflikter. Men konklusionen er nok bare at det ikke virker sammen med mit system!?!

Men hvad... det var også meningen at jeg skulle bruge kortet i min nye HTPC baseret på et mini-ITX EPIA MII1000. Jeg har dog ikke købt EPIA'en endnu er der nogle der har erfaringer med det i sådan et system?

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2004 kl. 10:47

Der er kun en PCI port, hvilket jeg synes er for lidt... Så afskære du dig selv fra at sætte flere tunere i.....

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2004 kl. 11:56

Et par ting der måske er et forsøg værd.

Prøv at disable USB (Hvis du har det) i devicemanager i Windows og se om det gør en forskel.

Det kunne måske også være en inkombilitet med Via chipsettet. Check du har de nyeste Via chipset 4in1 drivere http://www.viaarena.com/?PageID=2.

Der er også en tråd på http://www.shspvr.com/forum/viewtopic.php?t=4997&highlig ht=wintv+initialization+error+htv+10

/ Bob
Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2004 kl. 19:53

Selvom der kun er et PCI slot i VIA mini ITX kortene kan det let udvides til to slots ved hjælp at et PCI 1 til 2 riser kort til 149,- kr ved shg.dk http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310247

Tak for rådet med USB osv det vil jeg prøve på et tidspunkt.

 

p://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310247
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310247

 

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 18:05
efter skift til Windows XP home virker det!?!?! hvad er problemet med Win2000?
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 22:59

Der må være noget ved dit system der skaber problemer med PVR 250 i Windows 2000. Men tror desværre at det er den berømte nål i en høstak at finde ud af, hvad det er, og det er vel heller ikke sikkert, at det overhovedet kan løses, du har jo prøvet at fjerne alle andre PCI kort og vel også at flytte PVR 250 til en anden PCI port. Når du så også endda har prøvet en geninstallation af Windows 2000 uden held så er der vist ikke meget mere at prøve.

/ Bob
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu