recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XP MCE Erstatning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXP MCE Erstatning?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 13:52
Hejsa

Tør man spørge hvorfor at det er et problem? Kvaliteten af "Det Digitale Spejl"hos Stofa og Det digitale signal TDC sender er da pivringe.

Så skal du desuden ud og give 3000kr for 2 gange FloppyD med Cam + to abonnementer for at få Dual Digitale Tunere i din MCE dunk. Hvad du så betaler for er et precompressed MPEG2 signal med Upmix'et 5.1 lydspor. Dette kan en velkonfigureret HTPC med analogetunere gøre LAAAAAANGT billigere og med mindst ligesågod billedekvalitet endda med subtitles. Ok FloppyDTV kan vise Demo og spas HD klip...

Jeg forstår såmænd godt at det ikke er implementeret endnu, med det rod der er på DVB-C/HD markedet. 

Redigeret af Patriarken - 03-April-2007 kl. 13:54
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 14:10

En velfungerende HTPC med analog tunere kan være nok så godt velkonfigureret . Men hvis antenne signalet er noget bras, så bliver resultatet derefter, uanset hvor meget isenkræm du kaster i din maskine af analoge tunere.

Jeg har begge dele, og der er ingen tvivl, et floppyDTv er mange gange bedre end det analoge tunerkort (hauppage 500mce) som jeg også har.. Og ja, det skyldes nok signalet, men det er sgu begrænset hvad jeg kan gøre ved det, uden at DET kommer til at koste en formue.

Så hvad er din pointe?

 



Redigeret af Kandersen - 03-April-2007 kl. 14:16
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 14:22
At du har brugt en formue på dine digitale tunere, som ikke fungerer med en betjening som du kan være tjent med. Et skridt frem og et tilbage, dog fattigere.

En prof antenneforstærker(300kr) og et coaxkabel med tætflettet kobberskærm(50kr) + en dualtuner(1000kr) løber ikke op i  samme beløb som en digital løsning. Alene to Digitale kort til en camlæser vil koste mig 1200 ekstra om året. + 3-4kilo for hardwaren...

Jeg vil gerne indrømme at det ikke er nemt for amatører og gængse brugere at sætte MCE med et analogt antennesignal. Men kvaliteten er uomtvisteligt mindst ligeså god som det digitaliserede (lossy)576i signal du for via Stofa/TDC, forskellen er bare at jeg har kontrol over digitaliseringen og ikke min udbyder....




Redigeret af Patriarken - 03-April-2007 kl. 14:28
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 14:30

nu ved jeg ikke lige hvad det er du vil med en proffesionel antenneforstærker. Det er som oftest ikke bare gjort med det, såvidt jeg orienteret. Signalet der kommer frem til dig skal helst være på et vist niveau for at det kan betale sig at investere i yderligere udstyr. At få TDC ud og lave en ordentlig DB måling, samt evt. ændring af nettet, det er ikke helt uden omkostninger.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 14:33
Hvordan vil du forøvrigt få de kanaler ind i din htpc som ikke er på det analoge net?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 14:39
Det vil jeg heller ikke.....Jeg vil have det ind jeg betaler for fra min udbyder....Hvis jeg ville betale mere for Viasat GOLF3 og Jetsmark vs Gærum vil jeg da overveje en Digital løsning....

Iøvrigt er et antennesignal oftest dårligt fordi folk ikke bruger skærmede bøsninger, dårligt skærmede kabler eller ikke terminerede splittere....Man kan få det hele billigt hos EL-Supply...


Redigeret af Patriarken - 03-April-2007 kl. 14:42
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 14:48

Nej, antennesignalet er oftest dårligt pga. signalet som kommer fra tdc enten er over eller understyret. Det betyder at risikoen for at man får monteret det rigtige anettestik er minimal (der er nemlig himmelvid forskel på dem). Dernæst er det op til brugeren selv at finde de rigtige kabler (ordentligt afskærmede) fra antennestik og til htpc.
Og hvis vi så begynder at snakke om splittere, så går det først rigtigt galt.

Og så er der liiiige det problem, at mange tvkort ganske enkelt bare ikke er gode nok, eller man skal justerer 117 forskellige ting i dem.

Alt ovenstående er passé, hvis man griber til den digitale løsning. Det koster rigtig nok lidt mere.
Problemet er bare, at så ryger man ind i softwaremæssigt forhindringer istedet. Men billedkvaliteten fejler nada!

Jo det er sgu ikke nemt at være til nu om dagen

 

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 15:21

En digital løsning til DVB-C behøver nu ikke at være så dyr igen ...

Technotrend c1500 budget ca-interface og inkl. CAM ca. 1100,-  (www.dvbshop.net) + 200 til TDC om året.

Det dobbelt hvis 2 kort, man kan evt. spare på det ene, så det kun kan modtage det ukodet kanaler (DR1,Dr2,TV2) pris ca. 550,-

FireDTV/ floppyDTV er noget dyrere...

 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu