recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD afspiller kvalitet/stabilitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD afspiller kvalitet/stabilitet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jesperi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2003
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD afspiller kvalitet/stabilitet
    Sendt: 04-Januar-2004 kl. 16:51

Hej!

Jeg har for første gang fornyeligt prøvet at se film fra en DVD afspiller af mærket Nintaus. Jeg har fået afspilleren foræret så jeg kender ikke særlig meget til den andet end den skulle være relativ billig.

Og jeg er MEGET skuffet over kvaliteten og stabiliteten af afspillningen. Jeg har nu prøvet at se en lejet DVD film samt en helt ny DVD film købt i lufthavnen.

I begge tilfælde sker der nogle gange det at Nintaus'en synes at låse sig fast (crash??). Eneste måde videre er at slukke og tænde for hovedkontakten. Yderemere sker der ofte det at DVD afspilningen "hakker i det". Det samme fænomen har jeg set når jeg har afspillet DVD'er fra en PC'er. Jeg har dog altid antaget at dette sandsynligvis har noget at gøre med memory-management eller ligende.  MEN, jeg havde aldrig troede at jeg skulle se dette på en "dedikerede" DVD-afspiller.

1) Er der andre der oplever dette, eller har jeg endtil nu bare være uheldig med for eksempel defekte DVD'er?

2) Kan det være relateret til at Nintaus'en er i den billige ende. Er der andre der har købt billige DVD-afpillere og ser samme fænomen.

3) Og endelig mit vigtigste spørgsmål: Jeg har tænkt mig at købe en Pioneer DVR-5100. Er en sådan maskine, til en pris af ca. DKK 10,000 fri for sådanne fejl? Hvis det ikke er tilfældet mener jeg at DVD-afspillere/recordere ikke er modne endnu! Men forhåbentlig tager jeg fejl!

Mvh.

Jesper

Til top
Badehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2003
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2004 kl. 17:15

Det er bestemt IKKE normalt det du beskriver med mindre skive er fyldt med dybe ridser og store fedtpletter. Der må da være en fejl på maskinen. Selvom den er billig skal den vel virke fra starten af.

Mvh. Allan

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu