recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 14 dage med TDC TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket14 dage med TDC TV

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 00:39
Oprindeligt skrevet af Katodestrålerør Katodestrålerør skrev:

Fremgår det ikke rimeligt tydligt på http://kundeservice.tdc.dk/privat/tv/faq.php?id=9869

at

TDC TV kan ikke oprettes sammen med medarbejderbredbånd eller andre bredbåndsprodukter fra TDC Erhverv?

Jeg har via mail fået oplyst at man godt kan få det, selvom man har medarbejderbredbånd. Aner efterhånden ikke hvem der har ret .

Hvad jeg endnu mindre forstår, er at man maksimalt kan have 2048/128 kbit til internet, uanset hvor fremragende ens kobber er og uanset hvor tæt man bor på centralen. Det fatter jeg ikke. Men det kan selvfølgelig være at den servicemedarbejder jeg mailede med ikke har styr på tingene.

M.v.h.

Henrik.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Oprindeligt skrevet af Katodestrålerør Katodestrålerør skrev:

Fremgår det ikke rimeligt tydligt på http://kundeservice.tdc.dk/privat/tv/faq.php?id=9869

at

TDC TV kan ikke oprettes sammen med medarbejderbredbånd eller andre bredbåndsprodukter fra TDC Erhverv?

Jeg har via mail fået oplyst at man godt kan få det, selvom man har medarbejderbredbånd. Aner efterhånden ikke hvem der har ret .

Hvad jeg endnu mindre forstår, er at man maksimalt kan have 2048/128 kbit til internet, uanset hvor fremragende ens kobber er og uanset hvor tæt man bor på centralen. Det fatter jeg ikke. Men det kan selvfølgelig være at den servicemedarbejder jeg mailede med ikke har styr på tingene.

M.v.h.

Henrik.


Hej Henrik det er heller ikke forkert at man kan have TDCtv sammen med medarbejder bredbånd, så har man bare 2 x abonnementer - sådan som der er ligenu.

De fleste vil jo sige ej hør nu her kære tdc det er jo ikke så hensigtsmæssigt. Derfor går man så ind og ser ok hvor stor en linie kan centralen og det kobber m.m. der går til husstanden klare. Jo større linie den kan klare jo mere kan du få i internedelen fordi fjernsynsdelen skal have allokeret ca. 4 mb (det har 3 forskellige fra tdc nu sagt så det vælger jeg at tro på man kan gå ud fra) resten af linien op til det maksimum den kan bære samt det man vil betale for internet er så det man har til rådighed der.

Signalerne kører i samme linie men er opdelt derfor kører de parallelt men noget på centralen gør så at man MAKSIMALT på mange centraler / kobberledningerne i DK kun kan sende 8 mb ud til hver enkelt husstand indtil de får ændret det og går over på fx adsl2 centraler m.m. vil dette så være begrænsning for dit internet.
Dvs har du en 8 mb / 512 kb linie så vil de 4 mb gå til tdc tv og så har du OP til 4 til internet alt efter hvor meget der tabes fra centralen og til din husstand. Omkring uploaden er de vist ikke helt enige de kære medarbejdere hos tdc da nogen mener den ikke bliver berørt at det du har til internet og andre gør så der er jeg svar skyldig (ligesom tdc :;P )

Hvorfor de har valgt at skrive det på den meget mærkelige måde på deres side med man har 2 mb / 128 til rådighed aner jeg ikke, måske fordi det er det sikre gennemsnit de skal kunne levere med de centraler og det kobber der ligger idag.??????

P.s. mange steder i DK er kobberledningerne meget slidte og de trænger til udskiftning. Det ved man ifølge et par teknikere vi har haft ude, godt, men arbejdet bliver ikke fremskyndet selvom man oplever problemer, så man kører efter en fastlagt plan der hele tiden bliver udskudt pga alle verdens ting (vejr, forsinkelser osv osv).
Et eksempel er der i år har været gravet 6 gange på vores vej fra TDC 3 gange samme sted pga problemer med telelinen + internetdelen.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 11:03

Hmm this make you wonder :)

Mon ikke TDC er liiidt bagud?

http://ing.dk/artikel/79910

Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Hej Henrik det er heller ikke forkert at man kan have TDCtv sammen med medarbejder bredbånd, så har man bare 2 x abonnementer - sådan som der er ligenu.

Tak for den grundige forklaring. Så blev jeg så meget klogere .

M.v.h.

Henrik.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Hej Henrik det er heller ikke forkert at man kan have TDCtv sammen med medarbejder bredbånd, så har man bare 2 x abonnementer - sådan som der er ligenu.

Tak for den grundige forklaring. Så blev jeg så meget klogere .

M.v.h.

Henrik.


Man skal altid huske at dette ikke er ensbetydende med de ikke kan gøre noget ved den del hvis man efterspørger det, fx vil de jo gerne dele vores regning op så det kan lade sig gøre i praksis, så hvem ved? :)
Til top
madsfl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2007
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 20:39

Et lille forslag til dem der har periodiske uønskede kanalskift og åbning af teksttv:

Hvis I har en bærbar pc stående i samme lokale som recorderen, så slå den infrarøde port fra på den bærbare. Det har løst alle mine problemer af den slags (har en IBM X40, der var sat op til automatisk at forbinde til "nye enheder" via infrarød)

I øvrigt kan TDC TV fint leveres med højere upload end 128 kbits, jeg kører selv 2048/512

Jeg har dog et spørgsmål: er der nogle der oplever lydudfald når man sætter HDMI forbindelsen til 1080i? Med 720p har jeg ingen problemer, men når jeg skifter til 1080i oplever jeg periodiske lydudfald af et par sekunders varighed. Kan det tænkes at det medfølgende HDMI kabel ikke er af en god nok kvalitet?

Mvh

Mads

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 21:46
Omkring det med abonnementer har tdc endnu engang lavet en kovending.

Man har ganske rigtigt nok 2 abonnementer MEN: det ene er det bredbånd man gerne vil have (som tdc kan levere der er et maks antal mb de kan levere samtidigt med tv pr linie alt efter afstand til centralen samt hvad centralen er sat op til). Man betaler for 1 stk internetlinie, resten ligger i abonnementet til selve tdc tv delen dvs man betaler alle en pris for det tdc tv skal bruge, så det er ikke direkte 2 afgifter til 2 internetlinier.

Et uddrag af vores ordrebekræftelse:

Din ordre omfatter følgende Engangspris, kr. Ændring i kvartalspris, kr.
Afgift for 1 forsendelse 49,00
Oprettelse af 1 copy-dan basispakke 21,24
1 copy-dan familiepakke 22,74
1 koda familiepakke 1,98
1 adsl godt i gang multikanal 995,00
1 digital optager - se og optag 300,00 207,00
1 tdc tv basispakke 695,00 305,76
1 tdc tv familiepakke 245,28
1 tdc tv viasatpakke 861,00
registrering af 1 service fra den 16 juli 54,00
1 service hverdag bredbånd kl 8-18 fra 16 juli 27,00
1 service hverdag tv kl 8-18 fra 16 juli 12,00
i alt inkl. Moms 2039,00 1758,00

Sådan så uddraget af vores ordrebekræftelse ud på TDC TV bestilt den 16 juli.
Der er flere småting man kan enten rive sig i håret over eller dø af grin af.

Flere af priserne herover står ingensteder i deres betingelser på deres side eller er blevet oplyst af et hav af medarbejdere man har været igennem får at prøve at stykke noget brugbar information sammen. Så tjaa det er ikke nemt at bestille og forstå tdc tv som kunde.

1. Man betaler et oprettelses gebyr for basis pakken (selvom man skal have familie og viasat delen) og udover det betaler man en andel af det hvert kvartal, hvorfor skal dette gebyr opkræves, når man betaler en kvartals afgift i forvejen for at få og bruge det?

2. Man betaler et oprettelses gebyr for den digitaleboks, hvilket der i sig selv ikke er noget galt i, MEN man betaler også leje hvert kvartal, det sjove ved denne del er bare, at det aldrig udløber dvs. når boksen er betalt efter 2 år ca. så er det vist en cashcow.

Vi er blevet opkrævet for service på vores telefon, hvilket vi har afbestilt, da vi ikke bruger vores telefon - skal blive spændende og se om man kan sige nej til det imorgen.
Vi er blevet opkrævet for service til vores bredbåndsdel af aftalen som min kærestes firma i forvejen betaler til via deres storkunde aftale, den bliver også sjov at se hvad de siger til.

Så lige en klassisk fejl man skal tjekke efter. Disse service VI IKKE har bedt om er opkrævet fra bestillings datoen. Dette er gjort selvom der i ordre bekræftelsen direkte står at installationen m.m. vil blive udført den 1 november. Jamen det var da dejligt thank you TDC (dette er rettet).

I øvrigt er det noget nær mararidts agtigt at have opdelt sit internet og sin tv del, da kærestens firma betaler for internettet. Grunden til mararidtet er at tdc tv er et privat produkt, dvs. privatdelen vil ikke røre noget med en ildtang på en samlet ordrebekræftelse sammen med en erhvervsdel og det at få regningen delt op har de også misset selvom op til flere af de medarbejdere i deres kundeservice har lovet det kan man sagtens.
Problemet er lige så stort hos erhvervsdelen, de vil ikke røre ved privatprodukterne.

Det sjove er jo så hvem vil ændre vores ordrebekræftelse så den er korrekt efter det vi har aftalt med deres 4 unavngivende medarbejdere. P.t. ingen :) jo privatisering af store selskaber er ikke altid noget der nødvendigvis fører til nemmere tider for kundern
Til top
kaja9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 17:30
Jeg har TDC TV over bredbånd og skal nu til at købe en ny receiver. Jeg vil køre TV signalet gennem en af receiverens tre HDMI 1.3a indgange, men for at det kommer rigtigt ud (og videre til min projektor) skal inputsignalet understøtte HDCP. TDC hotline har lige oplyst mig at TDC TV boksens HDMI udgang understøtter HDCP. Er der nogen der kan bekræfte det i reel brug?
HTPC / ASUS P5W DH Deluxe & 7600GT Dual-DVI / Sanyo PLV-Z2 & Philips 200W6CS / Hauppauge HVR-1100 / Pioneer VSX-908 / QLN 5.1 set
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 19:06

Smurf - TDC's priser er håbløse, se blot seneste anmeldelse i Datatid (august nr.), selv når de nøjes med at beregne de rigtige priser.

Netop prisen for produktet, TDC TV, får et gevaldigt skud for boven i anmeldelsen. Hvad Datatid ville have tilføjet, hvis de havde vidst, at den digitale modtager (Kiss) IKKE har virket siden installationen i maj, kan jeg kun gisne om.

Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 20:37

Ja det har du da evigt ret i med priserne, især fordi det ikke virker optimalt endnu hvilket er ret skidt, men som altid er TDC stort set ligeglade med deres kunder.

Nu må vi se er selv røget med på vognen fra den 1 november så man har vel lov at håbe at der kommer mere styr på tingene snarest (kæresten var ikke vild med parabolen osv osv osv) :)

Til top
kaja9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 08:56
Nogen der ved hvilken remote control code boxen benytter (så man kan bruge en universal remote)?
HTPC / ASUS P5W DH Deluxe & 7600GT Dual-DVI / Sanyo PLV-Z2 & Philips 200W6CS / Hauppauge HVR-1100 / Pioneer VSX-908 / QLN 5.1 set
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu