recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt Surroundsound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt Surroundsound

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JacobHL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt Surroundsound
    Sendt: 14-April-2007 kl. 14:37
Jeg har lige anskaffet mig et panasonic PX70, og selvom jeg er vildt glad for det, og også positivt overrasket over lyden lurer en lille surroundtanke alligevel i mig.
However: Budgettet er nok lidt stramt, jeg har ingen DVDafspiller(kører pt. alt over computeren), så en sådan skal nok også skaffes. Da jeg har panasonic kunne det være lidt lækkert med andre panasonic sager så man kan styre det meste med en enkelt fjernbetjening, men det er langt fra et must. Overvejer en "billig" HDMI DVDafspiller i tusinde kronerklassen, En surroundreciever i ~1000-1500 klassen samt højtalere+sub til ~2000-3000. Er dette et totalt urealistisk budget? Hvis noget kan fåes betragteligt billigere brugt er det også en helt klar mulighed.
Højtalerne skal gerne kunne hænges på væggen.

Som fjernsynet står nu er der ikke ordenlig mulighed for snurrerundt-lyd, men skal have flyttet om så der er åbent bag sofaen, samt ved siden af fjernsynet. Kræver selvfølgelig nogle rimelig lange kabler - er det noget der også skal tænkes på i forb. med højtalerkøbet? Hvor stor en udgift er det, hvis man ikke vil have skrattelyd? Ved godt man ikke skal købe det billigste, men jeg er bestemt heller ikke foretaler for alt for dyre kabler når man gerne vil have billig lyd.

Skal jeg opgive min drøm om billig snurrerundtlyd, eller kan det godt lade sig gøre uden at købe bilka/fona/merlin sæt?(og er disse på nogen måde værd at overveje?)

[EDIT]
Jeg har lige kigget på nogle faste sæt, og jeg har ikke rigtigt de store krav til lyden.. Jeg faldt over et Phillips HTS3100 til ~1100.. Er det ultimativt bras, eller vil jeg i yderste instans godt kunne se DVDer på den, og nyde lyden uden at græde mig selv i søvn hver aften? Som nævnt ser jeg pt. DVD via. computeren og et DVI-HDMI kabel.


Redigeret af JacobHL - 14-April-2007 kl. 14:48
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 14:50

Jeg har en Onkyo TS-x545 surroundsound reciever til salg samt en kodefri Samsung DVD-707 samt en Millenium 5.1 DTS surroundsound processor til klokkeren DTS lyd.....virker perfekt - sælges kun grundet opgradering...

det spiller afsindigt højt og rent!

dit samlet for 1800kr - befinder sig på amager

 



Redigeret af pdrhan - 14-April-2007 kl. 14:51
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu